2 Minggu Berlalu selepas polis datang kerumah mereka menyoal selidik . Kes itu belum lagii selesai tetapi dalang kejadian itu hampir dijumpai . Dan sudah seminggu lebih juga dazney bekerja dengan Syaffir .
" Bilalah kes ni nak selesai " Kata dazney sambil merengus kasar di gazebo .
" Lelaki tuu . kenapalah aku tak bagitahu nama dia ishh . takpelah kan aku taknak orang yang buat ni semua tertangkap " omel dazney .
" Faiz and Harraz . hmm takyah fikir sangatlah . job apa ke buat apa nak kisah. hal dulu tu hal dulu takyah nak pening sangat fikir bagai "
" Hahhh ! " Sergah syaffir dari arah belakang
" Opocot ! " latah dazney , ligat tangannya memukul tangan syaffir
Syaffir tidak tahan melihat telatah isterinya , Syaffir ketawa sekuat hati . Geli hatinya melihat telatah isterinya .
" Abang ! Teruklah abang ni . Terkejut Aney . nasib baik aney tak ada penyakit lemah jantung .
Kalau tak , dah jadi arwah aney tau ! "" Sorry sayang , Abang tengok aney sibuk bercakap sorang diri . Apalagi , Ni peluang abang untuk kenakan Aney . Jangan marah ya , abang kan suami Aney "
Syaffir membuat muka kasihan . Dia berharap agar Dazney termakan pujuk rayunya .
" Taknak maafkan abang ! Dahlah sergah orang suka hati Macam ni ke Suami ? "
Muncung Dazney sudah panjang sedepa . sikit pun dia tidak memandang Syaffir . Merajuk ! Sebenarnya dia hanya pura pura merajuk . saja nak tengok syaffir memujuk .
" Eleh , nak merajuk konon . Aney , Abang nak bagitahu something . Aney memang cantik tapi bila aney merajuk , abang tengok muka aney macam ... " sengaja Syaffir menggantungka ayatnya , dia ingin melihat reaksi Dazney
" Macam Apa ? " Dazney tersenyum
' Kan dah kata , bukan susah nak pujuk dazney ni ' omel syaffir
" Nak tahu ke ? "
Dazney mengangguk perlahan
" Macam Teletubbies ! "
" Teletubbies ? Eee.. sampai hati abang samakan aney dengan teletubbies ! "
Syaffir ketawa terbahak bahak
" Comel apa teletubbies tu sayang .. kartun kegemaran abang masa kecil kecil dulu "
" Banyaklah abang punya kartun kegemaran . Saya bukannya bulat bulat macam teletubbies tu "
Syaffir masih lagi ketawa . Muncung dazney sudah panjang sedepa sambil menyilangkan tangan ke dada . wajahnya masam mencuka dan dia tidak lagi memandang syaffir ." Dah , taklayah nak merajuk sangat . pergi masuk , bersiap . abang tunggu kat kereta "
" Nak pergi mana ? "
" Nak pujuk sayang . bawa sayang ke mall and kita pergi shopping then makan "
" Really ? " tanya dazney , minta kepastian
" betullah , takkan nak tipu kot "
" Abang , kalau bab memujuk memang 100% . sebab tulah saya sayang abangg "
" Eleh bila kena bawa jalan baru nak kata sayang konon " Perli syaffir .
Dazney mengendahkan perlian suaminya dan terus berlari anak naik ke atas untuk bersiap .
Inilah perangai dazney yang paling syaffir fahami , Pantang dengar perkataan Belanja . Angin ribut tsunaminya boleh berubah dua ratus peratus . Sebulan lebih sudah dia hidup bersama dazney , dia sudah faham apa yang dazney suka dan tak suka .
YOU ARE READING
Awak sayang saya Tak ?
RomanceEwah Cantiknya memerli . Siapa ni ? nak cari siapa ? - Dazney Eh tak , Saya hensem lah Puan Tengku NurDazney Hazanah - Unknown Number --------------------------- Tengku NurDazney Hazanah binti Tengku Hisham dipaksa mengahwini anak Tengku Khuzaimie...