Det var en tidig morgon, solens skinande morgonstrålar strålade genom fönstret, rakt på Roberto. Roberto är en gul morot som gillar att äta likmaskar i tomatsås, vilket är en klassisk maträtt i morotianien. Oj, det glömde jag visst att säga, Detta är inte den vanliga världen, detta är morotianien där alla tomater kommer ifrån. Roberto bor i ett litet mördat äpple som hade inkräktat i morotianien. Roberto är nämligen en seriemördare som älskar att döda allt som är större än han själv.
Men han borde inte vara så kaxig om han hade vetat vad hans framtid kommer att vara....
För en dag när Roberto skulle på dejt med mjölktanden Loveleen, så skulle de på bio, så de hoppade in i den palmformade taxin som kunde flyga under vattnet och skjuta regnbågssmakande korvar. Men när de hade hoppat in i den palmformade taxin så såg de att den palmformade taxins chaufför var den onda kattfiskaren Kajsa Ond! Hon var rapsbaggianiens ondaste geting som brukade kasta Pippi Långstrumps älskande loppor till människornas värld.
Människornas värld är ett hemskt ställe med jättar som kallar sig för människor. Roberto blev så rädd att han ropade
-KOLLA KAJSA OND, DÄR ÄR EN SWAG APA MED EN KEPS SOM DET STÅR SWAG PÅ OMFG VAD COOOOOOOOOLT!
Ända sen den dagen lever Roberto i människornas värld i en italiensk affär i en plastburk med andra morötter. Men de andra är dock mördade av Roberto för länge sedan. Och idag kommer han att hamna i den grekiska salladen.
SLUT!!