'' Whut? Vet du vem det var? Var han snygg? ''
Sa Cassidy nyfiket samtidigt som hon slog igen sin skåpdörr. Jag gav en henne en blick som lydde 'ärduheltjävladum?'.'' Tror du att jag tänkte på om han var snygg om han kommer och bryter sig in i mitt hus helt utan anledning? '' Sa jag suckandes. Cassidy krockade ihop våra armar och gick emot vår nästa lektion. Jag skulle ha SO och hon skulle ha matte tror jag. Salarna låg precis jämte varandra så vi gick dit tillsammans.
''Ja, men var han sexig? '' Sa hon och kletade på läppglans på sina fylliga läppar. Återigen suckade jag åt henne och svarade inte. Istället för att hålla tyst började hon sjunga på en dryg låt. Jag vet inte vad den heter men spelas förfan vart man än är.
'' Uh, snälla Cassidy, inte den låten. ''
'' Vadå? Den är bra. '' Sa hon och vickade lite extra på sina höfter när vi passerade ett gäng killar. Jag skakade bara på huvudet och gav henne en snabb kram när jag såg hur dörren till SO:n stod öppen. Efter att ha mumlat ett hejdå skyndade jag på stegen och gick in i klassrummet. Det var mindre än hälften som redan satt ner, resten hade antagligen inte kommit ännu. Jag tog plats näst längst ner i klassrummet och la ner böckerna framför mig på bordet. Nu var det bara att vänta på vår lärare och typ resten av klassen. Och som jag förespått så kom resten av klassen in plus vår lärare.
Det hade gått en stund på lektionen och efter att jag sett hur bordet hade vinglat till upptäckte jag att någon satt bredvid mig. Jag drog ur hörlurarna som jag pluggat in i mina öron och såg emot sidan. Colden.
Han hade blicken fäst på sitt block och svarade på frågorna helt utan problem eller att ens kolla i boken." Jag kan se att du tittar på mig. " Mumlade han med blicken fortfarande på blocket. Jag tittade fort ner i min bok en aning skamset och jag kände hur han iakttog mig. Han makade sig närmare med stolen och han satt så pass nära mig att jag kunde känna hur hans andetag lätt puffade emot min hy.
" Det är lugnt. Jag kan inte klandra dig. " Sa han lugnt och mjukt på något sätt. En rysning for sig igenom min kropp och han lutade sig tillbaka med händerna knäppta bakom huvudet. Jag såg på honom och han flinade på ett irriterande sätt.
" Du förstör mitt goda humör.. " Muttrade jag och började jobba igen. Jag kände hur han tittade på när jag skrev och jag suckade diskret.
" Försöker du fuska eller? " Fnyste jag. Han skrattade bara lågt och skakade lätt på huvudet.
" Nope, men du har skrivit helt fel. " Sa han med en betoning på "p:et".
" Gör jag inte alls, det stod så i boken? "
" Men hur vet du att boken har rätt då? " Sa han med en mystisk ton. Jag skulle precis ifrågasätta honom men avbröts av en viss Mr. Hall.
" Okej, lägg ihop era grejer. Tack för idag. " Sa han med en utmattad ton.
Alla slog igen sina böcker och klassrummet gick ifrån att vara tyst som fan till värsta cirkusen. Stolar drogs ut, fniss hördes, högljudda killar och tjejer som alla ivrigt lämnade klassrummet. Jag suckade, tog mina grejer och lämnade klassrummet och Colden bakom mig.
———
Dagen rullade på rätt så fort och jag klarade igenom lektion efter lektion.Jag gick emot mitt skåp och kände jag mig, jag vet inte, iakttagen? Men jag var inte ensam direkt. Det var liksom typ 40-50 elever som just nu rörde sig i korridoren taggade att få lämna helvetet aka skolan.Jag var påväg gåendes hem vilket borde ta typ tjugo minuter och sakta men säkert kände jag hur en vatten droppe träffade min pannan.
Oh shiet.
Sen en till, en till och en till. Sedan kom allt. Det började ösregna och jag skojar inte. Regnet kom som ett skyfall och mina jeans började klibba sig fast emot mina lår och smalbenet. Jag drog min luva upp över huvudet och kramade hårt om min kropp skyndade på stegen. Jag kikade upp ifrån marken som jag fäst min blick på och upptäckte något vid en utav åkrarna som inte låg långt ifrån mitt hem en svart siluett röra sig emot min riktning. Det hade spridit sig en tjock dimma i luften och det hade blivit mörkare. Det var helt klart inte ett djur som var påväg emot mig. Jag började springa och kastade en blick över axeln. Den svarta siluetten sprang efter mig. Mina ben bultade men jag fortsatte springa för mitt liv. Det är nu jag kommer dö.
Jag störtade framåt med en tyngd över min rygg. Jag sparkade, klöste och skrek hej vit omkring mig och lyckades vända mig så jag hamnade på rygg. Jag såg in i två mörka, kalla gröna ögon. Resten av ansiktet var dold under en svart mask. Kroppsbyggnaden till den svarta siluetten verkade tillhöra en kille/man. Det som jag trodde var en han, drog upp något som liknade en rätt så tjock sten och skulle precis antagligen dunka den hårt emot mitt huvud. Men jag hann före. Jag lyckades få ur min ena hand som han hårt höll i och slog hårt till honom på det mindre trevliga stället att bli slagen på. Han gav ifrån sig ett smärtsamt stön och vek sig dubbelt över mig. Fort knuffade jag bort honom ifrån mig, ställde mig upp och kutade snyftandes hemåt. Jag såg försiktigt över axeln samtidigt som jag sprang och killen med masken var borta.--------------------------------
Action!
Nejmen, hoppas kapitlet var, jag venne. Rätt så bra? Ahhaha.
Aja, skulle bli super glad om ni kanske gillade. Lämnade en liten kommentar?
Kramisar ifrån Vilma :) ;*
BẠN ĐANG ĐỌC
Fallen ängel
Lãng mạnDe föll, ner från himlen och härjade omkring på jorden som lejon som jagade efter sina byten. Dem ville nog egentligen aldrig falla, men dem blev utkastade som om dem inte var något. Och det var dem inte heller, i himlen fanns det regler, och om man...