Becka på bilden^ __________________________
Beckas perspektiv
Jag gick ner för trappan från min kompis hus. Det är kväll och höst. Bra kombination. (notera sarkasmen) Det är mörkt och läskigt och själv är jag inte särskilt förtjust i mörkret. Jag gick ner för gatan på väg hem till mig. Jag kollade bak för jag kände mig iakttagen. Det var ingen där. Jag vände mig om igen och där stod en kille. Jag kunde inte riktigt se hur han såg ut men jag såg hans ögon. Dom var bruna. Det kom en skåpbil och stannade bredvid oss. Killen framför mig gick mot mig. Jag vände mig om och sprang, vart vet jag inte men ifrån honom iallafall. Plötligt sveptes ett par armar om min midja. Jag förstod att det bar han. Han lyfte upp mig och gick mot skåpbilen. Jag försökte åla mig loss ur hans grepp.
- Det är ingen idé att du försöker. Jag är mycket starkare än dig gumman. Sa han. Jag började skrika i hopp om att någon kunde hjälpa mig. Han tog en hand för min mun.
- Håll käften! Sa han. Han öpnade skåpbilsdörren och kastade in mig där.
- Hallå? Hörde jag en röst säga och jag är ganska säker att det var en tjej.
- Hallå? Sa jag.
- Vem är du? Sa hon igen.
- Jag heter Becka. O du är? Sa jag.
- Miranda. Sa hon. Bilen stannade och skåpbilsdörren öppnades och en till tjej blev inkastad. Det upprepades två gånger till så nu var vi fem tjejer. Några grät och några var tysta. Vi åkte i typ 10 min sen stannade bilen. Skåpbilsdörren öppnades och två killar stod där. Dom hade en sprutor i deras händer. Dom stack alla med en spruta och jag var den sista. Jag är rädd för sprutor så när han kom mot mig backade jag bara.
- Ta det lugnt det är bara en spruta. Sa han och stack mig med sprutan. Jag började känna mig trött och mina ögonlock blev bara tyngre och tyngre.
- Sov gått. Sa en av killarna. Det var det sista jag hörde innan jag somnade in i en djup sömn.
YOU ARE READING
Hide And Seek // tfc
FanfictionBecka, 15 år, var på väg hem från en kompis en helt vanlig höst kväll när hon tillsammans med några andra tjejer blev kidnappade. Kidnapparna visade sig vara 4 tonårs killar som ville inget annat en att leka en lek. Leken hette hide and Seek som på...