Föregående:
"Jag."
•••••••
"NEJ CATNISS!" Utbrast Luke förtvivlat.
"Jo... Jag vill inte göra detta. Jag vill inte leva. Visst. Jag har ett fint stort hus. Massor av pengar. Men ingen att dela mitt liv med, jag är ensam... Jag har inte ens haft några vänner sen jag var 10! Jag har inte ens fått äta en halv pizza själv med en kompis!" Utbrast jag. Lukes ansiktsuttryck var svårt att tyda men det visade en Dunst av medlidsamhet och.. Sorg? Igenkännande?"Du Catniss.." Sa Luke med lägra röst. "Mellodi, Oscar, Sam, Roy, Maya, Jag! Vi är dina kompisar, hallå visst vi har varit fiender typ.
Men hallå vårar gäng är ju coolt, visst vi har typ slutat röka, och shit sen det där sms:et men vi kanske inte är gjorda till att vara Badass" sa Luke och hans ord chockade mig.
Det var saker jag inte tänkt på.
"Okej" sa jag.
Mina tankar snurrade.
Jag skadar människor. Det är vad jag gör. Och gjort hela mitt liv.*
"Hejsan vad kan jag hjälpa dig med?"
"Jag vill betala av sista människan av avtals grejen med Luke Hamilton" ja, här är jag. I receptionen till själva huvudkontoret som ändrade mitt hyfsat bra liv som badgirl till ett rent helvete tack vare Luke."Jag skickar hit chefen"
Jag satte mig på en av dem hårda stilrena stolarna en bit bort och stirrade ned i min mobil. Och Sms:et jag fått. Jag hade bett honom köra till andra sidan stan än där jag befann mig för att hämta mig.
Luke:
CATNISS Var är du???!!
Läst.Hissen plingade till och en tjej som jag mycket väl kände igen. Maya.
"Maya?" sa jag förvirrat, är det Maya som hotat Luke? Maya min typ första kompis? jag Fattar ingenting!!!!
"Hej Catniss, var det Luke som skickade hit dig, haha jag visste inte att du var så svag" småskrattade hon.
"Maya. Jag kom hit, Luke försökte till och med hindra mig, enda anledningen till att jag kom hit är att jag inte vill förstöra människors liv. Klottra på en vägg eller snatta. Men förstöra deras liv. DET är hemskt, onaturligt, och riktigt jävla dumt"
"Jag bryr mig inte, kom med här så får du ditt rum" sa hon irriterat och drog
Vi tog hissen upp till 3:e våningen och gick i en vit lång korridor, lite av en blandning mellan ett fängelse och ett sjukhus. En kille i vår ålder gick förbi och han kollade konstigt på mig, som om jag vore helt dum i huvudet, vilket jag egentligen är men ändå.
"Här är ditt rum" sa Maya och typ puttade in mig i ett rum.
Rummet var egentligen likt ett sjukhusrum med blandning av hotellrum. Det fanns tre tomma sängar och jag antog att den längst in i rummet var min eftersom att dem andra var obäddade. Jag lade mig ned och blundade.
Varför hade jag gjort detta? För att annars skulle vi inte hunnit få tag på en sista kille. Det var bara en dag kvar och vi kunde inte bara välja någon random.
Jag gjorde det för Luke. Under denna tid hade jag börjat inse en sak.
Jag gillar Luke Hamilton, min fiende och fredare.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
HEJJJJJJ!!!!! <3 okej ganska kort men survive..
Såhär ligger det till...... som jag själv uppfattad det och enligt mig själv tycker så har dethära med "The problem/the action" blivit förvirrande och kan bara säga såhär:
Catniss blir kallad av Luke till parken mitt i natten och han förklarar att han behöver hennes hjälp med att få tag på personer som tappat all livslust, för att betala tillbaks en gammal skuld skulle man kunna säga.
Kapitel 19 är en av två personers "end" eller vad man ska säga och detta kapitel så lämnar hon över sig själv för att hon insett hur fel det är :)
Har typ mobilförbud så vet inte om det kommer upp något kapitel förrän tidigast på måndag... :(
hoppas ni haft ett underbart bra lov och ber till fader Pizzus att ni inte lämnar denna bok pga. av "the action" eller att det inte uppdateras imorgon?!
//-matiiiildaaaa <3
YOU ARE READING
Badboys vs Badgirls -problem life.
Teen FictionPå många skolor runt om i världen finns det "grupper". Men jag har aldrig hittat en "coolare"tjej grupp. Bara massa Barbiedockor. Det finns Badboys, Babiedockor, cheerleaders, punkare, nördar, men inga Badgirls!! Varför inga badgirls. Eller finns de...