Föregående:
"... Det är här du kommer in i bilden "
••••••••••••
Hans hår var brunt fluffigt, som när en... Flodhäst badat?.. OKEJ MIN FANTASI SUGER! He...
Man kunde se hur han gjorde sig redo att hoppa. Hoppa 50 meter ned till en säker död. Hoppa från ett berg. Endast av den anledningen till att hans föräldrar, syskon och flickvän lämnat honom. Genom att dö. Inga slag. Inga hot. Inga knivar. Inga sjukhus. Endast kramar och kärlek som kunde fått så många andra att kämpa vidare.
Allt detta vet jag eftersom jag låtit han antro sig till mig och tala ut. Och jag har sakta gjort det värre för honom. Elak är mitt nya förnamn....
Ett enda sms. Ändrar allt.Jag:
NuEn figur. Två figurer. Tre figurer. Hoppade fram från buskarna iklädda i svarta kläder och tog tag i killens armar. Han skrek av skräck men slutade tvärt.
"Sam!! Man ska inte droga dem i onödan" sa Luke irriterar.
"Äh, kom igen, han överlever. Jag överlever ert tjat så kom nu" sa jag till killarna som stod och höll i killen. Sammy, Luke, Roy, Adam och en till jag inte minns namnet på.
Killarna fnyste och jag flinade Mot dem innan jag gick iväg mot bilen som stod parkerad en bit bort.
Jag satte mig i passagerarsätet och väntade på att killarna skulle hoppa in i bilen.För två månader sedan hade Luke bett mig på sina bara knän, thats true, om att jag skulle hjälpa badboysen att få tag på dem tre killarna som behövdes.
Jag hade varit motvillig men jag gick med på det när jag fick veta vad konsekvenserna av deras misslyckande skulle bli.Hela gänget långsamt mördade. Samt hela deras familjer och vänner. OCH fiender, man bah: Vaaa?. Jag vet egentligen inte vad jag räknas som. Men i vilket fall som helst hade jag varit död.
Aj..?"Två av tre" Sa Luke och startade bilen.
•••••
Vet inte om jag gett dem nån ålder men iallafall så vet jag att...
Catniss= 15 (MEN nu hade hon fyllt 16Så...
Luke får vara 18 nu (precis fyllt)
Sammy är då 17 ska fylla.
Maya- 15
Linn-17
Jaja du fattar...
Juste!
Oscar- 17
•••••••••••"Två av tre" konstaterade jag Lukes konstaterande.
Ett bankande läte hördes men det var bara grabbarna. Eftersom att det är en skåpbil och har endast två säten samt.. Skåpen? Så fick jag och Luke sitta fram eftersom Att
det är vi som är "Boss"-arna.
Jag vilade huvudet mot bilfönstret och förundrades över kylan. Fukten. Och värmen.
Det jag varit med om i mitt liv är liksom hemskt. Men det finns dem som haft det värre.
"Eyy Catniss, vem blir nästa?" Ropade Sam där bak. Vad skulle jag svara. Att jag egentligen inte ville göra detta. Och velat dö ett tag men inte vågat?"Jag."
••••••
Förlåt... Är inte nå bra på detta vet men försöker 😶
Aja...
Vad tyckte ni då??🙈
🍓🍓🍓
//-Matilda
YOU ARE READING
Badboys vs Badgirls -problem life.
Teen FictionPå många skolor runt om i världen finns det "grupper". Men jag har aldrig hittat en "coolare"tjej grupp. Bara massa Barbiedockor. Det finns Badboys, Babiedockor, cheerleaders, punkare, nördar, men inga Badgirls!! Varför inga badgirls. Eller finns de...