Kapitel 13_kortis

2.7K 75 8
                                    

Föregående:
Luke.
Luke den jäveln.
•••••••••••••••••

"Vad vill du Luke?" Sa jag irriterat och Blängde på honom. Hatar honom! Men hans ögon är ju..
HÅLL DINA TANKAR I STYR KVINNA!
Fula. Hans ögon är fula. Glittrande och va... CATNISS!

"Vill ha dig Catniss"
"Usch jävla äckel, i säng som alla andra?! No way Badass" sa jag och ställde mig irriterat upp och gick iväg mot köket när någon tog tag i min vänstra arm.
"Aj!"
"Chilla Catniss" sa Luke. Den jäveln. HATAR honom. Hatar. Hatar. Hataaaaar!
Han släppte min arm men följde efter mig till köket där jag öppnade kylen för att ta en jordgubbe.
Bara 2 cm till...
Nästan...
Nästaaan...
Nästaaaaaaaan....
Jag orkar inte ens! Jag är för kort för att ens nå upp till jordgubbarna i KYLSKÅPET på högsta hyllan!

"Behöver du hjälp?" Frågar en road röst. Lukes röst. Still hate him..
"Nej tack" säger jag surt och tar pallen som står vid köksön.
JAG NÅR DEM!
Ska mörda den som ställde dem där...
Och nu till chokladen...

Jag når dem.....inte.
Ett par händer tog tag runt min midja och lyfte upp mig och jag kunde glatt ta ned chokladen. Mums!
Eller vänta... Vem hjälper mig.
Mina fötter landade på pallen igen och jag vände mig om och mättes av en, några cm (CM!!!), kortare Luke. Okej det var typ 1dm men ändå...
Usch. Luke Hamiltons händer var nyss på min, MIN, midja.

Jag blängde på honom och hoppade ned från pallen och struntade i att ställa tillbaka den, eftersom att jag ändå skulle behöva den igen.
Jag ställde mig med ryggen vänd mot Luke och magen mot diskbänken där jag damp ner mina godsaker.
Jordgubbar och oreo-choklad finns det nå bättre? Nej.
Ett par armar virades runt min midja och en varm andedräkt lades i nacken och fick mig att rysa.
Jag fixade i ordning jordgubbarna (med en hand.. Inte det enklaste jag gjort) och delade upp chokladen och lade allt i varsin skål.
"Varför använder du inte den andra armen?" Viskade Luke och fick mig att rysa ännu mer.
Ingen visste om gipset förutom jag, eftersom att jag hade en stor  hoodie på mig så hade ingen sett det.

"För att jag kan."

•••••••••••••••••
Chilla Pernilla vad händer här?
Uppdatering? Igen? WOHOOOO!
Hypa inte så mycket över något du gjort Matilda.. Dem kan tro du är konstig.
Oj woopsi ':D
»// matildaaaaa över hypade unge.

Läs:
foooer__1
malinsundqvist
FlyingStory
AnnieAnnie17
Malan97
🍓🍫🍓🍫🍓🍫🍓🍫🍓🍫🍓🍫

Badboys vs Badgirls -problem life.Where stories live. Discover now