Hoofdstuk 8

598 22 3
                                    

[A/N Je kan het liedje aan de zijkant aanzetten, hoeft niet. De video erbij past bij dit hoofdstuk en daar heb ik het idee van. :) ]

Ella's POV

Als ik mijn ogen langzaam open knijp ik ze snel weer dicht door het felle licht. Als ik ze even later weer open, dit keer langzamer, frons ik. Waar ben ik? Ik ga rechtop zitten en kijk om me heen. Het strand... Ik frons even en krab op mijn achterhoofd. Voor mijn voeten staat een tekst in het zand geschreven. 

Follow the notes :). 

Ik kijk verward om me heen als mijn oog valt op een stenen muur, vlak bij de uitgang van het strand. Ik loop naar de muur toe met de groene Post-its. Vijftien Post-its plakken op de muur, met op iedere Post-it een aparte letter. 

E X I T . T H E . B E A C H ! 

Ik frons en pak de Post-its van de muur en stop ze in mijn kontzak. Als ik van het strand af ben kijk ik om me heen. Mijn oog valt op een brievenbus met dezelfde kleur Post-It als net op het strand. Ik loop er heen en pak hem op. 

Open it :).

Fronzend open ik de brievenbus en kijk erin. Een roos? Ik pak hem wat twijfelend en kijk naar het kaartje wat eraan hangt. 

Follow the rose petals. :) 

Ik kijk om me heen en dan vallen de rozenblaadjes me pas op. Er liggen er niet veel, maar toch ze liggen er. Ik volg het spoor van rozenblaadjes. Als ik nu naar huis was gegaan was ik de andere kant op gegaan. Maar nu niet dus. Als het spoor ophoudt kijk ik rond. Waarom doe ik dit eigenlijk? Waarom ga ik niet gewoon naar huis? Ik voel in mijn zakken en merk dat ik niks bij me heb, geen sleutels, geen telefoon niks. Alleen een paperclip. En natuurlijk de roos en de Post-its. 

Als ik weer rond kijk valt mijn oog op een, dit keer roze, Post-it. Als ik dichterbij komt merk ik op dat het er meer zijn. Dit keer staat er een woord op.

Great Job :). But this is pink, not green look look.

Ik zucht en kijk rond. Groen dus. Als ik weer een Post-it zie zucht ik. Dit keer is het een gele. Ook geen groen. Ik pak ze en lees het zuchtend.

Almost green ;).

Ik rol met mijn ogen en loop weer verder. Aan het einde van de straat kom ik op een t-splitsing terecht. En nu? Ik kijk rond in de hoop iets groens te zien. Nada noppes. Ik zucht en ga op de grond zitten waarna ik wat om me heen kijk. Als er een auto komt langs gereden frons ik. 

- - - - - - >

Ik sta snel op en loop naar rechts. Dank je auto. De briefjes waren dan wel niet groen, maar ze waren geel, net zoals die van net. 

Nina's POV

Het gaat best goed. Ik bel Jess en wacht tot ze opneemt. 'Jess here. He's on his way. What about Ella?' Ik zucht even van opluchting en kijk naar Ella. 'She just followed the car, so she has to go a little longer. But no worries.' Ik hoor haar ook zuchten en dan gilt ze even zacht. 'What's up?' 'Sorry there was a spider. But I have to go he can't find the note.' 

Niall's POV

Briefjes volgen, pff. Ergens is het wel grappig maar ik snap het niet. Vannochtend had Harry opeens aan mijn bed gestaan helemaal actief en al. Hij wilde gaan lopen maar wilde niet alleen. Dus ik moest maar mee. En zo opeens was hij verdwenen. 

Ik pak het eerste briefje uit mijn broekzak en lees hem nog eens over.

No worries! He's okay. Now! Let's follow the notes. Pink pretty please :).

I'm so done with you.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu