Han ligger en arm om hende. Jeg sidder barre og stirre på dem. Thor får øje på mig og jeg skynder hurtigt at ændre mit ansigts udtryk. Jeg smiler til ham. Han rejser sig op og går hen mod mig." Hva så, hvorfor sidder du alene?" Spørger han. Thor havde altid været en god ven. Jeg kunne fortælle alt til ham. Men lige det her..." Det ved jeg egentlig ikke, jeg tror bare jeg trængte til at være lidt alene." Siger jeg og kigger ned i min mad. Thor misforstår mig og tror han skal gå." Årh, undskyld." Siger han og griner. Han begynder at gå igen." Men du må godt blive." Råber jeg til ham. Han vender om på hælene." Hvad?" Råber han." Ikke noget." Siger jeg bare og tager en bid af min sandwich. Da jeg kigger over mod dem igen kysser han Sofie. Han kigger bekymret på mig. Jeg gemmer mit ansigt en smule. En tåre ramte bordet. En hånd lægger sig på min skulder." Er du sikker på at der ikke er noget galt?" Spørger Thor. Jeg kigger på mod ham og smiler. Han ser jeg har tårer i øjnene." Ej, Anna. Du kan ikke narre mig!" Siger han og sætter sig ved siden af mig." Okay men du må love mig ikke at blive sur." Snøfter jeg. Han nikker." Er... Er du sikker på du kan lide hende?" Spurgte jeg. Han vidste hvad jeg mente med det samme. Han fik et strejf af muggen hed i sit ansigt." Undskyld Thor." Siger jeg og forventer et muggent svar." Det er okay." Siger han og klapper mig på skulderen.
Thors syns vinkel:
Jeg svarede hende ikke på hendes spørgsmål. For hvis jeg svarede ja, ville jeg jo lyve, og det går ikke med at jeg lyver for Anna! Hun er jo Anna?! Hvis jeg svarede nej ville det bare blive pinligt. Så jeg sagde ingen ting." Det er okay" siger jeg og klapper hende på skulderen. Hun blev overrasket. Hvorfor?" Skal jeg side hos dig idag?" Spørger jeg. Hun nikker og snøfter.Annas syns vinkel:
Jeg nikker og snøfter." Tak." Siger jeg til ham."hvorfor? " siger han og griner." Fordi du altid er der for mig når jeg har brug for hjælp." Siger jeg og smiler. Han ligger hovedet på skrå og tørre mine tåre væk. Han krammer mig og henter sin bakke ovre ved Sofie. Man kunne se hun så utilfreds ud. Hun skulede til mig." Thor, jeg skal ikke skabe problemer mellem dig og Sofie. Du kan bare gå over til hende." Siger jeg og smiler." Nej! Idag sidder jeg hos dig. Hun skal lære at leve med at jeg også med sidde ved andre en gang i mellem." Siger han og kigger over mod den mugne pige. Hun giver mig fingeren når Thor ikke kigger. Hold kæft hun var tavlig! Hvad er det han ser i hende? Jeg ignorere hende og kigger på Thor. Han ser sød ud når han har proppet munden med mad. Han kigger på mig med munden fuld af mad. Han bryder ud i grin og taber alt maden.
" Ej Thor." Siger jeg og griner. Han griner endu mere og kilder mig på låret." Hold op Thor!" Skriger/griner jeg." Du er let at få i godt humør!" Siger han og smiler. Jeg gengælder hans smil. " Hej Tholle!" Siger Sofie og kommer hen imod os. Stemningen blev muggen." Ja." Svare han med sammenbidte tænder." Kom lige!" Siger hun mere opgivende. Hun tager fat i ham og river ham om bag skoven. Jeg følger efter dem og kigger på hvad de snakker om." Jeg bryder mig altså ikke om at du er sammen med hende!" Siger Sofie." Jeg har lov til at have lidt fritid med mine andre venner Sofie, jeg har altså også et andet liv!" Siger han muggent." Ja men hvorfor lige hende?" Spørger hun." Sofie. Anna har det rigtigt svært lige nu. Jeg ved ikke hvad det er hun er ked af, men jeg ville finde ud af det!" Siger han. Sofie vender øjne af ham." Årh, det er så meget slut." Siger hun og går. Jeg bliver helt lettet og løber tilbage på min plads. Han kommer tilbage og ser trist ud." Hvad er der galt?" Spurgte jeg." Hun slog op." Mumler han og kigger efter hende." Hvis jeg skal være ærlig, syntes jeg altså hun var lidt for megetaf en diva." Siger jeg og tager hans hånd." Find en der støtter der mere og som du har kendt i et stykke tid." Siger jeg. Han klemmer min hånd og smiler en smule.