BAB 1

14 1 0
                                    


Tengku Haiqal Danial 27 tahun seorang usahawan yang terkenal di abad ini..cehhh...yang mempunyai syarikat sendiri iaitu Gemilang Holdings. Biarpun ayahnya mempunyai beberapa syarikat untuk diberikan kepadanya tetapi dia @ Danial tidak suka bukan kerana apa tapi dia @ Danial mahu berusaha sendiri untuk memiliki syarikatnya yg tersendiri. Namun, seorang yg sombong, panas baran dan ego. Tidak lupa jugak perangainya tidak elok spt clubbing dan playboy itu tidak dapat dileraikan sama sekali.

Pada hari biasa @ Isnin-Jumaat Danial akan pergi kerja pada jam 8 tetapi tidak untuk hari ini dia lewat bangun kerana disebabkan sikap yg suka pergi clubbing dan playboy. Dia tergesa gesa untuk ke pejabat kerana dia tidak suka pekerjanya datang lambat even dengan dia sekalipun, walaupun dia yg mentadbir syarikat tersebut.

Dalam perjalanan yg tergesa-gesa, dia terpaksa untuk memecut laju kereta Audinya itu kejalan yg selalu dijalani. Sewaktu untuk membelok ke kanan untuk masuk ke simpang dia secara tak sengaja menekan brek krn dia terlihat sesuatu melintas secara pantas. Danial berasa bersyukur sbb dia tidak apa apa tetapi dia merasakan ada sesuatu yg melanggar kereta Audinya. Dengan pantasnya dia pun keluar dari kereta ingin mengetahui apa yg terjadi pada kereta kesayangannya itu. Dengan hatinya yg kian membuak buak kemarahan itu, dia terus pergi ke kereta yg melanggar nya untuk meminta pampasan.

Apabila sampai di tepi tingkap si pemandu MYVI itu dia mendapati bahawa seorang perempuan yg bertudung lah yg tadi melanggarinya sebentar tadi. Tanpa membuang masa Danial terus mengetuk tingkap untuk menyuruh pemandu itu keluar. Dalam keadaan yg pucat Nur Ain Sofeeya terus keluar dari pusat keretanya. Dengan keadaan yg sangat panas baran plus ego plus sombong itu, Danial terus meminta ganti rugi Rm 3000 pada perempuan yg tidak dikenali namanya.

Nur Ain Sofeeya tidak berpuas hati dengan hasrat yg dinyatakan tadi oleh lelaki tersebut alias lelaki ego. Namun, apakan daya sofeeya yg baru sahaja bekerja kurang dripada 2 minggu di syarikat JH Holding itu harus memikirkan jalan untuk membayar pampasan yg di buat oleh lelaki ego itu. Sofeeya baru mahu mengutarakan pendapat untuk mengurangkan gantu rugi tersebut pantas di sekat oleh Danial "Saya bagi awak tempoh 1 bulan untuk membayar ganti rugi klau awak tak mau bayar awak tau lah nasib awak". Sebelum beredar saya @ sofeeya ingin meminta kad encik kata Sofeeya lalu Danial terus menghulurkan sekeping kad dan memberikan kepada Sofeeya. Dan Danial pun beredar dengan cepat kerana ingin mengejar masa tetapi dia sempat memberi peringatan kepada Sofeeya sekali lagi tentang ganti rugi tersebut..

Sudut pandangan sofeeya..

Sampai saja di rumah sewanya,Sofeeya teringat kata lelaki tersebut dan dia harus mencari duit Rm3000 tu dari mana ??takkan mau minta dengan umi dan baba
Pasti dorang tu ingin tau sbb knpa memrlukan duit sebnyak tu.?jikalau aku menceritakan hal sebenar pasti umi dan baba risau..hrrrmmmmm.. Farisya aka bff aku aka housemate dari tadi melihat aku termenung lalu diapun menyapa aku "kaw kenapa beb"? Pantas aku pun ceritakan hal yg tadi belaku pada Farisya dari A hingga Z..
Aku pun tak tau Farisya macam mana aku mau bayar ganti rugi tu..huh-mengeluh kecil-
"Kaw ada mintakah kad lelaki tu tanya Farisya lagi" lalu Sofeeya pun mengeluarkan sekeping kad lalu menghulurkannya kepada Farisya.
Farisya yg agak terkejut apabila nama Tengku Haiqal danial CEO gemilang Holding tertera kad tersebut."Beb ini kan Big Boss aku di pejabat " tanya Farisya
Lalu aku pun mengerutkan dahi seperti banyak persoalan yg timbul kat kepala aku nii
"Ehh kw keja kat situ,aku tak perassan yg tertulis di situ sbb banyak aku fikirkan sekarang nii"kata Sofeeya dengan nada tersengih
-Mereka pun ber hahahaahaha-
-gurau jerrrr-

Sudut pandangan Danial aka lelaki ego

Danial menghempas badannya di katilnya yg agak besar tu. Sebaik saja ingin menutup mata,dia teringat kpd kejadian yg menimpa keretanya tadi siang. Mulutnya tersenyum apabila teringat kpd perempuan yg melanggar keretanya itu. Wajah perempuan itu polos,bersih,putih dan yg paling penting biji matanya yg bewarna brown.dia tidak sempat menanyakan nama akibat terburu buru.
Dia mematikan khayalannya tdi dan terus memikirkan bagaimana kalau perempuan tu tipu aku,bagaimana perempuan tu tak mau byar,dan blah blah blah blah.
Danial terus berhenti memikirkan tentang perempuan tu bukan dia tidak mampu untuk membaiki keretanya tapi tak tau lah kenapa dia harus mengatakan kpd perempuan tu harus bertanngungjawab.Errrrhhhh serabut kepala kalau begini,lalu dia yerus pergi ambil tuala dan masuk ke bilik air untuk membersihkan badan dan terus tido dan dia tiada mood untuk keluar malam nii..

Macam mana dengan cerita yg sis buat first time tauu
Harap korang baca sis punys cerita tau and don forget pto vote and comment
Sis minta maaf klau ada yg tertypo
#jangankecamsis
*pic tu hnya imaginasi sis orng tu adalah Tengku Haiqal Danial

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 14, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Yang Tak PastiWhere stories live. Discover now