CAPTER 11

1K 56 0
                                    

_OUR OPPA_

.
.
.
.




eunha masih terkejut dengan apa junior itu kata kan..
''Gotjimal..korang tipu kan''kata eunha susah nak percaya kan hal tersebut..para junior itu geleng kan kepala merka..

''Namjoon-ssi..awak kena tahan..jangan lah buat eunha takut..'kata eunha tangan nya bergeletar sebab kan takut..namjoon mengengam tangan eunha dan berusaha duduk..namjoon menatap wajah eunha..

''Saya memang sakit sejak kebelakangan ni..berapa hari ni saya jumpa doktor..saya tanya kenapa hati saya begitu sakit! Saya tak tenang ..lalu doktor cakap yang saya menghidap penyakit yang tak boleh di sembuh kan oleh mana² doktor..tiada obat yang boleh sembuh kan nya! Saya takut! Dan berfikir apa saya nak buat..bukan kha telalu awal untuk mati!..saya tanya doktor apa penyakit saya,..sehinga tak boleh dinsembuh kan..lali dia bawa saya buat exprie..dia kata! Di jantung saya ni! Ada..''

Namjoon tak menerus kan kata² nya airmata eunha dah mengalir sebab takut nak tau kenyataan..

''Dalam jantung saya..ada nama awak..''lanjut namjoon buat kan eunha berkerut dahi pelik..
''Bo??"ucap eunha..

''Doktot kata nak buat perbedahan..saya kata jangan!! Saya tak nak nama awak hilang..dan kata doktor juga saya boleh terus kan hidup jika saya bersama awak selama nya dan awak lah penawar itu..jadi..eunha-ah sudi tak awak menjadi penawar dalam hidup saya..''ungkap namjoon tersenyum yang lain ikut menahan tawa mereka..''apa maksdu awak..''soal eunha tak faham''i love u..''ucap namjoon buat kan eunha terkejut ..

''Saya akan mati tanpa awak eunha..sudi tak awak jadi yeojachingu saya..''kata namjoon lagi..''awak tak guna! Awak penipu! Awak cakap! Awka sakit!"eunha marah sambil memukul namjoon..''yah-yah..memang lah aku sakit..aku sakit pun sebab awak ! Setiap malam asik fikr kan awak buat aku tak boleh tidur..''kata namjoon sambil tersenyum menampak kan lesung pipi nya..''tak guna..awak dah permain kan eunha..''geram eunha..

''Hye..korang semua keluar nanti hyung bagi makan ayam goreng''kata namjoon menyuruh dua junior nya itu keluar..rancangam namjoon ada mengena kan eunha cara meluah kan perasaan nya cukup menakut kan eunha..tapi eunha tak yakim jika namjoom serius dengan ungkapan nya..

''Eunha nak ke kelas..''kata eunha..''hey..tungu lah awak belum jawapan soalan saya.. Lagi''tahan namjoon mengengam tangan eunha..''wae awaj buat benda bodoh mqcam ni..awak sempat buat eunha takut..takut ornag di sayangi pergi lagi..eunha tak nak rasa kehilangan lagi..ia telelu menyakit kan..''kata eunha sambil menangis..namjoon berdiir dan menyama kan tingi nya dengan eunha..namjoon menyentuh dua pipi eunha..

''Awak tak akan kehilangan saya..sebab saya akan hidup selaghi awak masih hidup..because you're my everthing..''kata namjoon..muka eunha pun merah padam..
''So..awak nak kan jadi yeoja chingu saya..kalau awak tak nak..saya pasti akan mati sebab penyakit ni hanya awak boleh sembuh kan..''kata namjoon mula berdrama menyentuh dada nya..eunha pun tergelak..''nae..eunha sudi..''balas eunha..''jinja?! Jinjaro!..yeeyy!! Awak memang terbaik!"namjoon mendukung eunha buat kan eunha terkejut dengan ketingian itu..

''Namjoon-ssi..turun kan eunha nanti ada orang nampak''kata eunha..namjoon pun menurun kan eunha dan tersenyum-senyum bahagia..''jadi sekrang kita pasangan kekasih..kalau macam tu boleh lah saya pegang tangan awak setiap hari..''kata namjoon sambil menaik kan kehing nya..

''Awak ni pelik lah..bukan selalu awak pegang tangan eunha ke''kata eunha..''hahhaha..memang pun tapi ini lebih istemewa sebab sekrang awak dah jadi yeojachingu saya hahhaha''gelak namjoon gelak yang di buat² eunha hanya tersenyum Namjoon memimpin tangan eunha bersama nya dan merka keluar dari bilik rawatan itu rancangan namjoon untuk luah kan oerasaan nya dah berjaya..

OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_completeWhere stories live. Discover now