Yongguk p.o.v
Aku masuk,ke rumah dengan perasaan yg pelbagai .. aku lihat appa, omma dan adik2 ku sedang menonton television bersama2.. omma yg melihatku basah kuyup terus mendapatkanku.."Gukkie..!waegeuroneunde?haish hbis basah kuyup kamu ni.." omma bertanya dgn risau dan menyentuh pipiku.. "gwenchana omma.. gukkie xape2.. " aku senyum dan melepaskan pegangan omma dari pipiku..
"Hyung.. lmbtnya blik.. ade beli coklat x utk zelo? Zelo bertanya.. aku senyum padanya.. "mianhe jello-ah..hyung xsempat..!"aku berkata.. "Ala~hyung cheese cake pon xde lani? "Dae pulak bertanya.. "xde.. hyung janji esk hyung beli ek?hyung nk mandi dlu.. "mukaku kembali serius ketika melihat appa..
"Appa.. lepas mandi yongguk nk ckp something ngan appa.. important.. just you and me.. "
Belum sempat appa menjawab aku terus mendaki tangga utk ke bilikku..Appa hanya memandangku curiga 'apa yg dia nk ckp ngan aku? Nampak cam serius!'kata appa dlm hati...
Appa terus masuk ke bilik pejabatnya..Setelah selesai mandi.. aku terus pergi ke gelongsor auto yg menyambungkan bilikku dengan pejabat,dapur,ruang bersenam,ruang tamu dan ruang stor menghukum.. aku,terus menekan simbol pejabat appa dan turun melaluinya..
Setelah sampai.. aku melihat appa sedang menulis sesuatu di bukunya... tiba2 appa bersuara..
"Kamu nk ckp apa ngan appa?"
"Appa... kenapa appa buat camtu?
"Buat apa?"dia masih menulis sesuatu di bukunya..
"Kenapa appa buat camtu kat syarikat park Ahjushhi?"appa terus berhenti menulis dan melihat aku..."What do you mean?"
"What I mean is why you should make their company being bankrup?because of they didn't want to work with us?! "Aku mula meninggikan suara..
"Yongguk I don't want to talk about this ok? Haritu kan kita dah bincang.. so we end it here.""No we're not! What do you want really huh?!kenapa mesti diorang! Appa tau x? Sbb appa la hidup yongguk hancur! "
"Be carefull with who your speaking with young man..!your just an idiot kid! You didn't know what the mean of business is! This bap company is my company and I'm the boss!"
"Huh! So sbb appa boss la appa bleh buat camni ek? You know appa? Sbb appa la semua org jdi mangsa tau x?sbb appa!appa Ttaemune!"
"Oh.. so you ingt you lgi pandai dri appa you ek?! Arasseo... I will give you this company for to handle with your own in one years.. if you get the best result.. I will make you be a boss and you will make this company berjalan lancar ngan rancangan kamu... arasseo? "Appa senyum sinis..
"Huh.. you didn't know your son appa..." aku juga senyum sinis dan aku segera keluar daru bilik appa...
'Sorry appa.. saranghae but.. this is for my future appa.. I love raerim so much.. 'aku berkata di dalam hati sambil berjalan ke arah bilikku..
~end flashback ~
"Hyunnnnnnnnnggggggggg!!!!!!" Daehyung memanggilku.. aku terus sedar.. "apa2.?"aku tnya daehyun... "haish hyung ni.. org panggil dia xdengar mengelamun je lebih ish... kita dah sampai la! "Daehyun mula membebel... "aigoo ne.. arasseo ahjusshi.. "aku mengusik "ya hyung!panggil ahjusshi pulak! Apala! "Aku ketawa dan segera masuk ke rumah.. apabila masuk wajahku Kembali serius.. aku sedang memikirkan kejadian appa ditembak dragon.. dan dlm msa yg sama aku memikirkan raerim.. ah.. biarlah...
Mungkin inilah jalan nya.. tuhan pertemukan aku dengan raerim sebegini.. ' huh appa raerim Sudah tiada.. kalaula aku mengatakan sahaja hasratku ketika di kelab haritu.. haish...Bersambung......
Guys sorry chap ni membosankan dan pendek....
Nnti author buat chap yg bgus ek?Pleasela vote and comments..
~nini~
YOU ARE READING
My Husband Is A Gangster
ActionSetelah bapanya meninggal,kehidupan raerim dan keluarganya susah akibat dibelenggu hutang yang banyak.. sebelum ayah mereka meninggal,ayahnya telah berhutang dengan geng2 kongsi gelap yang dikehendaki yang diberi nama B.A.P,yongguk iaitu leader kepa...