*FLASHBACK*
-6 YEARS AGO-
"Ahh Omma! Hajima!" Marah Suga lalu menolak kasar tangan Ommanya dari terus memegang butang bajunya.
"Kamu ni. Omma hanya nak butangkn jaket kamu saja. Bukannya buat apa pun." Kata Pn Min lalu menarik mukanya.
Suga yg melihat wajah Ommanya cemberut itu terus memusingkn tubuh Ommanya menghadapnya.
"Omma." Panggil Suga tetapi Pn Min langsung tidak memandang wajah Suga. Suga mengeluh.
"Aigoo. Arraseo! Omma boleh kiss--" Kata² Suga tidak dapat dihabiskn apabila dia trnampak seseorang yg baru tiba di sekolah.
Matanya melihat yeoja itu brlaga pipi dgan Ommanya. Ommanya mencium pipi yeoja itu dan yeoja itu mula memijak satu persatu anak tangga. Masuk ke bangunan sekolah.
"O-Omma. Yoongi prg dulu. Jumpa di rumah ya. Yoongi sayang Omma. Muah!" Dikucupnya pipi Pn Min lalu memijak satu persatu anak tangga dgan lajunya.
"Belajar elok² ya Yoongi! Jgan nak ganggu orang ja!" Jerit Pn Min tetapi kelibat anaknya sudahpun hilang.
Pn Min menggelengkn kepalanya. Dia masuk ke dlam perut kereta dan kereta mula melucur laju keluar dari perkarangan sekolah.
Suga brlari masuk ke dlam bangunan sekolah dgan trgesa-gesa. Matanya melilau mncari kelibat gadis tadi.
And ya! Gadis itu sdang menuju ke arah tangga. Suga segera mengejar yeoja itu dan melanggar ramai orang begitu saja.
Apabila Suga hampir dekat dgan yeoja itu. Suga brhenti brlari dan membetulkn jaket sekolahnya.
Dia mengekori langkah yeoja itu tanpa disedari yeoja itu. Apabila yeoja itu brhenti melangkah. Suga turut brhenti melangkah. Yeoja itu brpaling ke belakang menyebabkn Suga pura² melihat ke arah dinding sekolah.
"Pelik." Kata yeoja itu dan kembali brjalan semula. Suga juga kembali mengekori langkah yeoja itu dan yeoja itu brhenti buat kali kedua.
Dia terus brpaling dan kali ini Suga menunduk pura² mengikat tali kasutnya. Yeoja itu melihat Suga dgan lama lalu menggelengkn kepalanya.
Sebaik saja yeoja itu memandang kehadapan semula.."Yoo Jiae!" Suga mengangkat wajahnya. Jiae memandang orang yg memanggil namanya. Senyuman timbul di bibirnya.
"Kang Seulgi!" Jerit Jiae kembali sambil melambaikn tangannya kepada Seulgi. Seulgi brlari ke arahnya lalu memeluk erat tubuh chingu kesayangannya itu.
"Aigoo rindunya dgan kau!" Kata Seulgi dan makin mengeratkn pelukkn. "Aku pun rindukn kau my lovely bff!" Kata Jiae lalu memeluk Seulgi kembali. Suga yg brdiri agak jauh dari mereka hanya melihat saja.
Walaupun dia hanya nampak wajah Jiae dari sisi. Hatinya tetap berasa gembira. Pelukan mereka dileraikn. "Kaja! Kita masuk ke kelas. Kau sekelas dgan aku tau Jiae sshi!" Kata Seulgi teruja.
"Omo! Jinjja? Kita satu kelas? Aigoo! Bolehlah kita lepak mcam selalu dlam kelas heheh!" Kata Jiae yg turut gembira itu. Suga yg mendengar itu brkerut dahinya. Dia mula trtanya-tanya. Kelas manakh dia bakal dduk nnti?
Dia brharap yg dia dapat sekelas dgan Jiae! Ya. Dia akan usha Jiae di dlam kelas nnti! "Eh Myungsoo sekelas dgan kita jgk tau!" Terus mati senyuman Suga jadinya. "Kang Seulgi! Yoo Jiae!" Jeritan seseorang membuatkn dua gadis itu memandang orangnya.
Jiae trsenyum melihat orangnya. Tapi tidak bagi Seulgi. Dia hanya senyum begitu saja. "Myungsoo!" Jiae terus memeluk Myungsoo erat. Suga yg melihat itu berada hatinya. Myungsoo memeluk Jiae kembali. Diusap lembut rambut Jiae.
Jiae mengangkat wajahnya memandang Myungsoo. "Rindu aku tak?" Soal Myungsoo. Jiae menggangukkn kepalanya dan menyembamkn wajahnya kembali ke dada Myungsoo. Suga menggengam erat kedua tangannya. Bibirnya diketapkn.
Dia terus brjalan melepasi mereka brtiga dgan hati yg membara. Seulgi yg perasan Suga mengekori Jiae dari tangga tadi melihat Suga brlalu prg dari situ. Dia melihat Jiae dan Myungsoo yg masih lagi sdang brpelukkn.
Seulgi menggelengkn kepalanya. "Korang. Berapa lama lagi nak peluk? Kaki aku dah lenguh ni asyik brdiri disini weii!" Brsuara Seulgi sambil menyilangkn kedua tangannya di dadanya. Jiae memandang Seulgi dgan senyuman di bibirnya. Pelukn mereka dileraikn.
"Hehehe. Mianhae. Aku rindu dgan Myungsoo aku ni." Kata Jiae sambil mencubit pipi Myungsoo. Myungsoo hanya senyum. Seulgi mengeluh. "Dah lepaskn rindu kau kan? Dah. Jom ke kelas." Ditariknya tangan Jiae hingga trlepas cubitan di pipi Myungsoo.
Myungsoo merenung tajam ke arah Seulgi yg sudahpun brjalan prrg brsama Jiae itu. Kedua tangannya diggengam erat! Dia mula brjalan mengekori langkah dua yeoja itu menuju ke kelas.
***
"Min Sugahhh!" Terus dipeluknya leher Suga. Suga hanya membiarkn saja. Rapmon melihat wajah Suga yg seperti cemberut itu. Rapmon menyiku Jin disebelahnya membuatkn Jin terus memandangnya.
"Apa?" Soal Jin. Rapmon menunjukkn jarinya ke arah Suga. Jin melihat Suga yg diam saja itu. Sambil wajahnya memandang lantai. Kedua tangannya dimasukkn ke dlam poket seluarnya.
"Yahh Suga sshi. Gwenchana?" Soal Jin. Suga diam saja. Tidak menjwab kata² Jin. Rapmon dan Jin brpandangan. Jin mengangkat kedua bahunya tanda tidak tahu apa yg trjadi.
"Omo!!" Suga yg sdang memandang ke bawah itu trkejut dan dgan automatik. Kedua tangannya menyambut yeoja yg hampir jatuh itu. Mata Jin dan Rapmon membulat besar jadinya!
Yeoja itu membuka matanya prlahan-lahan dan melihat seorang jejaka yg sdang melihatnya. "Gwe-gwenchana?" Soal Suga. Yeoja itu menggangukkn kepalanya. Mereka kembali brdiri tegak.
"Yahh Jiae sshi gwenchana?!" Muncul Seulgi lalu memeriksa keadaan Jiae. Jiae menghentikn perbuatan Seulgi itu. Seulgi memandang Jiae tanpa brkelip. "Nan gwenchana. Nasib ada yg tolong sambutkn aku tadi."
Kata Jiae sambil mengerling namja dihadapannya. Seulgi melihat namja dihadapan mereka itu. Dia mengganguk faham. "Gomawo sbab sambut saya tadi." Kata Jiae lalu menundukkn dirinya kepada Suga. Suga trpinga-pinga jadinya. Dia hanya mengganguk.
"Min..Min..Suga? Nama awak?" Soal Jiae yg trbaca nama Suga di jaket bajunya. Suga mengganguk lagi. "Ah. Yoo Jiae imnida. Selamat brkenalan. Gomawo sekali lagi sbab sambut saya. Saya harap saya akn bantu awak pula di lain waktu ne."
Kata Jiae dgan senyuman di bibirnya. Suga trkaku melihat senyuman Jiae itu. Prtama kali Jiae senyum trhadapnya! "Kaja Jiae sshi. Kita prg jumpa Myungsoo." Sampuk Seulgi apabila keadaan di situ senyap saja.
"Eo? Ah ne. Kaja. Harap kita jumpa lagi." Kata Jiae dan tangannya terus ditarik Seulgi prg dari situ. Rapmon dan Jin mendekati Suga yg sudahpun kaku disitu. "Yahh! Suga sshi. Gwenchana?!"
Soal Rapmon sambil menggongcangkn tubuh Suga tetapi tiada tindak balas dari Suga langsung! "Ah sudah. Dia dah frozen dkat sini." Keluh Jin lalu menggelengkn kepalanya.
*T B C*
And here next chap uhuhuhu! Yg ni. Baru part permulaan eh. Part seterusnya akn ceritakn smuanya masa zaman skolah depa auu. Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Fanfiction-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...