"Melek, melek hadi canım herkes çıkıyor bir tek biz kaldık. Okulda mı uyumayı düşünüyorsun?" Sude'nin seslenmesi ile uyanmıştım.
"Of boynun tutulmuş, ne zaman uyumuşum." boynumu ovalarken bir anda aklıma kemal hoca geldi. Acaba kemal hoca gördü mü? Tedirgin bir şekilde Sude'ye döndüm. "Kemal hoca görmemiştir inşallah."
"Gördü galiba, ama bir şey demedi."
"Hadi ya! Ciddi misin? ben nasıl uyuya kaldım. Birde kemal hocanın dersinde of ya..."
"Bazı arkadaşlar yorulmuş galiba dedi dersi bitirdi."
"Beni kastetti kesin ne yapacağım ben şimdi?"
"Tamam, takma kafana kemal hoca da biliyor senin projeyi bitirmek için ne kadar uğraşıp, yorulduğunu. Yoksa kemal hocanın dersinde değil uyumak konuştuğunda dersten atardı. Ama seni görmezden geldi."
"Öyle mi diyorsun?"
"Evet, hadi daha fazla takma kafana çıkalım biran önce."
Sude ile sınıftan çıkıp merdivenlere yönelmiştik ki kemal hoca, eşi ve kızıyla bize doğru geliyordu. "Melek abla !" Kemal hocanın kızı yasemin beni görmesiyle koşarak yanıma geldi. "Kızın yavaş düşeceksin. " annesi ardından seslense de, annesini duymamıştı. Yasemin çok tatlı bir kızdı. "Sen nerelerdesin? Hiç beni görmeye gelmedin?"
"Okula gidiyorum melek abla, o yüzden gelemedim."
"Sen okula mı başladın? Okula gitmeyi seviyor musun peki?"
" Evet"
"Okulda ne yapıyorsun?"
"Oyun oynuyoruz, resim yapıyoruz. Bir sürüde arkadaşım oldu. "
"Ay yerim seni ben ya, bir yanak ver bakayım oh diğer taraftan da oh" Ben yasemin ilgilenirken kemal hoca ve eşi yanımıza gelmişlerdi. Kemal hocanın dersinde uyuduğum için ona bakmaya çekiniyordum. Sessizliği bozan kemal hoca olmuştu.
" Melek projeyi bitirmişsin biraz baktım, iyi iş çıkar mısın aferin sana "
"Teşekkürler hocam"
"Projeyi hazırlamak için çok yorulduğunu bildiğim için derste uyumana müsamaha gösterdim. Ama bir daha olmasın. " Uyumuş olmamın verdiği mahcubiyetle "Özür dilerim hocam" diye bildim.
" Kemal tamam, o kadar üstüne gitme kızın hepimiz öğrenci olduk."
"Canım bende bir şey demiyorum." kemal hocanın eşi çok anlayışlı biriydi. Benim mahcup olduğumu görünce beni rahatlatmak için " Melek takma kafana sen evine gidip iyice dinlenmeye bak yakında finaller başlayacak zaten, tamam mı?"
"Tamam, hocam" kemal hocanın eşi elif hoca çok iyi biriydi. Eşi ve kızıyla merdivenden inerken yaseminin seslenmesiyle ona baktım.
"Melek abla görüşürüz ..."
"Görüşürüz canım" Yasemin güzelliğini annesinden, zekasını babasından almıştı. Yaşına göre çok akıllıydı onlar gidince etrafıma bakındım.
"Sude yine nere kayboldun acaba?" etrafıma bakınırken sude karşı sınıftan çıkmıştı.
"Sude nereye kayboldun yine?"
"Ya canım mert aradı sınıfa girdim konuşmak için."
"Sizi çifte kumrular konuşmadan duramıyor musunuz?"
"Mert arayınca açmadan duramıyorum ne yapayım."
"Canım onu biliyoruz. Onun dikkatini çekmek için ne kadar uğraştığını da."
"Ya niye öyle diyorsun şimdi." Sude'nin suratı düşmüştü ona takılmayı seviyordum. Duygularını hiç saklayamaz hemen belli ederdi.
"Ay kıyamam ben sana ya, takılıyorum sana."
"Çok kötüsün! "
Elimi onun çenesine götürerek "Oy oy moralin mi bozuldu senin? Tamam, asma suratı kıyamam ben sana"
"Ya..."
"Tamam, şımarma hadi." Okuldan çıkıp arabanın kalkacağı yere gelmiştik. Benim bineceğim araba daha yakın olduğu için ben daha önce bindim Sude'nin bineceği araba birazda ileriden kalkıyordu. Arabaya tam binerken Sude'nin bana seslenmesiyle arkamı dönüp ona baktım.
" Melek, yarın ne yapacaksın? "
"Bilmem, tüm gün evde olurum niye ki ?"
"Bir şeyler yapalım mı diyecektim."
" Sude çok yorgunum bilmiyorum, yarım olsun da bir bakarız."
"Tamam, görüşürüz Nermin teyzeye selam söyle."
"Tamam, söylerim hadi görüşürüz." Sude den ayrılıp arabaya bindim.
Bir süre sonra evimin olduğu sokağa geldiğimde arabadan indim. İndiğin yerden apartmanın önü gözüküyordu. Eve yaklaştıkça apartmanın önünde bir araba yanında da orta yaşlarda biri dikiliyordu. Tahminimce arabanın şoförüydü ilerleyip apartmana girdim. Asansöre binip üçüncü katın düğmesine bastım. O kadar yorgundum ki eve girip, önce güzel bir duş alıp ardından direk yatağa girmeyi planlıyordum. Kapıyı çaldığımda her zaman ki gibi kapıyı küçük kardeşim nazlı açmıştı. Daha altı yaşında olmasına rağmen çok akıllıydı.
" Ablam gelmiş!"
" Mıncırık öpücüğü mü alayım, birde ben öpeyim oh. Misafir mi var?"
" Evet"
" Kim?"
" Bilmiyorum ama çok güzel biri. "
" Hım, gel bakalım kimmiş gelen" Oturma odasına yöneldiğimde konuşmalar baya hararetliydi. Beni görmelerine herkes susmuştu. Kadını görünce nazlının dediği kadar varmış gerçekten.
"Merhaba hoş geldiniz."
"Hoş buldum sen melek olmalısın ?"
" Evet"
"Ben melike "Elini bana uzatarak. Tokalaştıktan sonra elimi çekmek istedim ama elimi sıkıca tutmuştu. Bunu kendi de fark etmiş olmalı ki... "Affedersin" dedikten sonra elimi bırakmıştı. Beni baştan aşağı süzüyordu. O kadar dikkatli bakıyordu ki, gözlerini benden ayırmıyordu. Biraz tuhafıma gitmişti bana bu kadar dikkatli bakması oda bunu fark etmiş olmalı ki ayağa kalktı."Neyse ben kalkayım sizden en kısa zamanda haber bekliyorum." deyip kapıya yöneldi. Annemle baban melike hanımı kapıya kadar geçirdiler. Ben çok yorgun olduğum için odama geçip duşa girdim. Sıçak suyla duş almak rahatlatmıştı. Duştan çıkıp yumuşacık yatağına uzandım yorgunluktan uyuya kalmışım uyandığında hava kararmıştı. Saate baktığımda saatin sekiz buçuğu geçtiğini gördüm. Yemek yemeden uyuduğum için acıkmışım. Odadan çıkıp mutfağa girdim yemekler hala sıcaktı. Biraz bir şeyler atıştırdıktan sonra masamı toparlayıp mutfaktan çıktım. Acaba uyumuş muydular oturma odasından ses gelmiyordu ama ışık açıktı. Oturma odasına girdiğinde annemle babamın oturduklarını gördüm televizyonun sesi kısıktı. İkisinde çok dalgın görünüyorlardı. Oturma odasına girdiğini bile fark etmemişlerdi.
"Televizyonun sesi neden kısık nasıl duyuyorsunuz? "dememle yanlarında olduğunu yeni fark etmişlerdi. Babamın sorusuyla ona yöneldim. "Kızım iyi uyudun mu?"
"Evet, ne zamandır böyle uyumamıştım. Projeyi bitirmek için çok uğraştım ama sonunda bitirdim. Hatta hoca incelemiş güzel olduğunu söyledi."
"Emeğinin karşılığını alacağına adım gibi eminim canım kızım"
"Baba"
"Efendim kızım"
"Benim finaller bittikten sonra Sude ile bodruma tatile gidebilir miyiz ?"
"Sınavların bitsin de bakarız kızım... "
"Teşekkür ederim babacığım." dedim yanağından öperek.
"Melek" Annemin bana seslenmesiyle anneme döndüm.
"Efendim anne" Sanki bir şey diyecekti ama vazgeçip "Finallerin ne zaman başlıyor" diye sordu."Finaller iki haftayasonra, anne çilek uzatır mısın? " Annemin bana uzattığı çilekleri alıp bir kaç taneyedim. Annem ile babamın yanın da biraz daha oturduktan sonra kalkıpodama gittim. Biraz kitap okuyup tekrar uyudum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GEÇMİŞİMDEKİ SIR
RomanceTüm hayatınız bir yalandan ibaret olsa ,tüm bildiklerinizin yalan olduğunu öğrendiğinizde ne yapardınız ? Melek yaşayarak öğrenecekti; Hayatın ona neler getireceğini ve neler alıp gideceğini.Birinden hem nefret edip, hem de aşık olabilir mi insan? A...