Ella's POV
Het is heus niet waar dat als iemand je zegt dat ik al vanaf half vier beneden in de woonkamer zit waar is. Nee waarom zou ik al sinds half vier in de woonkamer beneden zitten. Omdat het kerstmis is? Nee toch?! Doe niet zo gek. Ik sta op en loop naar de keuken toe waar ik mijn mok melk weer bijvul. De klok gaf nu aan dat het half negen was. Ik loop weer naar de woonkamer en kijk naar de kerstboom die er sinds gisteren staat. Eronder liggen wat cadeau's. Niet veel, Twee voor Leon, twee voor mij een voor mijn moeder en een voor mijn vader. En nog een. Ik denk dat die voor Jess is, want mijn moeder is niet harteloos om haar dan niks te geven. Ik grinnik even en kijk naar de trap.
Drie minuten later staat Leon met een broodje in de woonkamer. 'Hoelang ben jij al wakker want ik heb je niet naar beneden horen gaan.' Ik kijk hem fronsend aan. 'Niet zo lang, maar dit broodje lag al in de koelkast.' Ik grinnik even en kijk weer naar de kerstboom en dan naar Leon. 'Weet jij al wat je krijgt?' Hij schudt zijn hoofd en niet veel later komt Jess ook de trap afgelopen.
Daar zitten we dan met z'n drieën in de woonkamer. Jess zoekt een film uit, maar hij wordt de hele tijd afgewezen door Leon. "Nee die is te romantisch." Jess zucht en ik giechel. "Kunnen we niet die film met die groene gast kijken?" Leon grinnikt even. "Die wilt Jess niet want dan is ze bang." Jess maakt een verontwaardig geluidje. "Ik ben niet bang alleen hij is niet leuk!"
"Oké! We kijken de film met de groene gast!" Ik kijk op van mijn telefoon en zie Jess op de bank zitten met een mokkend gezicht. "Kop op Jessie pessie. Hij is heel leuk." Leon grijnst gemeen naar haar en zet de film dan op.
"I'm bored." "Hou je kop dicht." "Ik ben niet degene die deze film heeft uitgekozen." "Ik wel en hij is leuk, nu je kop dichthouden." Ik grinnik en kijk van Leon naar Jess en weer terug. Als ik geluiden van de trap hoor komen draai ik mijn hoofd om. "Pap!" Ik kijk hem glimlachend aan en hij zakt naast me neer op de bank.
Als mijn moeder ook beneden is is mijn glimlach niet meer weg te poetsen, ik houd echt van kerst. "Oké Ella wil jij als eerste een cadeau pakken?" Ik knik en ren naar de boom toe. Ik weet het, het klinkt alsof ik een klein kind ben maar met kerst zijn we tenminste een keer samen in plaats van dat mijn ouders er niet zijn en Leon en ik alleen zijn. Maar ook dat komt amper voor.
Ik pak het cadeautje voor mijn moeder en glimlach. De mok. Ik geef hem aan haar en ze glimlacht, al wetende wat er in zit. "Dank je Ella." ze zet hem aan de kant als ze hem heeft uitgepakt en glimlacht weer.
Een half uur later heeft bijna iedereen zijn cadeau. Er ligt er nog een voor mij en nog een voor Leon. Jess geeft die van Leon aan hem en hij pakt hem uit. Een t-shirt. Friday. Ik grinnik en kijk naar het shirt. "Sorry ik moest hem kopen." Ik kijk naar mijn moeder en dan naar het laatste cadeautje. Ik pak hem en trek het inpak papier eraf.
"Oh, Bedankt mam." Ik kijk naar het kettingje, een hartje, vogeltje en een bloemetje. Ik doe hem om en glimlach. "Geen probleem lieverd." We lopen naar de eettafel waar we aan gaan zitten en beginnen te eten.
Als iedereen klaar is ruimen mijn vader en mijn moeder de tafel af. "Ik kies dit keer de film." Ik glimlach en ren naar de kast waar ik 12 dogs of Christmas eruit pak. Die kijken we werkelijk altijd. Alsof we tradities hebben met kerst. Wat we deels ook wel hebben.
-
De volgende dag pak ik mijn tas in, de cadeautjes voor Jess Femke en Nina. Ik glimlach even en trek mijn nieuwe sweater aan. I ♥ Paris. Het is echt mijn lievelings sweater. Hij is zo zacht van binnen. Ik glimlach en kijk naar Jess die ook al klaar zit. "Ben je al bijna klaar? Over een half uur moeten we er al zijn." "Niet zo overdrijven het is pas half twee, en we hebben om drie uur afgesproken. Ik rol lachend met mijn ogen als Jess geërgerd zucht. "Blijven we daar dan trouwens de hele avond ook?" Ik haal mijn schouders op. "Als we dat willen denk ik het wel." Ze knikt even en kijk weer in haar tas. "Wat heb jij gekocht?" Ze wiebelt even met haar wenkbrauwen en negeert mijn vraag dan.
Om vijff voor drie lopen we naar Nina toe. Haar ouders waren niet thuis dus konden we het bij haar doen. Ik glimlach even en bel aan. Nina doet de deur open. "Hey." Ik glimlach. "Hi." "I hope you don't mind I invited my cousin, who brought her new boyfriend Harry with here, who brought his friends like Niall?" Ze glimlacht even en ik frons. "No I don't mind, why would you think that. I only have no presents." Ze knikt even. "Okay. No nothing. Come in." Ze opent de deur en ik loop achter haar aan naar de woonkamer.
"Hello." Jess glimlacht en zakt naast Femke op de bank neer. Oké die is nu vol. Ik ga op en stoel zitten en trek mijn benen op waar ik mijn armen omheen sla. Ik glimlach even en kijk rond. "Who wants Hot Chocolate?" Ik steek mijn arm op, zoals eigenlijk iedereen doet. "Okay euh. If..." Nina kijkt rond en ik frons even. Dan pakt ze een blad. "Big medium or small?" "Medium." Ze gaat bij iedereen af en vouwt het blaadje dan dubbel. Vervolgens pakt ze lucifers en breekt ze er bij twee het kopje af. "Harry you can pick first." Hij trekt een lucifer met een kopje. Dan is Jade, ook een met een kopje. Niall, een zonder kopje. Femke, een met kopje. Jess, een met kopje. De mensen waarvan ik de naam niet weet, nou ik weet de namen wel maar niet welke bij wie hoort, trekken er ook een met kopje. Kies de juiste kies de juiste. Met kopje met kopje. Ik pak een stokje en hoor Nina lachen.
Het is niet mijn schuld dat ik nu door Londen loop zonder jas, met een pallet met Starbucks, in de freaking winter. Ik neem een slokje van mijn chocomelk en glimlach even naar Niall. "Do you have it cold?" Ik schud mijn hoofd. Hij knikt even. "How about you?" Hij schudt ook zijn hoofd en glimlacht. "Well okay then. Do you have presents for the boys?" Hij knikt. "But I'm not going to tell you what." Hij steekt zijn tong uit en ik giechel even.
Zodra we weer bij Nina zijn delen we de bekers uit en neem ik weer plaats op mijn stoel. "What did we missed?" Iedereen schudt zijn hoofd en mompelt iets wat neerkomt op nothing. Ik knik even en neem een slokje van mijn chocomelk.
"Dare. But I'm not going to run in my bikini down the streets." Femke en Jess schieten in de lach en Nina grinnikt ook even. "Don't you worry. No you euh... Tell Femke what you bought for her." Ik kijk Harry boos aan. "That's stupid. Ik heb oorbellen gekocht voor je Femke." Ik grijns even en kijk weer naar Harry met een boze blik. "Okay, Nina truth or dare?" "Truth." Ik knik even en denk na. "Did you really liked your blue hair?" Ze grinnikt en schudt haar hoofd dan. "No I'm sorry but it looked awfull. But I was mad at you and I thought, if you thinks I liked it maybe you're angry."
"PRESENT TIME!" Ik schrik op en kijk naar de klok. Half tien. "Nina you can start." Ze knikt en pakt een cadeau. Ze gooit hem naar Femke die hem vangt. "Thanks." Ze pakt hem uit en begint te lachen. "Serious? A barbie doll?" Ik kijk naar het cadeau. "You said like a hundred times, Barbie barbie I love barbie." Ik schiet in de lach. "Okay My turn, Ella." Ze gooit een cadeau en ik vang hem weer. "Dank je." Ik pak hem uit en glimlach. "Thank you." Ik pak mijn iPhone en doe het nieuwe hoesje erom. Als ik hem bekijk begin ik te lachen. "Serious a picature of the boys? Look I've got a picature of you guys." Ik laat het hoesje aan de jongens zien die beginnen te lachen.
"I have one present left." Ik kijk op en zie Nina met een pakketje zwaaien. Ze gooit hem dan naar mij. Dat is waar ook van haar heb ik nog niks gehad. Ik open het cadeautje en glimlach. "Well thank you." Ik doe de armband om en speel er even mee.
[A/N Oké niet zo goed. Maar ik heb visite en niet zo gezellig en ik heb een leuk idee voor een verhaal maar die ga ik Engels maken dus daar ben ik ook een beetje mee bezig heeh ;/
Xox]
JE LEEST
I'm so done with you.
Fanfictie'Ella please. I'm so, so sorry!' Ik rol met mijn ogen en kijk hem boos aan. 'Stop it! It's not my fault that you ruined it.' Ik draai me om en wil weglopen als ik een hand om mijn pols voel. 'Please Ella listen!' Ik draai me woest om. 'No Niall. I'm...