hoofdstuk 21.

6K 192 25
                                    

Elke vrouw is een engel. Todat iemand haar vleugels breekt, dan vliegt ze verder op een bezem.

P.o.v Claudia:

Met een zucht laat ik me op mijn harde matras vallen. Ik kom net bij Leah vandaan, de schat. Beneden hoor ik mijn 7-jarige broertje gillen, wat betekent dat mijn moeder eraan komt. Zuchtend hijs ik mezelf overeind. Sins mijn vader niet meer leeft, is alles anders geworden. Mijn moeder kon het niet meer aan en raakte aan de drugs. En drank, heel veel drank. Er ging bijna geen dag voorbij dat ze helemaal stoned en dronken thuiskwam. Gelukkig is ze nu van de drugs af, maar de alchol giet ze nog steeds naar binnen alsof het limonade is. Bijna elke dag komt ze dronken thuis, maar de laatste tijd wordt het steeds erger. Mijn broertje, sam is doodsbang voor haar.

Vlug spring ik van mijn bed af en ren naar beneden. Daar zit Sam naar buiten te kijken naar mijn moeder die komt aanwagelen. Vlug stuur ik Sam naar boven en zet het koffiezetapparaat aan. Daarna pak ik een deken en ren naar de deur. Mijn moeder valt in mijn armen, en ik sleep haar naar de bank. Ik geef haar de koffie, en bestudeer haar. Haar geblondeerde haar is vaal geworden, en ze heeft dikke zwarte wallen onder haar ogen. Ik pak nog een glas water en een paracetemol, als ze wakker wordt is dat altijd het eerste wat ze hebben wil.

Boven hoor ik mijn broertje snikken, en als ik zijn kamer binnenloop zie ik hem met zijn knuffelhond op zijn bed zitten. Ik trek hem in een knuffel en geef hem een kus op zijn voorhoofd. Zo blijven we nog een tijdje zitten.

******************************

De volgende dag ga ik even beneden kijken bij mijn moeder. Ze is al wakker, en ze zit wazig voor zich uit te kijken terwijl ze af en toe een hijs neemt van een sigaret. Voorzichtig probeer ik tegen haar te praten: 'mam, moet je anders niet even op bed gaan liggen?' ze kijkt me wazig aan, en ik zucht vanbinnen. 'Komop mam, ik help je wel.' Ik ondersteun haar terwijl ze naar boven strompelt, en ik leg haar voorzichtig in bed. Daarna trek ik haar schoenen uit en leg de dekens over haar. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd en fluister zachtjes: 'ik hou van je mam.'

Als ik uit mijn moeders kamer ben geslopen loop ik door naar de kamer van mijn broertje. Ik sta express altijd vroeg op zodat ik hem naar school kan brengen. Ik ontbijt met hem en kleed hem aan. Hij is heel stil en durft nauwelijks wat te zeggen. Telkens kijkt hij naar de trap, omdat hij bang is dat mama naar beneden komt. Ik breng hem zo snel mogenlijk naar school. Dat ik daardoor standaard mijn eerste uur mis, boeit me niet meer. Ik maak me nog even klaar en schiet wat kleren aan. Het past vast wel bij elkaar, ik heb alleen maar zwarte kleding. Daarna ren ik naar buiten en pak m'n scooter. Gelukkig hebben we wel genoeg geld, opa en oma komen meestel een keer per maand langs om te kijken hoe het gaat met Sam en mij, en dan krijg ik aardig wat geld toegestopt.

Toen alles bij ons veranderde, ben ik ook veranderd. Ik ging veel zwarte kleding dragen, en ook mijn make-up werd steeds donkerder. Ik ging roken en werd steeds meer een bitch. Daarom moest ik ook naar een andere school, maar mij boeide het niks. Mensen gingen me anders behandelen, en toen ik zelfs mijn beste vrienden me uit de hoogte gingen behandelen vanwege mijn moeder was ik het zat. Want elke vrouw is een engel. Todat iemand haar vleugels breekt, dan vliegt ze verder op een bezem. Ik flipte hem totaal op school, begon een vechtpartij en werd eraf getrapt. Gelukkig heb ik nu Leah leren kennen, die neemt me zoals ik ben.

Ik rij het schoolplein op, en parkeer mijn scooter in de stalling. Als ik zie dat ik nog tien minuten heb, pak ik mijn pakje sigaretten en steek er een op. Ik rook rustig en als de bel gaat loop ik relaxed naar binnen, en ga op zoek naar Leah.

Note:

Heyy, ben ik weer! Laat me weten wat je ervan vondt!

Liefs xxx

fuck the rules, I'm going to be badassWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu