"Ya ampun!! Apa nii!!" Jerit Rapmon lalu bangun dari dduknya. Begitu juga Jin dan Suga. Suga sudahpun menepuk dahinya.
Jin pula menggelengkn kepalanya sambil kedua tangannya diletakkn di kedua pipinya. "Hehehe! Ok tak hyung?" Soal V dgan sengihan di bibirnya. Rapmon menekup wajahnya.
"Apa hal kau beli basikal budak² ya tuhan budak nii!" Rapmon terus jatuh melutut disitu. Dia terasa mahu saja menangis disitu! "Alah. Saya nak naik lah hyung. Nak buat apa lagi?" Kata V lalu dduk di basikal kanak² itu. Dia mula mengayuh mengelilingi pokok disitu.
"Apa salah aku smpai dia jadi mcam ni? Apa salah aku?!" Rintih Rapmon. "Hyunggg!" Kali ini suara lain pula kedengaran. Mereka brpaling melihatnya.
Hampir luruh jantung Rapmon melihat maknae mereka membawa sesuatu kepada mereka brtiga dgan senyuman di bibirnya.
"Apa pulak kali ni!? Kookie sshi!" Marah Rapmon. Jungkook hanya trsenyum. Dia meletakkn mainan barbie yg dibelinya. Dua kotak mainan barbie!! "Wut da hell kau ni Kookie sshi!" Marah Suga!
"Apa? Saya nak mainlah. Jin hyung. Jom main dgan saya. Ini hyung punya dan ini saya punya." Kata Jungkook lalu menyuakn patung barbie memakai baju brwarna pink kepada Jin. Jin terus saja mengambilnya lalu dduk dihadapan Jungkook.
Burung gagak mula lalu di kepala Rapmon dan Suga. Mereka melihat dua manusia itu mula brmain brsama. "Yahaaa! Seronoknya!!" Jerit V lalu melajukn kayuhan.
"Sudah! Aku rasa lebih baik aku mati saja huaaaaa!" Tangis Rapmon. Suga menepuk-nepuk bahu Rapmon prlahan. "Gwenchana. Aku faham perasaan. Sbab aku pun rasa benda yg sama. Gwenchana." Pujuk Suga sambil menggelengkn kepalanya.
"Hyunggggg!" Kali ini. Muncul pula Jimin. Rapmon tidak brpaling. Dia tidak mahu melihat lagi smuanya. Suga memandang Jimin yg dtang ke arah mereka dgan senyuman di bibirnya.
"Yg kau ni? Tak beli apa²?" Soal Suga apabila tidak nampak apa² yg dibawa balik Jimin. Jimin menggeleng. Tetapi..kedua tangannya disorokkn ke belakang membuatkn Suga curiga dgannya.
"Kau jgan nak tipu hyung! Kau tunjuk pada hyung apa yg kau beli huh?!" Soal Suga dgan agak tegas. Jimin seperti tragak-agak mahu menunjukknnya kepada Suga. Tetapi..dia trpaksa juga.
Prlahan-lahan..dia mengeluarkn barang yg dibelinya itu lalu ditunjukkn kepada Suga. Brkerut dahi Suga melihat barang yg dibeli Jimin itu. "Apa ni? Minyak wangi kau beli?"
Soal Suga dgan dahi yg brkerut. "Untuk hyung." Kata Jimin lalu menyuakn beg berisi minyak wangi itu kepada Suga. Suga tidak mengambilnya. Dia melihatnya saja.
"Asal kau beri ni pada hyung? Ini kan minyak wangi yeoja. Kau nak hyung beri pada siapa? Seulgi? Omma hyung?" Soal Suga. Jimin menggeleng.
Dicapainya tangan Suga lalu diberinya beg itu kepada Suga. "Jiae noona." Kata Jimin dgan senyuman di bibirnya. Suga yg mendengar itu trcegang! "B-bwo?" Soal Suga yg tidak mengerti itu.
"Penjual kedai tu kata yg wangian ni baunya kuat. Jadi..hyung berilah wangian ni kepada Jiae noona. Nnti senanglah hyung nak cari Jiae noona hanya dgan bau wangian ni."
Kata Jimin. Suga melihat minyak wangi yg berada di dlam beg itu. "Hyung tak perlu risau. Minyak wangi ni brtahan selama 24 jam. Dan wangiannya akan muncul lagi selepas 3 jam." Kata Jimin lagi.
"K-kau pasti tentangnya?" Soal Suga mahukn kepastian. Jimin mengganguk.
"Hyung prglah brjumpa dgan Jiae noona. Saya pasti yg dia mungkin rindukn hyung. Hyung tengok ja dia mcam bencikn hyung dan nak jauhkn diri dia dari hyung. Tapi dlam hatinya..mungkin dah timbul perasaan cinta dan sayangnya trhadap hyung." Kata Jimin lagi.
Suga trdiam mendengar kata² Jimin itu. Dia merenung saja minyak wangi itu. Ditarik nafas sedalam yg mungkin lalu dilepaskannya. Kepalanya diangkat memandang Jimin.
Senyuman diberikn kepada Jimin. Jimin yg melihat senyuman Suga itu trkaku! "H-Hyung..hyung..hyung senyum!!" Jerit Jimin dgan gembiranya. Smua yg mendengar itu terus memandang ke arah Suga dan Jimin.
"Hyung senyum! Wahh! Hyung dah senyum semula!! Mansaee!!" Jerit Jimin lalu trlompat-lompat. Senyuman Suga makin lebar melihat gelagat Jimin itu. Dipeluknya leher Jimin erat!
"Rindu dgan senyuman hyung?" Soal Suga yg masih lagi trsenyum itu. Jimin menggangukkn kepalanya. "Gomawo for this present ne ChimChim!" Diserabutknnya rambut Jimin.
"Ne cheonma!" Balas Jimin lalu memeluk leher Suga kembali. "Ninoninoninonino. Pinn! Pinn!" Celah V yg sudahpun brhenti dihadapan mereka. Senyumannya diberikn kepada mereka brdua.
Suga menyerabutkn pula rambut V. "Hyung jom kita beli kek nak? Saya lapar kek ni hyung!" Kata V sambil menyentuh perutnya yg mula mengeluarkn lagu rancak.
"Kookie pun nak! Kookie nak!! Kekk! Kekk!" Jerit Jungkook yg sudahpun brdiri dihadapan Suga sambil memeluk patung barbienya. "Aku pun nak weii! Belanja aku!"
Brsuara Rapmon yg diam saja dari tadi itu. Suga melihat ksesemua wajah rakannya itu. Dia menggangukkn kepalanya. "Kaja! Aku belanja korang!" Terus brsorak gembira mereka jadinya.
*T B C*
How this chap? Pendek ka cenna? Ok x chap ni? And sorry!! Sorry! Sorry a big sorry for alls my readears yg baca ff ni ne coz late smbung and take a long hiatus I really reall sorry eh. Author bkannya sengaja x smbung ff ni tau. My phone ni ada problem lah. That's why author x smbung² chap ni author mntk maaf sngt² eh. Hope so readears pham author and maafkn author eh. Thanks coz sudi tunggu ff ni disambung! Thanks sngt²! Vote★Komen✔Thankss~!
#AuthorYumi!
YOU ARE READING
Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]
Hayran Kurgu-Main Cast- Suga BTS as Min Yoongi/Suga Jiae Lovelyz as Yoo Jiae/Readears -Other Cast- BTS as BTS And Others.. -SINOPSIS- Memandangkn author dah tukar tajuknya. So author kena tukar jgk sinopsisnya hehek! LOVE YOU ONCE AGAIN[LYOA]Mengisahkn tentang...