Oneyear ; Niqabis

667 28 4
                                    

Sadaqallahuladzim ,

Aku tamatkan bacaan al-quran aku dengan ayat tu . memuji keagungan Allah s.w.t . Aku Nur Hana Qowiy . Matlamat aku ataupun cita cita aku , senang sangat . sekarang pun boleh .

Aku cuba . bukan kat mulut je . aku cuba jadi cekal . aku cuba tak sembang je kencang .

Ada something yang aku nak . Apa yang aku nak bila habis je SPM , kalau boleh lepas keluar je dewan SPM , aku nak pakai purdah , aku nak jadi muslimah sejati , aku nak hafizah . Aku nak semua tu jadi sekarang jugak . Boleh je . Tapi tahla

 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄

Morning , Okey act sekarang ni aku on my way ke sekolah dengan mak aku . mak aku bukan setakat hantar aku tapi mak pun pegi sekolah , study . tipu je mak cikgu okey . Tapi kat sekolah berdekatan dengan sekolah aku laa .

" wiy ! depan ! "

Aku special , ni nak bangga ni . ececeh em . special kat kawan kawan aku je laa . Setiap kali sampai perhimpunan pagi , kawan aku , Nur Aqilah akan sambut aku suruh duduk depan dengan dia . sis redha je . semua sebab aku selalu lewat . Tapi takdelah sampai kena denda okey !

Tapi seketul minah ni suka tarik handsocks aku bila . aku start garu garu lengan ._.

Aku ni jenis yang suka tegur orang , tapi kalau no topic , aku senyap . sporting gituu . Tapi kalau jumpa member boek eh baik dunia akhirat insyaallah ni , masyaallah tak boleh senyap . senyap pun , bila pening atau ngantuk . hehe . my life is so beauty .

 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄

Alhamdulillah ,

" wiy dah siap ? "

Lepas sembahyang Zuhur ni selalunya aku mandi lepastu tidur . Tapi , harini mak kata nak bawak aku sekeluarga pegi hospital . Aku tak tau sebab apa . again , sis redha je lah . My Bed , huhuhu .

 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄
Walhamdulillah ,

Dah habis check darah . Medical Check Up rupanyaa . Again , sad life aku . Aku orang last check bilangan sel kanser ceh .

Plap ..

Jatuh telefon bimbit yang aku pegang , lemah lutut aku , berkecai hati aku , pada saat tu , telefon yang paling bernilai bagi aku , dah jadi kosong , tiada rasa apa , bila aku dengar doktor cakap kat mak aku;

" Hana Qowiy menghidapi breast cancer . Dah terlambat untuk ubat . Hanya boleh bergantung di dengan cara kimo dan pembedahan sahaja sebab dia dah berada di tahap 4 . itupun takboleh hilang 100% . kalau ikut pengalaman saya , She just have 1 year left . sorry . "

" Ya Allah , wiy "

Hati aku , aku rasa .. Hancur .

 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄
Ya Allah !

' Tolonglah hambamu ini ! aku tak sunggup ! aku taknak mati ! aku masih muda untuk mati ! ni semua tipu ! '

ibarat hilang kesabaran yg dijaga selama ni . ibarat tiada iman .

' sabar wiy . kita boleh baikkan benda ni '

mak tipu

' doktor kata wiy ada 1 tahun je lagi ! wiy tau ! doktor tipu ! doktor tu bukan tuhan nak tentukan bila wiy mati ! '

ppang ..

' mak tak pernah ajar wiy jadi kurang ajar macam ni . memang doktor tu bukan tuhan . semua yg dia cakap tu berlandaskan pengalaman yg dia ada . wiy kena sabar . wiy kena cekal . wiy kan selalu redha ? kenapa kali ni bila Allah uji wiy lebih sikit wiy nk melenting ? wiy marah ? ni dah dikira tolak ketentuan Allah tau ? Allah takkan uji hambanya kalau Dia tau hamba dia tak kuat . Kadangkala apa yg wiy nak , Allah tak bagi sebab Allah tau tu bukan yg terbaik untuk wiy . Mungkin apa yg wiy taknak Allah bagi sebab Dia tau tu yang terbaik untuk wiy . Redhalah dengan kunfayakun Allah wiy ."

oneyear ; NiqabisWhere stories live. Discover now