41

1.4K 40 0
                                    

Næste dag

"Emma, du har gæster." Min mor stak hovedet ind. "Hvem er det?" Spurgte jeg. "En dreng, jeg har ikke set ham før. Men han siger at han rigtig gerne vil snakke med dig." Svarede hun. "Okay" svarede jeg og tog min mobil i hånden igen. Min dør åbner igen, og ind kommer.. William? Hvad laver han her?!

"Undskyld at jeg bare sådan kommer brasende, men vi fik aldrig helt talt ud sidst.." Han stiller sig foran min seng, og kigger på mig. Jeg lægger min mobil fra mig. "Det skulle gå lidt hurtigt, det er jeg ked." Svarer jeg og rykker mig, så han kan sætte sig ned ved siden af mig.

"Jeg ved godt at vi to også kom ret skævt ind på hinanden den aften, og at det ikke gik som planlagt." Startede han. Han kiggede på mig, med sine brune øjne. "Men jeg ved ikke, du er en rigtig sød pige, Emma. Det er du virkelig. Og jeg har hørt så meget om dig. Da du sad alene ude på badeværelset og kastede op, tænkte jeg, at det ville være min chance. Det var det også, men det gik ikke som det skulle." Han stoppede. "Nej, det gik ikke som det skulle. Langt fra.. Vi tog hjem dig, og var sammen. Det skulle aldrig have været sket! Det håber jeg også at du forstår, William. Så det er ikke noget alle behøver at vide. Vi var begge fulde, og jeg var ked af det. Så det gik ret hurtigt." Svarede jeg og sukkede.

"Men vi er bedst som venner!" Tilføjede jeg. "Ja, det er jeg godt klar over. Jeg vil bare snakke det hele ud.. Du gik så pludseligt, fordi Thor kom." Sagde han. Jeg nikkede. "Ja, det jeg også ked af. Men han var ikke så glad." Svarede jeg. "Jeg forstår også godt hvorfor du gik med ham. Men kan vi ikke bare glemme det hele, og være venner?" Spurgte han med et smil. "Jo, men du behøver ikke fortælle Thor at vi har snakket sammen, han flipper nok lidt.." Sagde jeg. "Selvfølgelig. Vi snakker heller ikke sammen, så det kommer jeg heller ikke til." Sagde han med et lille grin. "Nå ja, haha." Jeg grinte også.

"Vil du ikke med Joe? Jeg gider ikke sidde her hjemme." Spurgte jeg. "Jo, det kan vi da godt." Svarede han. Vi rejste os op, og gik ud for at tage sko og jakker på.

Vi skulle gå lidt, indtil vi kom til Joe and the Juice. Da vi kom der hen, gik vi selvfølgelig ind.

"Emma?" Jeg vendte mig om, og så Lauge, Carlo og Anthon. "Hej.." Jeg kiggede lidt forvildet rundt. Hvorfor er de her? Lige den dag - og det tidspunkt - hvor jeg er her, med William. "Hvad laver du her?" Spurgte Anthon. Jeg kiggede tilbage på William, og gik over til dem. "Jeg er her bare med en ven." Svarede jeg. "Hvad med jer?" Spurgte jeg. "Vi venter på Thor. Men du kender ham, han kommer aldrig til tiden." Svarede Anthon med et grin. Jeg grinte bare lidt sammen med dem. "Hvem er din ven så?" Spurgte Carlo. "Hvilken ven?" Det var Thor. Han lagde sine arme omkring mig bagfra. "Øh min ven" svarede jeg, og kiggede op, så jeg fik øjnekontakt med ham. Han gav mig er kys, som jeg gengældte. "Har du fået det bedre smukke?" Spurgte han og strammede sit greb omkring mig. "Ja" svarede jeg. Selvom det ikke var blevet bedre. Godt. Men hvem er ham din ven så?" Spurgte han. Jeg svarede ikke med det samme. "Du bliver sur nu, det ved jeg." Sagde jeg og hev mig ud af hans greb, og vendte mig om, så vi stod overfor hinanden. "Åh" han kørte sin hånd gennem sit hår, og kiggede rundt i hele lokalet. "Den ven" mumlede han og fik et surt blik.

Purple LightWhere stories live. Discover now