Speciál za 21K -Dalajláma

197 14 1
                                    


Dalajláma 

Současný Dalajláma je již 14., ale první byl zvolen již v 16.století.

Tändzin Gjamccho  (ano, ten současný) dokonce navštívil několikrát i Českou republiku, což vyvolává veliké nepokoje u komunistů a čínské strany.

Obecně je Dalajláma duchovní vůdce Tibeťanů. Je hlavním světským představitelem školy gelugpa a jeho tradiční sídlo je ve Lhase v paláci Potála a Norbulingce.


Některé jeho citáty 


  „Nedopusťte, aby malá hádka zničila velké přátelství." 


 „Při nedorozumění s vašimi milovanými, řešte pouze vzniklou situaci. Netahejte do toho minulost."


  „Že nedostanete vždy, co chcete, je někdy obrovské štěstí." 


 „Čím více se snažíme držet minulosti, tím směšnější a poničenější se náš život stává."


  „Má-li problém řešení, nemá smysl dělat si starosti. Když řešení nemá, starosti nepomohou." 


 „Pamatujte, že mlčení je někdy tou nejlepší odpovědí."


  „Žijte dobrý a čestný život. Až zestárnete a podíváte se zpátky, budete se moci radovat podruhé." 


 „Buďte každý den nějaký čas o samotě."


  „Dělte se o svou zkušenost. Je to cesta jak dosáhnout nesmrtelnosti." 


  „Prvním krokem na cestě ke štěstí je učení se."


  „Vztek a nenávist jsou jako rybářský háček. Je velice důležité se ujistit, že jsme se na něj nechytili." 


 „Pamatujte na úctu k sobě, úctu k druhým a odpovědnost za vaše konání."


„Když je člověk zamilovaný, začíná vždycky tím, že podvádí sebe, a končí tím, že podvádí ostatní. Svět tomu říká romantická láska."


  „Naučte se pravidlům, abyste je mohli správně porušovat." 


 „Otevřete se změnám, ale neztrácejte své vlastní hodnoty."


  „Jednou za rok vyjeďte někam, kde jste ještě nebyli." 


 „Pesimismus vede k neúspěchu."


  „Když prohrajete, nezapomeňte na tu lekci." 


 „Mějte na paměti, že velká láska a velké výdobytky sebou nesou velká rizika."


  „Přirozeností všech jevů je měnit se v každém okamžiku, naznačuje nám to, že všechny jevy postrádají schopnost trvat, postrádají schopnost být stále stejné." 


 „Čím hlouběji prohlédnéme utrpení, tím více se blížíme cíli vysvobození z utrpení."

Citáty I. Kde žijí příběhy. Začni objevovat