Kapitel 7. Nyheter och paket (viktig info i slutet)

344 16 10
                                    

(Mollys perspektiv)

Till min älskade Molly!
Hej älskling, mamma och jag ska åka bort ett tag över jul, vi kommer alltså inte att kunna kolla på varken ditt snowboard VM som du ska tävla i som hålls här i England men inte heller din danstävling på nyår. Farmor ska ta med Melanie på konståkningsshowen som hon alltid går på under nyår och Scorpius ska sova över hos hans kompis Potter... Mormor och morfar är borta under hela jullovet och dom är jätteledsna att dom inte visste det tidigare för att då hade dom kunnat följa med dig. Du och dina syskon kommer få fira jul själva hemma med Patricia, hon har lovat att ta hand om er. Men dina tävlingar kommer du nog tyvärr få vara på själv om du inte har någon kompis som vill följa med.
Vi saknar dig och dina syskon enormt här hemma. Scorpius och Melanie vet redan om detta då jag skickade deras brev förra veckan, er mor mår så dåligt över att vi inte kan vara hos er under julafton. Men det är en affärsresa som jag måste göra och hon har också viktiga saker att göra, hon ska bland annat hälsa på sin gamla kompis som hon inte träffat på 10 år.
Kram pappa.

Jag läste igenom brevet som min uggla hade kommit med till mig under frukosten. Jag kände som ett sting i hjärtat. Jag visste att mamma och pappa antagligen inte skulle komma på min dansshow men mitt snowboard VM. Och att dessutom inte få träffa dom under julen. Där gick liksom gränsen. Fine, jag fattar att pappa måste göra sin affärs resa men varför kunde bara inte mamma skippat det. Om mamma dessutom bara ska träffa en gammal kompis till henne så är det väll inte värt att lämna mig, Scorpius och Melanie själva under julen för det?!

"Molly hur är det?" Frågade Johanna som satt bredvid mig.
"Jag.. Jag.. Här läs!" Sa jag och räckte över brevet till henne. Jag kände tårarna som trillade ner längs med mina kinder. Johanna läste klart och kramade hårt om mig.
"Jag kommer och kollar!" Sa hon under kramen.
"Me-menar du det?" Sa jag och kollade osäkert på henne.
"Klart att jag gör. Du är min bästa vän och det blir kul dessutom! Då kan du få presentera mig ordentligt för ditt snowboard team, det gick ju inte riktigt så himla bra när ni fyllde år" sa Johanna.
"Aa det kan man säga att det inte gjorde" sa jag och log. Jag kommer ihåg när jag, Scorpius och Melanie fyllde år och jag var riktigt blyg och vågade typ inte prata med någon av Scorpius vänner och nu är dom typ mina bästa vänner.
"Men jag fattar bara inte... Om både Scorpius och Melanie visste om det så varför har ingen av dom sagt något till mig? Jag menar jag träffar liksom Scorpius jämt, Melanie och jag pratar varje dag med varandra och är ganska bra vänner även om vi kanske aldrig kommer att ha samma relation till varandra igen som vi hade innan vi började på Hogwarts, men ändå. Någon av dom borde ju liksom ha nämt det för mig!" Sa jag.
"Jag har ingen aning om varför dom inte gjort det, men det är inget att grubbla på just nu! Det är Halloween fest ikväll!" Sa Johanna och log stort.
"Jag vet!" Sa jag drömmande.
"Men vad ska du ha för dräkt? Själv ska jag vara en katt" sa Johanna.
"Alltså.. Jag vet inte vad jag kommer att vara... Jag har liksom ingen dräkt än" sa jag tyst.
"Vad sa du?!" Utropade Johanna högt så att halv stora salen stirrade på oss. Fan. Jag hatar uppmärksamhet.
"Shhh! Inte så högt!" Sa jag och hon gav mig ett ursäktande leende.
"Men vadå menar du att du inte har någon dräkt inför ikväll?" Sa hon sedan ganska lågt.
"Vi går till biblioteket så kan jag berätta!" Sa jag och hon nickade.
Vi hade sovmorgon idag men eftersom att både jag och Johanna var så morgonpigga (jag vet ärligt talat inte vart jag fått det ifrån, hela min familj sover gärna till klockan tolv på dagarna om dom får men inte jag? Jag går alltid upp sju eller tidigare på mornarna och jag är aldrig trött då heller. Så jag är en rätt så morgonpigg person tillskillnad från min mamma, PAPAP och mina syskon!) då var vi båda snabba ner i stora salen och vi börjar inte för än om en timme så vi kan lika gärna vara i biblioteket där det är tyst och lugnt ett tag.

Malfoys TrillingarWhere stories live. Discover now