Chapter47

784 73 1
                                    

Suga melabuhkn punggungnya disofa hadapan Pn Min. Dia memandang wajah Ommanya yg kelihatan seperti tidak cukup tidur itu ataupun kita panggil zombie hahaha! Ok tak lawakk -_- Back to storyyy~

"Ada apa Omma dtang ke sini?" Soal Suga dingin. "Omma nak cakap tentang Jiae dgan kamu. Omma tahu yg klau Omma call kamu. Kamu mesti tak akan jwab panggilan Omma." Kata Pn Min dgan suaranya yg kedengaran agak lemah itu.

"Kita boleh bincang benda ni di rumah kan? Tak perlulah sampai cari saya ke sini." Kata Suga sambil memandang ke arah lain. Pn Min hanya mampu mengeluh dgan sikap Suga yg agak dingin dgannya itu.

"Omma tahu yg kamu akan pulang lewat ke rumah atau tak pulang terus ke rumah jadi Omma ambil keputusan untuk terus ke sini saja." Kata Pn Min dgan lembutnya. Walaupun Suga brsikap dingin dgannya. Dia tetap kena brlembut dgan anak sulungnya itu.

"Tahu pula Omma cari saya sampai ke sini kan?" Kata Suga dgan senyuman senget di bibirnya. Pn Min faham apa yg dimaksudkn anaknya itu. "Mestilah Omma tahu. Sini ja tempat yg kamu selalu dtang bila kamu rasa stress kan?"

Kata Pn Min. Suga diam. Tidak menjwab soalan Pn Min itu. "Apa yg Omma nk cakapkn pasal Jiae tu? Cakaplah." Kata Suga lalu membetulkn dduknya. Walaupun dia malas mahu menghadap wajah Ommanya itu.

Dia trpaksa juga menghadap kerana ingin tahu apa yg Ommanya mahu katakn tentang Jiae. Tidak sempat Pn Min brsuara. Perbualan mereka trganggu apabila Jin dtang meletakkn air di meja dan brlalu prg begitu saja.

"Omma nak kamu brkahwin dgan Jiae. Omma restukn hubungan kamu brdua sekarang ni dan..Omma akan terima Jiae dan cucu Omma tu Yoongi. Omma tak nak orang anggap anak Omma seorang yg tak brtanggungjawab. Ne Yoongi? Kamu kahwinlah dgan Jiae tu dan putuskn pertunangan kamu dgan si Seulgi tu. Omma tak nak kamu brkahwin dgan dia dan tak nak lihat muka dia lagi di rumah kita!"

Kata Pn Min dgan nada yg kedengaran marah. Yoongi yg mendengar itu trtanya-tanya apakh yg trjadi dan apakah yg membuatkn Ommanya berubah fikirannya secara tiba²?

"Omma pasti dgan keputusan Omma tu? Jgan pulak Omma seksa dia bila saya tak ada di rumah. Mana tahu yg Omma mungkin brlakon saja sekarang ni?" Kata Yoongi yg terasa was² dgan kata² Ommanya tadi.

"Omma tak tipu! Omma dah buat keputusan yg Omma nak kamu kahwin dgan Jiae. Kamu nak ka tak nak kahwin dgan Jiae? Bila Omma dah restukn kamu kahwin dgan Jiae kata Omma main² pulak aigoo kamu ni!"

Bebel Pn Min yg tidak faham dgan sikap anak sulungnya itu. Suga melepaskn keluhan mendengar kata² Ommanya itu.

"Arraseo! Iya saya akan kahwin dgan Jiae seperti yg Omma nak. Tapi..wae Omma berubah fikiran secara tiba² ni? Bukan Omma lebih sukakn si Seulgi tu ka? Kan Omma sendiri kata yg si Seulgi tu jauh lebih baik dari Jiae saya tu huh!"

"Omma barani tarik kata² Omma tu! Selama ni dia brlakon depan kita Yoongi. Omma tak tahu yg dia ada niat di sebalik semua ni! Omma rasa mcam..diri Omma dibodohkn oleh dia. Dimainkn oleh dia. Omma tak nak lihat muka dia lagi. Omma tak nak!"

Kata Pn Min dgan mata yg mula bekaca itu. Yoongi yg perasan akan perubahan Ommanya itu terus bangun dari dduknya dan dduk di sebelah Pn Min. Dipeluknya bahu Pn Min dan dibawa ke dlam dakapannya.

"Gwenchana Omma. Omma tak akan brjumpa dgannya lagi. Yoongi janji tu pada Omma ne? Gwenchana." Pujuk Yoongi sambil menggosok belakang Ommanya lembut! Pn Min mula menitiskn air matanya.

Pn Min merasakn yg dirinya diperbodohkn oleh Seulgi. Perkara yg brlaku pada Pn Min semalam mula brputar kembali di fikiran. Sakit hati Pn Min rasanya teringatkn apa yg trjadi semalam!

Pn Min merasakn yg belakangnya seperti disentuh oleh tangan lain. Maksudnya..ada 3 tangan yg sdang menyentuh di belakang badannya. Yoongi yg melihat kehadiran Jiae disitu trsenyum.

Pn Min melepaskn pelukan dan brpaling memandang ke belakang. Mahu melihat siapakh gerangan orangnya? "Ji-Jiae?" Jiae memberikn senyuman manisnya kepada Pn Min. "Annyeonghaseyo aunty~"

Sapa Jiae ramah sambil menundukkn dirinya sedikit kepada Pn Min. Pn Min trsenyum melihat Jiae berada dihadapannya. Dgan perlahan..tangannya diangkat menyentuh pipi Jiae yg putih gebu itu.

Jiae menyetuh tangan Pn Min yg sdang menyentuh pipinya itu. Senyuman masih lagi trukir di bibirnya. "Mmng benar ni kamu kan?" Soal Pn Min. Jiae menggangukkn kepalanya. Pn Min terus memeluk tubuh Jiae dgan eratnya!

"Mmng benar ni kamu! Omma tak brmimpi!" Kata Pn Min dan makin mengeratkn pelukan. Jiae memblas pelukan Pn Min. Dipeluk kembali tubuh Pn Min lalu menggosok lembut belakang Pn Min.

Pelukkan dileraikn Pn Min. Wajah Jiae ditatapnya. Jiae masih lagi trsenyum ke arahnya. Dipegang erat tangan gadis dihadapannya itu yg bakal menjadi menantunya tidak lama lagi~

"Omma nak minta maaf dgan apa yg Omma lakukn selama ni pada kamu Jiae. Maafkn Omma ne? Omma salah memilih orang dari paras rupanya saja. Omma tak kenal hati budi dia lagi Omma dah sukakn dia. Omma rasa..Omma dah dapat pengajaran yg sepatutnya. Omma restukn hubungan kamu brdua dan akan terima benih dlam perut ni sebagai cucu Omma ne? Dan jgan lupa kenalkn Omma dgan family kamu sbab..kamu akan hidup dgan anak sulung Omma ni tau and..stop calling me aunty. Just call me Omma ne?"

Jiae menggangukkn kepalanya. Sisa air mata yg masih lagi berada di pipi Pn Min dikesatnya menggunakn kedua ibu jarinya. Bunyi pintu rumah yg ditutup menggangu suasana di dlam rumah itu.

Muncul seseorang di ruang tamu dgan wajah yg kelihatan serabut itu. Pn Min yg melihat kelibat namja itu terasa yg api kemarahannya muncul kembali! "Oh Hoseok sshi! Kai baru pulang?"

Tegur Yoongi kepada sahabat baiknya itu. Hoseok diam. Tidak menjwab kata² Yoongi. Dia memandang Pn Min yg sdang merenungnya dgan pandangan yg mengerunkn itu! Air liurnya ditelan.

"Ke mana kau prg selama baru pagi ni pulang ke rumah semula?" Soal Yoongi yg masih lagi tidak perasan apa² itu. Hoseok terasa sukar mahu menjawab soalan yg diutarkn Yoongi itu.

"Kamu tak nak beritahu hal yg sebenar kepada chingu² kamu kah Jung Hoseok? Ke mana kamu prg semalam dan kamu ada dgan siapa semalam huh?!" Brsuara Pn Min yg melihat Hoseok diam saja dari tadi.

"Hmm? Wae? Apa yg jadi semalam? Kau dgan siapa semalam dan..ke mana kau prg semalam?" Soal Yoongi brtubi-tubi! Pn Min melihat saja apa yg bakal Hoseok katakn.

Hoseok melepaskn keluhan. Dia trpaksa menceritakn segalanya juga kerana. Rahsianya sudah diketahui oleh Pn Min dan Pn Min juga sudah nampak semuanya semalam. Dia tidak boleh lari lagi dari kenyataan ini kerana setiap rahsia. Pasti akan trbongkar juga satu hari nnti~

*T B C*

Hye guysss! Mcam mana dgan chap ni? Omo! Apa yg jadi ni? Apa yg Pn Min nampak semalam? And apa kaitannya Hoseok dlam hal ni? Hmm nk tau? Wait for next chap heheheu! Vote and Komen thankssss!

#AuthorYumi!

Love You Once Again||Suga Malay FF||[[-COMPLETE-]]Where stories live. Discover now