Skylins POV
Min telefon ringer någon hemsk signal för att jag ska vakna, jag slår av larmet och sätter mig upp i sängen.
Jag tar av mig min ljusrosa pyjamas och sätter på mig ett vitt linne, svarta tajta jeans och en grå kofta över linnet. Jag sminkar mig lite lätt, det blev bara mascara idag för jag tänkte att det är ju första dagen i skolan jag kanske inte ska överdriva nu hellre underdriva om det nu är ett ord.
Jag går ned för vår vita spiraltrappa och går till köket där mamma sitter vid vårt runda bord och äter gröt med sylt på, typisk svenne frukost tänker jag.
"Är du redo för första dagen i skolan idag Sky?" Frågar mamma när hon ser att jag kommit upp ur sängen.
"Nja jag vet inte jag tror att det kommer gå rätt bra iaf för det börjar tydligen många nya och vi ska ha nån kompisdag eller nåt så man lär känna dem andra", svarar jag.
"Jaha", säger mamma helt ointresserad. Jag suckar och tar sedan ett äpple ur fruktskålen som står på bänken och sedan går jag ut i hallen och sätter på mig skorna och tar mina nycklar. Innan jag går ut så hör jag mamma ropa från köket:
"Sköt dig nu, jag vill inte ha klagomål på dig när jag jobbar, mitt jobb är viktigt det vet du och jag vill inte att du stör" hon säger det argt och strängt, ända sedan pappa dog har allt blivit så konstigt. När pappa levde så var mamma hemmafru alltså inte en så lyxig men hon jobbade inte för att pappa tjänade in alla pengar. Mamma ville fixa en lyxig begravning åt den hon älskade mest så alla pengar han lämnade i arv la hon på begravningen så att jag inte skulle tro att jag kunde leva bra när jag flyttade hemmifrån, men hon hade ju inte heller några pengar att försörja oss på så hon gick ut på internet och satt vid datorn varje dag jag kom hem från skolan och hon pratade inte ens med mig under någon månad, vi levde fattigt då. En dag när jag kom hem från skolan ropade hon på mig och jag blev ju glad för att hon hade inte pratat på jättelänge så jag sprang till hennes kontor där hon satt och hon sa att hon hade fått ett jobb, jag frågade vad det var för slags jobb men det svarade hon inte på bara sa att det var ett viktigt jobb, jag tjatade kanske lite mycket på henne och tillslut så slog hon till mig med knytnäven över ansiktet. Det var där allting började min mamma slår mig om jag inte sköter mig eller kommer hem vid fel tidpunkt. Hon säger alltid att det är mitt fel att pappa dog och att om jag inte hade levt hade han inte varit död. Det är inte mitt fel och det vet jag men ändå blir jag ledsen varje gång hon säger något sånt. Jag saknar tiden då min pappa levde för han var hemma ofta och då kunde ju inte min mamma göra något emot mig för att han var här.
Jag ser bussen och springer ut till den så fort jag kan utan att säga hejdå till mamma. Jag hinner precis gå på bussen innan jag ser mamma slänga upp dörren till huset, bra det är ingen fara om jag är på bussen för den åker nu och hon hinner inte hit. Det fanns inte något helt ledigt säte så jag satte mig bredvid ett litet barn som lekte med sitt mjukisdjur.
Bussen åkte iväg mot skolan och jag tog upp telefonen och kollade igenom mitt instagram feed lite snabbt och såg en ny följningsförfrågan, det var från någon ashton men jag visste inte vem det var så jag avvaktade med att kryssa ja eller nej.
När vi kom fram till skolan så såg jag att jag var 20 minuter tidig, men det gjorde ingenting för jag skulle ändå till rektorn någon gång idag för att hämta material och schema så jag kunde gå dit nu, jag visste bara inte vart hans kontor var så jag var tvungen att fråga någon. Det satt en kille med brunt hår på en bänk så jag gick dit och skulle fråga men då så kollade han upp och jag såg direkt in i hans blåa ögon, dem var så vackra, jag avbröts i mitt tänkande när han hostade till och sa:
"Eh hej ville du något?" Gud jag kände mig så töntig faan. "Eh ja.. Hej jag heter Skylin och jag är ny här och jag behöver hjälp att hitta rektorns kontor vet du vart det är?" Frågade jag.
"Haha jag heter Ed och jag har gått i denna skolan sen jag var 7 så ja jag vet vart rektorns kontor är kom med mig så ska jag visa dig" sa Ed.
Vi gick i tystnad in i en lång korridor och sedan svängde vi höger och där var det ännu en lång korridor med massa dörrar på sidorna och på dörren längst bort stod det Peter Larsson och jag antog att det måste vara rektorn då Ed stannade vid den dörren. "Japp dethär är rektorns dörr så du kan knacka och sedan gå in för han har en skylt som han sätter upp på dörren om han inte vill bli störd" sa Ed. Jag knackade på och gick sedan in och Ed gick iväg någon annan stans. Jag fick böcker och schema av rektorn och även en karta vart alla rum var i byggnaden för den var väldigt stor.
................................................................
Detta var första kapitlet ur boken och ja den blir inte redigerad för jag hinner inte det så det kan vara vissa stavfel osv men aja första gången jag skriver en bok så dom mig inte haha, själv tyckte jag nog att det tog för lång tid för att jag skulle komma till saken men aja säg gärna till om den var bra osv, ska uppdatera så ofta jag kan så ni vet, hejdå haha.
YOU ARE READING
Bad boys with guns
Teen Fiction"Ett skott hördes och någon föll till marken, ett till skott ett till fall" ur boken bad boys with guns Lite beskrivning typ fast ändå inte haha Jag heter Skylin (dem flesta kallar mig Sky) och jag har precis flyttat med min mamma till Stockholm frå...