Benci betul aku! Dah laaa tadi keluar awal. Konon nak elak jam. Last- last jammed juga! Sampai pun lewat. Nak park kereta pun ada dugaan. Boleh pula dia letak motor camtu je. Eeeee! Geram nye aku! Pasang lagu entah apa apa, ish! F**k laa mamat tadi! Tapi? Boleh ke motorbike pasang radio? Dia bawa speaker ke! Ah! Lantak laa. Nasib kau pakai helmet, so i cannot recognized who is he! Damn! If tak siap kauuu!!
Tingg!
Pintu lift terbuka.
Masuk seorang lelaki yang agak tampan. Berpakaian formal, kemeja, seluar dan rambut agak mengikut trend terkini. Bak kata orang ikut peredaran zaman dan masa. Smart and handsome! Plus style! Agak terkesima juga Puteri melihatnya.
Hairi sedari tadi perasan, yang gadis di dalam lift melihatnya tanpa berkedip mata sikit pun. Eh? Minah ni, pehal tengok aku semacam je. Ade yang tak kena ke dengan baju aku ni? Koyak ke seluar aku? Eh? Tak mungkin. Aku baru beli semalam kot. Tak mungkin tak mungkin.
Sementara Puteri pula, handsome nye mamat ni. Kejap! Tinggi dia sama mamat tadi lah? Tapi.. Takkan dia kot, dia nampak kemas, baju pun bukan macam tadi. Tadi pakai jaket bagai, seluar pun lain. Cutting je nak sama. Eh dah kenapa dengan aku ni? Kenal tak..asal aku rasa dup dap dup dap ni. Dah jatuh cinta ke weyy~~
Minah ni dah kenapa? Tapi apa pasal aku tak marah pun. Aku tahu aku handsome. Perempuan lain tengok aku, aku marah. Kenapa dengan perempuan ni aku macam rela je dia tenung aku macam nak makan aku je.
Mata mereka bertembung dan mula membuai lamunan masing masing. Puteri terus memandang tanpa berkedip sesaat pun. Hairi pula bagai kan terpesona dengan tenungan Puteri. Seolah- olah dalam lift hanya mereka berdua je. Tanpa sedar, sebenarnya..
"Ehem! Aku tahu laa korang nak pandang tenung tenung macam pandangan pertama and fall in love. Tapi tunggu laa aku keluar lift! Geli laa, apa tak nampak aku ke kat tengah tengah korang ni? Mentang mentang aku pendek! "
Tingg!!
Pintu lift terbuka lagi.
Level 9. Abang yang agak rendah tu keluar dengan bebelan tanpa henti. Puteri dan Hairi berpandangan sekali lagi, tetapi kali ini tidak lama. Mereka agak malu insiden tadi tanpa sedar ada kewujudan abang tadi. Mereka tersenyum.
"Hi! I Marsya..you?", eh? Kenapa aku pulak yang start dulu. Damn la Puteri. Gerenti dia cop aku gatal.
" Hairi..", fullstop. Just Hairi then kriikk kriikk.Tingg!! Hairi pergi..
Sombongnye mamat ni, apa nama dia? Hairi? Eh? Dia pergi level sama dengan aku la. Dia pergi company sebelah kot. Dia staff company sebelah ke?
Puteri Marsya melangkah keluar lift menuju ke pintu utama pejabat nya.
"Selamat Pagi Cik Puteri Marsya", ucapan pagi dari staf Receptionist.
Dari jauh sudah kelihatan Senyuman dari Personal Assistant berdiri menunggu kehadiran Puteri di meja betul betul berhadapan bilik Puteri. Uish, lipstick akak merah menyala kau..merah merah still hot and sexy, walaupun umur sudah cecah 40 an.
"Pagi kak Ezra, sihat hari ini? Dah breakfast?",
"Alhamdulillah, sihat cik Puteri, akak sudah breakfast dah",Walaupun Ezra cuma PA, tetapi layanan Puteri terhadap Ezra sangat baik. Seperti kakaknya sendiri, lebih lebih lagi Ezra sudah lama berkhidmat dengan syarikat bapanya. Sekarang, Ezra dinaikkan pangkat untuk menjadi PA Puteri kerana prestasi kerja yang sangat bagus. Tambahan pula, Puteri masih baru, jadi Datuk Marzuki percaya Ezra boleh membantu Puteri. Kira Ezra ni salah satu staff favourite juga la. Giteww
"Akak Ezra, hari jadual saya macam mana? Ada apa apa message dari client ke? Nanti, akak masuk bilik saya ye, and akak please minta kak Milah bawa kan coffee untuk Puteri, tak sempat breakfast pulak tadi",
.......................................................
Studio xXxX
Merenung ke luar jendela
Bayu pagi meniup lembut
Lihat bintang di angkasa
Purnama menerangi gelapku
Dan bila fajar menjelma
Itu permulaan hari baru
Dunia gamat bunyinya
Sunyiku hanya Tuhan tahuAku tanya apa khabar..apa khabar..
"Wahh..sedap suara Encik Hairi.."
Tersenyum kambing Hairi pabila ditegur Nelydia. Merah padam mukanya dan tangan nya pula tiba-tiba menggaru kan kepala yang tidak gatal.
"Sedap eh? Hehe thank you ya Nelydia", balas Hairi dengan senyum kerang. Tadi senyum kambing sekarang kerang pula.
"Aah, sedap Encik Hairi, kena dengan tuan punya suara. Sudah la handsome suara pun macho", suara Nelydia tiba tiba berubah seksi. Sengaja dia lentok di hadapan meja Hairi. Hairi rasa tidak selesa. Dia tahu Nelydia sengaja, dan dia bukan lelaki yang mudah cair walaupun Nelydia selalu berpakaian seksi dan sering menggodanya.
"Ehem ehemm..kenapa awak masuk bilik saya ni?! Saya tak dengar pun awak ketuk pintu sebelum masuk bilik saya", sengaja Hairi tegas kan suaranya. Supaya Nelydia hormat dia sebagai boss . Namun, Nelydia tidak endah kan, malah makin berani mendekatkan diri dia dengan Hairi. Dia tahu Hairi tidak susah untuk dia goda, dari luaran Hairi tidak nampak garang seperti boss lama nya dulu.
Hairi kaget, terus menolak Nelydia.
"Nelydia!! Awak gila ke??! Awak tu setiausaha saya je tau! Berani awak sentuh saya! " Nelydia silap. Hairi bukan mudah sepertia dia sangka kan.
"Maaf, Encik Hairi..",
"Saya hormat awak sebagai staff saya, saya nak awak pun sama ya! Kalau takde apa apa, keluar dari bilik saya!", Hairi terus menggapai beg serta helmet dan terus berlalu pergi.Nelydia tertunduk..dan tersenyum sinis.
BINABASA MO ANG
Cinta Hati Princess
Romance"Cinta Hati Princess", Princess ni kisah Puteri Marsya. Sejak kecil lagi, Puteri selalu berangan suatu hari nanti akan ada Putera Charming yang akan melamarnya. Nama pun Puteri harus lah dengan Putera kan? Tetapi Putera yang diidamkan tidak muncul²...