Matka Tereza
Datum narození: 26. srpen 1910
Datum úmrtí: 5. září 1997Matka Tereza byla katolická řeholnice,misionářka (založila kongregaci misionářek milosrdenství ),ale ani práce humanitní pracovnice jí nebyla cizí.
Řadila se k odpůrkyním antikoncepce či potratů.
Za své činy získala spousty cen:
Templetonova cena míru (první nositelKA)
Nobelova ceny míru
britský Řád Za zásluhy
Bharat Ratna (nejvyší indické civilní vyznamenání)
Některé její citáty:
„Hymna života
Život je šance - využij ji
Život je krása - obdivuj ji
Život je blaženost - užívej ji
Život je sen - uskutečni ho
Život je výzva - přijmi ji
Život je povinnost - naplň ji
Život je hra - hrej ji
Život je bohatství - ochraňuj ho
Život je láska - potěš se s ní
Život je záhada - pronikni ji
Život je slib - splň ho
Život je smutek - překonej ho
Život je hymna - zpívej ji
Život je boj - přijmi ho
Život je štěstí - zasluž si ho
Život je život - žij ho."
„Pokud jsi úspěšný, získáš falešné přátele a pravé nepřátele. Přesto se snaž uspět!"
„Lidé jsou nerozumní, nelogičtí a sebestřední. Přesto je měj rád!"
„Na našich rtech má vždy být úsměv pro každé dítě, kterému pomáháme, pro každého člověka, jemuž sloužíme nebo mu dáváme lék. Bylo by těžkou chybou podávat jen lék. Musíme dávat své srdce."
„Na každou nemoc existují léky a způsoby léčení. Ne však pro člověka, který je osamělý, kterého nikdo nechce. To je malomocenství Západu.
„Otec a matka mají mnoho práce a nemají na dítě čas..toto jsou věci, které ničí mír."
„Láska začíná péčí o ty nejbližší, ty doma."
„Myslím si, že svět je dnes úplně převrácený a tolik utrpení je tu proto, že je tak velice málo lásky v domovech a v rodinném životě. Nemáme čas pro své děti, nemáme čas na sebe navzájem, není čas, abychom se těšili jeden z druhého."
„Někteří lidé přicházejí do tvého života jako požehnání. Někteří přicházejí do tvého života jako lekce."
„Neměli bychom si namlouvat, že musíme činit obrovské věci. Stačí malé, ale s obrovskou láskou."
„Člověk nežije tolik z lásky, kterou přijímá, jako mnohem více z té, kterou daruje."
„Láska začíná doma; láska žije v domovech, a proto je dnes ve světě tolik utrpení a tolik chybí štěstí... Každý dnes vypadá hrozně uspěchaný, ustaraný kvůli lepšímu blahobytu a většímu bohatství a tak dále, takže děti mají velmi málo času pro své rodiče. Rodiče mají velmi málo času na sebe navzájem, a tak doma se začíná ničit světový mír."