Kayı'nın Gücü

357 4 4
                                    

Ben Kayı Boyu'ndan Süleyman Şah oğlu Ertuğrul.Kılıcım gök girsin kızıl çıksın, üstte mavi gök altta yağız yer şahidim olsun ki bundan gayrı zalimlere gün yüzü göstermeyeceğime and içerim.Allah aşkına atam oğuz adına gaza yolundan çıkmamayı Allah nasip etsin.Hz.Ali pirim, Hızır Ata yoldaşım olsun.Atım Düldül, pusatım Zülfikar olsun.Sefer bizim, zafer Allah'ın Olsun.

Kayı Boyu, Oğuzların Bozok kolundan Günhan soyundan gelmektedir.Süleyman Şah'ın,Sungurtekin,Gündoğdu, Ertuğrul ve Dündar olmak üzere dört oğlu vardır.Süleyman Şah atıyla Rakka civarında, Caber Kalesi yakınlarında Fırat Nehri'nden geçerken boğulunca obanın büyük bir kısmı Sungurtekin ve Gündoğdu ile Orta Asya'ya geri döndüler.Çok küçük sayılarla göçe devam edenler ise Ertuğrul ve Dündar komutasındaydı.

Sivas yakınlarında konakladıkları sırada Selçuklular ve Moğollar arasında bir muharebeye rastlarlar.Ertuğrul Bey hemen gözcüler yollayıp savaşın durumunu öğrenir.Selçuklular ağır bir yenilgiye uğramak üzeredirler.Hemen toy toplanıp, istişare edilir.Bazı beyler - herhalde korktukları için - "Görmemiş gibi yapalım Beyim."demişlerdi.Bazıları ise "Moğolların yanında savaşa girelim, boşa yenilmeyelim hem de Moğolların gözüne gireriz Beyim."demişlerdi.Ertuğrul Bey'in kan beynine sıçramıştı.Beyler'in sözleri kalbine kor bir ateş gibi düşmüştü.Hiddetlenerek"Beylerim,bu ne haldir, bu ne ahvaldir.Din gardaşlarımız dururken vatanımızı istila eden soysuz moğol köpeklerine mi yardım edeceğiz?Kendinize gelin, töreden u- zaklaşmayın.Şimdi ilk olarak Selçuklu ordusuna yardıma gideceğiz.'

400 alp veya tam 444 alp ile Moğol ordusuna saldırmaya başladılar.Selçuklu ordusu, ilk önce moğollara destek kuvvetin geldiğini sanarak bütün ümitlerini kaybetmişlerdi, ve birbirlerine söz vermişlerdi.Hiç kimse şehit olmadan kılıcını bırakmayacaktı.Ama gelenlerin moğollara saldırdığını görünce büyük bir sevinçle pusatlarına tekrar sarıldılar.Artıķ içine azim dolan selçuklu askerleri ile alpler vurduklarını indiriyorlardı.Meydandaki 'Allah Allah 'sesleri yeri göğü inletiyordu.
Alplerin gelmesiyle savaş yavaş yavaş Selçukluların lehine gidiyordu.Her yere düşen moğollar bir bir o tatlı canından oluyordu.Ve bu kanlı meydan savaşında Selçuklular galip gelmişti.Bunun üzerine Sultan Alaeddin Ertuğrul Bey'i yardımlarından dolayı tebrik ederek Ankara dolaylarında Karacadağlar bölgesini ikta olarak verdi.Ertuğrul Bey bir müddet burada kalıp Oğlu Savcı Bey 'i Konya'ya gönderince Domaniç yaylak, Söğüt ve Karacaşehir kışlak olmak üzere kendilerine verildi.O civarlarda oturan Afşar(veya Alişar) ve Çavdar aşiretlerinin çevreye verdikleri zararlara engel oldu.Hristiyan tekfurlarla iyi geçindi.Çok adaletliydi ve yardımları o kadar çoktu ki hristiyan tebaa bile kendisini sevip sayıyordu.Ertuğrul Bey Konya'ya giderek Sultan Alaeddin'e Karacahisar'ı kuşatma teklifinde bulundu.Sultan Alaeddin beyleriyle istişare edip Ertuğrul Bey'in kuşatma teklifini kabul etti.Nihayet Karacahisar'ı kuşattılar.Kuşatma başladığında Moğollar bunu fırsat bilerek Konya Ereğli'yi kuşatınca 
Sultan Alaeddin geri dönmek zorunda kaldı.Ancak Ertuğrul Bey kuşatmaya devam etti.Kale bir müddet dayandı ama Kayı obasının yiğit alplerine daha fazla dayanamadı ve kısa bir süre sonra kale fethedildi.Ertuğrul Bey tekfuru ve diğer esirleri kardeşi Dündar Gazi ile birlikte Sultan Alaeddin'e gönderdi.

        Sultan Alaeddin vefat edinceye kadar altı sene boyunca çevrenin güvenliğini sağlamak için elinden geleni yaptı.Sultan Alaeddin'in vefatından sonra ortaya çıkan taht kavgalarına karışmayarak tekfurlarla olan kutlu mücadelesine devam etti.1281 ya da 1283 yılında, 92 veya 96 yaşında hayata gözlerini yumdu.Ertuğrul Gazi'den sonra küçük oğlu Osman Bey aşirete reis seçildi.


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 23, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Kayı Boyu'ndan Osmanlı'yaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin