CAPTER 14

1K 58 0
                                    

[ OUR OPPA ]

.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

''jadi oppa..esok oppa akan bertolak ke china..habis tu siapa nak jaga kami''yerin berkata dengan sedih nya sebab malam itu merrka baru saja balik dari festival chuseok..xiumin langsung mengemas pakaian nya untuk bertolak esok ke china..
''Kita bukan nya budak kecil pun perlu di jaga..kita jaga lah diri sendiri..''kata sowon selaku kakak sulung itu

''Gwenchana..oppa buat apa pergi kalau tyiada yang jaga korang..oppa dah suruh luhan tingal di sini untuk brapa hari ganti oppa...''

Semua merka saling berpandangan ketika xiumin sebut tentang luhan ada keraguan dalam hati mereka untuk percaya kan luhan...''esok pagi luhan akan datang untuk hantar korang ke sekolah..dan mulai esok dan semingu pagi luhan akan jadi oppa sementara korang..arachi..''kata xiumin lagi ''araseo..''balas mereka serentak..''ok baik lah..masa untuk tidur kajja..''xiumin menghantar saeng nya masing² ke bilik..sperti selalu xiumin akan masuk tidur setelah mereka semua tidur..

Semasa xiumin keluar bilik yuju..hp xiunin berdering oangilan dari luhan masuk..''luhan-ah..''jawap xiumin..''xiumin-ah..saya dah buat apa yang awak suruh tu esok pembantu kang akan ada di airport untuk awak dia akan bantu awak sepanjang di china..'-kata luhan selesai menjalan kan tugas nya..''gumawo..semua nya akan berjalan dengan lancar..luhan-ah harap awak tak lupa apa tugas awak eisok..awak kena ingat esok awak akan ganti posisi aku jaga adik aku..''kata xiumin berharap sahabat nya itu tak lupa..

''Tak lah aku ingat apa pula lupa..aku dah kemas baju aku untuk semingu tingak sana awak jangan lah risau..apa pun kau kena tingal kan nota untuk tugas patut aku buat..''kata luhan pulak''tak perlu lah nak bernota sangat han..kau buat jer apa patut..sebegai seorang abang..''balas xiumin..luhan yang begitu yakin menjaga enam aidk xiumin tak sabar untuk memula kan nya..''aku nak juga suruh hanj bantu kau..tapi kau sendiri tau adik aku masih belum menerima hani laghi..''kata xiumin lagi..''hahhaa..kau bercakap macam jer kau dan hani dah bercinta..''gelak luhan..xiumim pun ikut tergelak''tak lah juga..ya lah siapa tau hani jadi calon kan..''kata xiumin sedikt bergurau..

''Hahaha aku akan jadi pendampimh hani malam tu jiga..apa pun aki kena masuk tidur..awak pun sama dah lewat dah ni penerbangan tu awal subuh..so kena awal lah tidur..''kata luham tanpa buang masa pangilan mereka pun tamat xiumin ,asuk tidur untuk rehat banyak ia prlu buat di china nanti..

Sementara itu yuju masih lagi tak boleh tidur sebab ada sesuatu mengangu nya..apa yang mengangu yuju adalah setiap kali ia melihat jungkook menahan sakit di kaki nya setiap main bola pasti jungkook brusaha tahan sakit..

''Wae dia paksa diri sendiri..tak sakit''kata yuju..yuji'membuka jendela bilik nya dah melihat jungkook belum tidur ia tengah belajar..yuju coba memangil jungkook tapi jungkook tak dengar..

Yuju pun mencari kertad dan jadi kan ia balingan..jendela jumgkook kena buat kan jungkook menatap nya..tampa buang masa jungkook buka jendela nya..

''Wae..asal malam buta ni kau sibuk nak gangu orang..''marah jungkook..''ornag belum sedia lagi dia dah serang..hye apa yang awja buat kat rumah berhantu tadi kau ekori aku ye..''kata yuju curiga..''bo?? Aku ikut kau daripada aku ikut kau baik aku ikut semut tu jalan ke selatan..''balas jungkook..''ye lah tu..''kata yuju seidkit mengejek kedua mereka diam membisu jungkook masih menatap yuju hairan..''kau dah tiada benda nak cakap kan..jangan gangu aku baik awak masuk tidur..''kata jungkook..''yak! Jamkha man alah jungkook-ssi jangan lah tutup dulu..''uuju menghalang jungkook dari mnutup jendela bilik nya..

''Kau nak apa lagi ah..''tanya jungkook acuh tak acuh..''jhope oppa..ada cakap'tentang kaki awak..betul kah awak perna kemalangan tapi sebab apa..''kata yuju..lama jungkook mentap yuju dan akhir nya ia trrsenyum acuh..''bukan urusam awak..''balas jungkook lalu menutup jendela dengan kasar..

OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_completeWhere stories live. Discover now