Nieuwe school

19 3 1
                                    

Cloe zicht:
"Ik wil niet naar school!" Roep ik door het hele huis. "Hou je mond! Ik wil het namelijk ook niet!" Roept mijn (stomme) tweeling zus Maartje. Ze stormt de trap af. "Waar is mijn tas!?" Roept ze. "Weet ik veel" roep ik terug. Ik kijk op de klok aahhhhh ik moet vertrekken! "Doei!!" Roep ik "ik kom ook zo! eerst even mijn jas vinden." Roept Maartje die in de tussen tijd wel al haar tas heeft gevonden. Ik stap op mijn fiets en haast me naar mijn (nieuwe) school!

Ik ben er. Ik stap van mijn fiets af en haast me het school gebouw in. Gelukkig ben ik niet te laat want de bel ging net pas. Uhhhmm ik heb Nederlands. Ik loop het klas lokaal in. "Hallo" zegt de juffrouw vriendelijk. Ze maakt een kom-hier-staan gebaar. Ik ga naast haar staan. Mijn gezicht is helemaal rood. Je kunt zeggen dat ik verlegen ben.

"Hallo even de aandacht!" Roept de juf. Iedereen kijkt me aan. En iemand roept "is dat de nieuwe!?" Iedereen bezint te lachen. En ik voel de tranen al op komen. Vroeger werd ik namelijk gepest gelukkig ben ik nu van die kut school! "Ga daar maar zitten" zegt de juf geïrriteerd. Ik knik en ga zitten naast een meisje zitten. Ze heeft blond lang haar tot haar rug. Blauwe ogen. En heel veel make-up op. Fel roze lippen. Blauwe oog schaduw.

De juf begint met de les. Maar ik heb totaal geen zin in les. Ik kijk de klas rond. En ik zie al gelijk. Er zijn drie groepen. Eentje met gothics. Eentje met roddel meiden? En eentje met de populaire mensen.  Bij wie zou ik horen?

Ik schrik uit mijn gedachte. Het meisje naast mij volgens mij is haar naam Isabel.
Tikt mij aan en geeft me een briefje. "Is van max" zegt ze geïrriteerd en ze wijst naar een lange best dunne jongen met blond haar en bruine ogen. Ik vouw het blaadje open. Lozer staat er met grote letters op.

Ik kijk de klas rond. Iedereen kijkt me aan en begint te lachen. Lozer. Lozer. Lozer. Herhaalt zich in mijn hoofd. Tranen voel ik op komen. Ik kijk op de klok. Nog maar vijf minuten. De vijf minuten zin om.

ik ren de klas uit. 

Highschool dramaWhere stories live. Discover now