,,Xeno, muži si potřebují odpočinout!" Hlásil Svengal.
,,Vydržte ještě chvíli! Za nedlouho budeme na místě!" Křikla na ně Xena a mávla na Svengala, aby se k ní přidal.
Svengal, jako každý Skandijec, nenáviděl jízdu na koních, a proto šel raději po svých. Doběhl ke Xeně a tázavě zvedl obočí. Xena seskočila za jízdy z Tornáda a sundala otěže z krku, aby se jí lépe vedl a stanula vedle Skandijce.
,,Pamatuješ si náš plán?" Zeptala se bezbarvě Xena.
Pokýval hlavou. ,,Jistě. Nejprve je -"
Xena ale zvedla ruku na znamení, že teď ne a sledovala velký ledovec, který se jim postavil do cesty.
,,U Grundových vousů," zaklel Svengal a Xena se jen pousmála.
,,Ano, až na to, že tohle je jediný ledovec, který leží na hranicích." Řekla posmutněle Xena. ,,A taky naše jediná šance," dodala.
,,Pravda, pravda," přitakal Svengal a pozoroval měsíc, který zářil za lesovcem a dodával mu zajímavý až děsivý vzhled.
,,No," pokrčila Xena rameny, ,,žiješ jen jednou."Svengal to nepochopil. Chápal význam této poznámky, ale nepochopil, proč to Xena řekla. Chtěl se jí na to zeptat, jenže Xena ho nechala daleko za sebou. Tak se tedy rozeběhl za ní.
,,Musíme projít nepozorovaně, jinak nás uvidí." Konstatovala pro jistotu Xena.
Svengal pokýval hlavou. Měla pravdu, kdyby ji nebo celou legii uviděli Icebendi, prozradil by tak velmi dobrý plán, nad kterým Xena se Svengalem sedělo nejmíň týden. Nemohli si dovolit udělat sebemenší chybičku, natožpak být viděni.
Xena zvedla ruku a celá legie v tichosti, jakou jim jejich zbroj a výcvik umožňovali, zastavila. Xena se otočila k vojákům a odhalila jim první bod svého plánu.
,,Takže," začala zostra Xena, ,,rozdělíme se na skupiny, dejme tomu po dveceti lidech. Udělejte to teď."
Vojáci se na povel seřadili do pěti zástupů po dvaceti a vyčkávali, co dál.
Xena pokývala hlavou, ,,Výborně. A teď k velitelům. Budete chodit po jedné skupině s rozdílem, dejme tomu okolo dvou minut. Další skupinka se vždycky schová nebo se bude tvářit nenápadně. Nějaké otázky?"Všichni zavrtěli hlavou.
,,Výborně. Takže," rozmýšlela se, ,,Svengal a já povedeme první skupinu, pak se vrátím a budu hlídat dlaší skupiny. Duncale, povedeš třetí skupinu?"
,,Samozřejmě, Xeno." Vystoupil ze řady Dancale.
,,Dobře," hlesla Xena, ,,Redmone, čtvrtá skupina a já povedu poslední skupinu, pátou."
Všichni pokývali hlavou a velitelé skupin postoupili před oddíly.
,,Takže, ostatní se schovejte za tamtu skálu a čekejte, dokud se nevrátím!"Všichni kývli a jako jeden člověk odešli za skálu.
,,Seřadit do šiku!" Rozkázala Xena a vyhoupla se Tornádovi do sedla.
Ariavade le rela! Řekla si v duchu Xena a celá legie se stala neviditelnou.
Povedlo se, díky Gurlamovi. Hlesla s úlevou Xena.Pobídla Tornáda a on poslušně vykročil vpřed.
,,Potichu!" Zašeptala Xena a ukázala nataženou rukou dopředu.Vojsko se rozešlo jako jeden muž a mířilo k velkému ledovci, ze kterého měla započít první vlna útoku.
****
,,Je těžké ji najít, paní." Hlásil poručík.
,,Já se vás ale neptala, jestli ji hodláte najít! Já vám nařídila prohledat všechno okolo a prostě mi ji sem přivést! To je to tak těžké, poručíku Nalgobery?"
,,Ne, madam." Odpověděl rychle.
,,Tak ji najděte!" Křikla na něj vztekle Aisha.
Muž spěšně odešel a Aisha se ladně otočila na Eraka, který ji nechápavě sledoval.
,,Copak, miláčku?"
,,Nu, já jen, že Xenu, když nechce, nenajdete."
Aisha mávla rukou a usmála se. ,,Ale no ták." Nátahla se k němu a políbila ho na tvář. ,,Všechno jde, když se chce."
Ladně vyšla ze stanu a nechala Eraka napospaz svým myšlenkám.
****
,,Xeno!" Křikl na ni jeden z Boiduranů.
,,Hm?"
,,Právě prohledávají horu!"
,,Ledovec." Opravila ho Xena.
,,Ano, jistě. Ledovec. Nu, Aisha tě zoufale hledá."
,,Sem dolu se stejně nedostanou." Mávla rukou Xena a otočila se k malému stání pro Tornáda.
,,Ale... Aisha tě vyzívá na souboj."
Xena se zastavila. Stála jako socha.
Svengal trochu zbystřil a pozoroval ji.
Xena se pomalu otočila a sledovala Boidurana.
Přimhouřila oči. ,,Co přesně vzkazuje?" Zeptala se s velkým zájmem.
,,Nu," rozhlédl se a podíval se ma Svengala. Jeho pohled naznačoval, aby dál nemluvil.
,,Co říkala?" Zeptala se ostřeji Xena.
Muž mlčel.
,,Mluv!" Křikla Xena.
,,Dobře. Dobře. Říkala, že by to chtěla vyřídit mezi nejlepším bojovníkem z Boiduru, nejspíš tebou, a nejlepším bojovníkem Icebendského království."
,,Jo, tak teď je to království!" Odtušila jedovatě Xena.
,,Co máme odpovědět?" Zeptal se muž.
Xena se rozmýšlela.
,,Xeno, ne." Snažil se ji přesvědčit Svengal.
,,Řekněte jí, že její výzvu přijímám."
,,A kdo bude bojovat?"
,,Rozhodnu na místě." Řekla a zmizela ve stínu.
*****
Bylo brzy ráno, chvíli po svítání. Ledový vítr vanul a šlehal Xenu do tváře. Lehce si pohrával s jejími havraními vlasy, které vesele vlály ve větru. Stála na vrcholku ledovce, na který vylezla v noci, a pozorovala mlhavou krajinu pod ní.
Zhluboka se nadechla a zavřela oči.Snažila se vypustit všechny starosti, vzpomínky a nadešlé události.
Necítím se tak dobře, jako dřív... Asi stárnu. Nebo jsem jen unavená?
Svengal nechce, abych dnes bojovala, protože ví, že bych ji zabila... Ale o to přeci jde! Vždyť ji sám chtěl zabít! Tak v čem je, u Gurlanovy dýky, problém? Kladla si otázky sama pro sebe. Tady ji nikdo nemohl vidět, takže mohla být zase sama. Svengal, ušklíbla se, Erak, Cadale, Argorien, Murtagh, Korra... Nikdy jsem si nedokázal představit, že tihle všichni by kvůli mé vymoženosti zemřeli... Nikdy bych před válkou neustupovala, natožpak z ní utíkala, ale... tohle je jiné... Zatáhla jsem do týhle bitvy spoustu neviných lidí, kteří se odtud ani nevrátí. A to byl prvotní zájem celého mého lidu. Ale, co se stane, když vyvraždíme celý Icebendský národ? Co když je jediná špatná královma Aisha a další její nástupci už budou lepší. Třeba se můžou hodit. Přemýšlela.Ne! Zavrhla rychle tuto myšlenku.
Já je prostě zničím. Ano, dnes zničím královnu Icebendu, zrádkyni koruny, Aishu Klebnel. Ano, ještě dnes bude její krev stékat po mých rukách a já budu ta, kterou uvidí, jako poslední na cestě do pekel! Rozhodla Xena a odhodlaně se zvedla a vykročila po cestě, která ji zavede k nejtěžšímu rozhodnutí, před ktrrým za poslední léta stála.
ČTEŠ
Drači doupě II - Pomsta
FantasyXenin život se znovu změnil a má cíl. Tentokrát je jeho cílem pomsta. A ona neustoupí dokud jí nedosáhne - ať ji to stojí cokoli. Ale uspokojí ji jeden mizerný život? Nebo jich bude chtít víc a stane se z ní ta stará krvelačná bestie, co před několi...