Şehnaz ve Gülşen ile muhteşem bir röportaj yaptım. Keyifli okumalar :-) :-)
- Öncelikle röportajı kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Klasik bir soruyla başlayayım, nasıl yazmaya başladınız?
Şehnaz: Biz teşekkür ederiz. Yazmak hep içimizde vardı. Daha küçük yaşlarda söz ve şiirler yazardık kendimizce. Gülşen okula gidip gelirken yazmaya başlamış. Bir gün fark edip sordum ne yapıyorsun diye. Bir şeyler karalıyorum dedi. 10 sayfalık A4 kâğıdına bir şeyler karalamış. Okuduktan sonra şurada bunu yap buraya böyle yaz diyerek araya karıştım. Zamanla bir ortaklık oldu aramızda. Hep deriz Yaşamın Pençesinde ilk göz ağrımızdır diye. İlk onunla başladık bir daha hiç kopmadık. 9 yılı aşkındır yazıyoruz ve kısmetse yazmaya devam edeceğiz.
- Okumaktan hoşlandığın Dünya ve Türk Edebiyatı yazarları kimler?Sehnaz: Peyami Safa, İpek Ongun başı çeken yazarlarımız. Judith Mcnaught, Dan Brown, Amy Engel, Jill Shalvis, Rebecca Donovan yazdıklarıyla ben etkileyen birkaç isimdir.
- Kitap yazarken sizi etkileyen bir şey var mı?
Şehnaz: Tabii ki. Yazdığımız her şeyden biraz biraz etkilenebiliyoruz. Gördüğümüz her şeyi kaleme aktarıp yazarken o etki daha da büyüyor. Bir kadın acısı gibi. Bir kadın savaşı gibi. Sevdiği kadını kaybeden adam gibi. Yıpranan dostluklar gibi. Hep gerçeğe yönelik olduğumuz için dolayısıyla okuyanlar kadar hatta belki okuyanlarımızdan daha daha fazla etkilenebiliyoruz.
- Ruh halinizi kitaba yansıtıyor musunuz?
Şehnaz: Bazen isteyerek bazen farkında olmadan. Mesela ben Mizgin'i yazarken bir bütün ruh halimle yazabiliyorum. Gülşen daha çok İnanç'ı yazarken ruh halini yansıtıyor. Olayları yazarken kendimizi karakterlerin yerine koyduğumuz için o an içimizden geldiği gibi yazıyoruz. Çoğu zaman onlar bizi yönlendiriyor. Onlar bize galip gelip istediklerini yazdırabiliyorlar. Çok garip...
- Kitap yazarken dikkat ettiğiniz şeyler neler?
Şehnaz: Vermek istediğimiz mesajın yanlış algılamasından korktuğumuz için yapılan yanlışları yazarken bile en doğru kelimelerle yazmaya özen gösteriyoruz. Yanlış algılanmamak için çaba gösteriyoruz daha çok.
- Size neler ilham veriyor?
Şehnaz: Yazdığımız ana göre değişiyor. Bazen şarkı ikimize ilham veriyor. Bazen oturduğumuz yerde bir muhabbet esnasında çıkan bir cümleden bile ilham gelebiliyor. Bir kere oturduk mu bölüm başına zaten yazdıkça devamı geliyor. Ara sıra duraksıyoruz, mola veriyoruz sonra rüzgar esiyor ilham bize doğru geliyor yine devam ediyoruz. Sohbet esnasında hatta temizlik yaparken hurra hücum ediyorlar. Bende ilhamlarımı not alıyorum vakit kaybetmeden. Ya da Gülşen bunu hemen not al diyorum. Gülşen daha çok yazım esnasında ilhama boğuluyor.
- Sana temizlik sırasında ilham gelmesi beni hep güldürür, ben temizlik yaparken bezginlik hissediyorum. 😂😂😂
Şehnaz: Vileda bana ait olduğu için kulaklığı takıyorum. Ve istediğim dünyaya geçiş yapıyorum. Çok eğlenceli..::):):)
-Karakter ve kurgular nasıl gelişiyor?
Şehnaz: Kurguları her zaman ben çıkarıyorum. Gülşen bu konuda kendini yetersiz bulup geri çekiliyor. İş başa düşer diye kurguları ben tamamlıyorum. Sonra kurguya göre karakterleri yazıyoruz. O ara devreye Gülşen giriyor. Kurguda ortak karar vardığımız gibi karakterlerle de ortak karara varıyoruz. Farklı karakter olmasından ziyade içimizden karakterleri yansıtmaya çalışıyoruz. Reel hayatımızdaki gerçek karakterleri baz alıyoruz. Okuduğunuz birçok karakterimiz gerçektir. Hep bizden birileri, hayali ürünler değiller yani.
- Yazdığınız karakterlerden hangisini veya hangilerini kendinize benzetiyorsunuz?
Sehnaz: Her karakterimizde bir parçamız vardır. Onları yazarken kendimizden bir şeyleri veriyoruz. Onları yaşadığımız için farkında olamıyoruz. Tek bir isim vermek imkânsız. Zira hepsinde biraz biz varız. Onları yaşadığımız kadar karakterlerimizde bizimle yaşıyor.
- "Ölüme Yıl Kala" yılbaşı hikayenize özel bölüm atmayı düşünüyor musunuz? Veya, biz o kurguyu çok sevdik baştan detaylı bir şekilde tekrar yazar mısınız?
Sehnaz: Ölüme Yıl Kala zaten bölümleriyle hazır olan eski bir kitabımız. O hikayeyle hayatta kalmayı öğrenmiştik. Kısa bir hikâye olarak yayınlamamızın sebebi mutlu olabilmek içindi. Diğer bölümler acı çeken bir kızı yazmak bizi bayağı bir hırpalamıştı. O yüzden şimdilik yayınlamayı düşünmüyorum. Ayira ve Güven'in mutlu hallerini okumanızı istedim sadece. Dudağınızda tebessümü kalsın diye.
- Erkek karakterlerinizi Doğu, Ertu, Şerwan, Aşkım Botan, Bora, Abican'ım Çağrı, Blake, Ronald'ı nasıl yazıyorsunuz? Hepsi birbirinden ayrı ve zor karakterler.
Sehnaz: Bu aslında bazen benimde aklıma takılıyor. Bunlar nasıl oluyorlar da benim değiller. 😃 Şaka bir yana daha öncede dedim; gerçeğe yakın erkekleri yazmak hikayeye hem gerçekliği katıyor hem de sizin özden tat almanızı sağlıyor. Hepimizin bir Abicanı vardır, koruma içgüdüsüyle tutuşan, şefkatli sevgi dolu. Ya da hepimizin bir dostu vardır sımsıkı saran. Ya da gerçekten seven ve sevmekten usanmayan sevgiliniz. Bu açılardan bakarsak hepimizde böyle erkekleri yanı başımızda bulabiliriz.
İlk kitabınız Emanet Gelin için gelen tekliflerde neler hissettiniz?
Şehnaz: Emanet Gelinden önce zaten diğer kitaplara teklif aldık. Wattpad de yazmadan evvel Facebookta kaç yıl yazdık bilenlerimiz vardır. Ben ve benim gibi Wattpade yazmadan önce. Esaretin İki Yüzü önce almıştı. Ama en çok teklifi Fahişenin Aşkı kaptı. Şimdi Kuma ve Berdel var. Emanet Gelinden önce aldığımız ilk teklif bizi çok heyecanlandırmıştı. Çok farklı ve mutluluk vericiydi. Ama daha çok azmimizi kuvvetlendirdi.
- Kuma ve Emanet Gelin 2 nin çıkış tarihi belli mi?
Sehnaz: Çıkış tarihleri belli değil. Yani Emanet Gelin Kuma çıktıktan sonra gelecek. Kumanın ise tarihi belli değil. Ama kapağı hazır gibi. Sizlerle buluşmak için can atıyor. Kitabı editöre teslim ettikten sonra sizlerle buluşması olacak. O zaman beraber karar vereceğiz. Bakalım beğenilecek mi? Beklendiği gibi mi olacak?
- Hayırlısı İnşAllah ☺☺☺
Sehnaz: Ahahah aynen 😃😃
- Gelecek imza günleriniz belli mi? Ve Izmir'e gelme ihtimaliniz var mı? 😂😂
Sehnaz: Çoğu imza gününe çağırılıyoruz. Ama bir türlü gelmemiz kısmet olmadı. Ya benim sınavlarım oluyordu ya da Gülşen'in çakışıyorduk hep. Ama Kuma çıkarsa inşAllah sizlerle artık imzalarda buluşacağız. Sizlerle tanışmayı o kadar çok istiyoruz ki. Sevenlerimiz sevdiklerimizle bir arada olmayı biz hep hayal ediyoruz.
- İnşAllah bekliyoruz ☺☺☺
Sehnaz: Ahahah inşallah Aslı:):)
- Son olarak yeni yazarlara söylemek istediğiniz, tavsiyeleriniz var mı?
Sehnaz: Son olarak diyebileceğimiz az ve öz olsun. Olay sadece yazmaktan ibaret değil. Yaşamak ve bizzat yaşatmak gerek. Gerçeklerden her daim dem alalım derim. Geçici mürekkepten daha ziyade tarihe kazınmak gerek. Buda bize kalırsa gerçekleri yazmaktan, okuyanlara istediğini vermekten ve yargıları kırmaktan geçiyor. Herkesin doğrusu kendisine tabi. Bizimde doğrumuz bu yönde.
-Vakit ağırdığınız için teşekkür ederim. Hikayelerinizde ve hayatınızda başarılar dilerim. ☺☺☺
Sehnaz: Asıl biz teşekkür ederim. Bu tatlı merakınız için.😍😍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad Dedikoduları Röportajları
Teen FictionWattpadde sevilen bir çok yazarımız ile yaptığımız röportajları burada sizinle paylaşıyoruz...