Teknik bilgi ve eğitim içeriğini veremem yalnızca şunu bilmenizi isterim ki; bu eğitim insan işi değil.
Kursun başında bir hoca gelir, aylar geçtikçe vücudunuzun ve beyninizin bir sınırı olmadığını size anlatır. Inanmazsınız.
Yaşarsınız.
Inanırsınız.
Günler geçtikçe her gün daha zor olur. Her gün daha dayanılmaz. O kadar çok teknik bilgi ve fiziki değişiklik yaşarsınız ki, bırakıp gitmemek için ağlarsınız. Dayanılmazdır. Dayanabilenler en iyi olur. Çoğu dayanamaz ve bırakır. Bırakmayanlar kahraman olur.
Kahraman olmak emek ister. Aylarca emeğinizi sonuna kadar verirsiniz. Kahramanlık fedakarlık ister, başkaları yaşasın diye yaşamak prensibini içerir, yorulmak nedir bilmemeyi ister ve her bittiğiniz yerde yeniden başlamayı.
Bir bomba hazırlamak için süratli olmalısınız, süratli olmak için eğitimde binlerce kere tekrar etmelisiniz, el bombasının pimini dişiyle kimse çekemez, dişini kaybetmek istemiyorsa. Ama yeri geldiğinde el bombasının pimini dişinizle dahi çekmeniz gerektiğini bilmelisiniz. 1/25.000 ölçekli bir harita sizin için çocuk oyuncağı olmalıdır, olmaz ise arazide kaybolur ve ölürsünüz.
Avcı iken av durumuna düşer, kartal iken kedi olur, aslan iken fare. Harita herşeydir. Gps in pili bitebilir ama gözlerinizin bitmez. 3 gün aralıksız uyumasanız bile, mermi sesi sizi canlandırır.
Sırtınızda 40 kilo yük, üzerinizde 20 kilo teçhizat ile dağlarda bir haftada 200 kilometre intikal yapabilir misiniz ? Bu arada yemek yemek ve uyumayıda unutmanız gerektiğini söylemem gerekir. Hedefe yaklaşırken görünmez olmak ?
Peki bir binaya operasyon yapacağınız zaman diğer bina sakinleri farketmeden oraya nasıl operasyon yapabilirsiniz ?
Kursta zaman geçtikçe zaman algısını unutursunuz. Sadece kendiniz için değil, bodyniz ve timiniz içinde çalışır ve yaşarsınız. Tim herşeydir. Tek başınıza başaramazsınız. Birlikten kuvvet doğar. Birlik timdir. Tim ailedir. Aile mevzide koyun koyuna ısındığınız bodynizdir. Bu kursu bitirdikten sonra artık normal birisi değilsinizdir.
Çünkü yakın dövüş eğitimlerinde kas ve doku zedelenmeleri yaşamış, soğukta defalarca hipotermi geçirmiş, insani dayanma sınırlarını unutmuş ve imkanısızı başarmak sizin için an meselesidir. Peki bu eğitimden önce zaten normal olmayan birisi, böylesi bir eğitimden sonra neye dönüşür ?
Şeyh Şamil ruhlu, akıncı fedakarlığına sahip, zamanından çok daha ötede yaşayan, vatanperverliği imandan sayan, uyku yerine hipotermiyi tercih eden, zor zamanlarda gönülden Allah diyen ve vazgeçmeyen bir karakter, doğuştan mıdır yoksa sonradan öğrenilebilir mi ?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Komandonun Anıları
AdventureBir Genç Adam ve Bir Dünya Güzeli, bu kirlenmiş dünyada mutluluğu bulabilecekler mi? Burayı takipte kalın. Sivilleşmiş bir özel kuvvet görevlisinin yaşadığı inanılmaz maceralar. birkomando.blogspot.com.tr enestayfur@outlook.com