"Back..."

107 10 2
                                    

Newt P.O.V.:

Ik ben verbaasd over wat Rue net zei. Maar ik ken Luca niet, dus hoe moet ik oordelen? Daarbij misschien deed ze wel iets waardoor Rue Luca wel moest steken. Om zichzelf te beschermen. Oh god, Rue? Waarom vertel je ons niet gewoon wie Luca is?

'Is er iets wat we mogen weten over deze Luca?'

'Er valt niet heel veel over haar te vertellen. Het is Luca en Luca is.... Nou ja, zoals ik al eerder zei gewoon Luca.'

'Maar wat of wie is dan 'gewoon Luca'?'

'MINHO!'

'Sorry dat ik  wat vraag, hoor. Maar kom op, zijn jullie dan ook niet een heel klein beetje nieuwsgierig naar deze Luca? Ik bedoel wat weten we nou helemaal van haar?' 

'We weten waarschijnlijk veel te weinig. Maar Rue, kan je ons ten minste iets vertellen? Zoals waar je haar van kent?' 


'Van WiCKeD. Vanessa moet haar ook gekend hebben.'

'Waar zouden we ook al weet wachten op Thomas en de andere?' verandert Laila snel het onderwerp.

'Over de heuvel. Het is zo'n dag reizen vanaf hier dus we vertrekken morgen bij het eerste licht van de zon. Hopelijk lukt het hun om weg te komen. Als ze er nog niet zijn als wij er zijn, wachten we drie dagen! Drie dagen en vier nachten. Bij morgen gloren van de vierde dag, zullen we vertrekken. Het liefst met hun, natuurlijk.'

{Time skip}

'Je doet het super als leider,' fluister ik zachtjes in Rue' oor terwijl ik haar nog dichter tegen mij aantrek. Anita ligt naast me helemaal tegen Minho aangekropen.

'Nou ik heb dan ook een geweldige steun,' ze glimlacht, 'maar zonder jouw hulp was dit sowieso niet mogelijk geweest dus, bedankt Sweetheart.'

'I love you, Lovely,' ze sluit haar ogen met een glimlach op haar gezicht, maar ik weet dat ze niet slaapt. Haar adem is geforceerd regelmatig. Ze wilg me laten denken dat ze slaapt, maar wat er in haar hoofd om gaat en waarom weet ik niet. 'Wat is er?'

'Ik maak me zorgen over Vanessa...'

'Relax, ze is nu ondertussen 20, volgens mij, (weet iemand de leeftijd van Vanessa nog?) alles waar je zorgen over zou moeten maken is hoe je naar binnen komt, omdat je ouders al liggen te slapen en je te laat thuis bent.'

'Dat gaat ook zo makkelijk,' haar stem is sarcastisch.

'Sorry, Love. Maar maak je geen zorgen om Vanessa, ze is oud en wijs genoeg. Je hoort je zorgen te maken over jezelf,' ik trek haar nog dichter tegen me aan en mijn armen omsluiten haar smalle frame. 

'Sweet dreams, Newt,' ik weet dat ze niet gaat slapen, maar blijkbaar wilt het meisje niet meer tegen mij praten. Ze kruipt dichter tegen me aan en probeert te doen alsof ze slaapt, maar ik weet dat haar hersens nu meer dan duizend gedachtes te verwerken hebben. Wat is er toch met haar? Het begon allemaal toen ze over Luca begon. Wat is er toch met die verdomde Luca? Wat hebben Luca en Rue toch als geschiedenis? 

Back To Where We BelongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu