''Korang!! cepatlah sikit!! aku, heejin ngan jineul dah lapar ni!!'' jerit haneul. Ok, dia ni memang asyik lapar je.
''Haah!! tak sabar ni. almaklumlah ada orang nak belanja~ wuhuu'' heejin pula bersuara. Dia ni dengan lagi dua org tu memang sekepala.
''Yeye... korang pergilah dulu. Amek order sekali. Jangan order mahal2 tau. pokai aku nanti.'' kata hana, si 'tua' ≧﹏≦
''Wokay!!~ Weh korang, jom lumba siapa sampai dulu dia menang.'' ajak haneul kepada heejin dan jineul. Dia sudah bersiap sedia dengan gaya hussain bolt. Ececehh ╯﹏╰
''Aku kira 1,2,3 baru lari tau. ok 1.. 2.. lari!!!!''
''Eh!!! mana aci main tipu.'' rungut jineul dengan muka yang mencuka.
''Aci kat india! sini tak da! hahahahahaha'' balas haneul terus lari diikuti heejin, jineul dan geng paling lambat, hana, nayang, haera, hara. _(_^_)_>
-------------
di restoran..''Yey! aku menang. whoop2 bak meh menu, aku nak order.'' haneul ni memang pelik sikit, suka cakap sensorang.
''Woi! main tipu.'' kata heejin dan jineul yang baru sampai terus mengambil tempat didepan dan disebelah haneul.
''Alah, lek ah. Cam tak biasa.'' jawab haneul sambil mengelipkan matanya. Nak ambil hati lah tu. ( ̄∀ ̄)
''Haaaa.... sampai pun korang. Lama kita orang tunggu tahu tak? Dah berjanggut dah ni.'' kata heejin. Dia ni kalau loyar buruk, boleh tahan gak. lagilah si jineul tu, loyar buruk no 1.
''Elehhh, mana janggutnya? Aku tak nampak pun. Poyo je. ╮(╯3╰)╭'' nayang meletakkan begnya di atas meja kemudian mencapai menu.
''Dah2 jum order, aku dah lapar gila ni.'' kata jineul.
Setelah selesai memilih makanan, haneul memanggil pelayan di restoran itu yang merupakan sepupunya.
''Minhwan!! Meh amek order kita orang ni.'' panggil haneul. Dia ni tak lah kasar, as u know, dia ni happy go lucky. Kalau dengan orang yang dia kenal, lagilah melampau happy dia tu. Thats why, dia panggil minhwan macam tu.
Seorang lelaki yang memakai apron di pinggangnya berpaling kearah haneul dan mengangkat jari 'ok'.
Sementara menunggu minhwan datang, Haneul memandang haera. Dia perasan akan perubahan sikap haera. Setiap kali mereka datang ke restoran itu, haera akan mula membelek-belek mukanya di cermin. Ingat lagi, haritu ketika mereka datang kesini untuk minum coffee, haera dengan rela hati hendak membuat order di kaunter. Ketika itu, giliran minhwan menjaga kaunter. haera dengan 'malu2nya' menyapa minhwan dan tergelak ala perempuan sopan ketika minhwan membuat lawak. Gedik gitu.( ̄▽+ ̄*) malu2 tak tentu pasal. huh, cover lawa bagai. Tapi haneul senyap je, tak cakap sebab takut lukakan hati haera tapi berani cakap belakang ><. Dalam tak perasan, heejin ternampak haneul sedang memerhatikan haera.
''Ye haneul, order apa?'' kata pelayan yang bernama minhwan itu ramah bertanyakan kepada haneul.
''Ok, bagi ice karamel macciato satu, ice kappuchino satu, green tea ice dua, bluebarry juice satu, chocalate tiramisu ice satu and choclate oreo satu.'' haneul menyenaraikan minuman yang telah dipilih.
''Makan?'' tanya minhwan lagi.
''Bagi ramyeon 7, pancake 2, kimchi 1. tu je.'' sambung hana pula.
''Ok, dalam 15 minit makanan akan sampai.'' janji minhwan sebelum meninggalkan mereka. Sebelum melangkah pergi, minhwan mengenyitkan matanya kepada haneul. Haera yang perasan akan itu hanya mencebikkan bibirnya.