Deel 7

179 9 0
                                    

Ilse wist niks te zeggen.'Wat is het laatste dat je je kan herinneren'? Vroeg Ilse waarmee ze de stilte onderbrak.'Dat Willem de hut binnen kwam'.'En Willem is degene die jou heeft ontvoerd' vroeg Ilse toen.'Ja' zuchte Julia. Julia keek naar Ilse. Ze voelde zich goed bij Ilse. Best vreemd eigenlijk vond ze zelf. Normaal gesproken heb ze dat nooit. Julia lachte. Toen kwam de arts binnen. Direct toen Julia de arts zag werd ze onrustig en bang. De arts liep naar Julia toe.'Hoe voel je je'? Vroeg de arts. Julia zei niks. In plaats daarvan keek ze angstig naar Ilse. Ilse begreep haar en deed het woord.'Ze heeft veel pijn' zei Ilse.'Heeft u met haar gepraat mevrouw'? Vroeg de arts.'Ja, zei Ilse'.'Wat is haar naam'? vroeg hij aan Ilse.'Julia'. De arts schreef het op.'Achternaam'?'Dat weet ik niet' antwoorde Ilse.'Haar ouders zijn overleden' zei Ilse toen. De arts keek op.'Oh, wat heftig'!'Woont ze in een pleeggezin'?'Voordat ze ontvoerd werd wel'. De arts schrok.'Dat is verschrikkelijk'! 'Ja klopt'! Antwoorde Ilse.'Wat is de achternaam van het pleeggezin'?'Geen idee'. Ilse keek naar Julia. Wat moest ik nu doen? dacht Julia. Moest ze de naam zeggen. Ze was bang, ze beslootte doen wat de arts van haar vroeg.'De namen van mijn pleegouders zijn Mark en Rosa Verkerk' zei Julia toen voorzichtig.'Oke, dank je wel' Julia zei de arts toen.'We gaan naar je pleegouders op zoek'. Na nog een paar onderzoekjes te doen ging de arts weg. 'Deed het pijn'? Vroeg Ilse. Julie knikte. Er rolden een traantje over haar wangen.'Hé lieverd, het komt wel goed'.'Het is voorbij voordat je het weet'. Op dat moment komt Bart binnen.'Hallo'. Hij liep naar Ilse toe en gaf haar een kus.'Dit is Julia' zei Ilse.'Hallo Julia, ik ben Bart'. Julia glimlachte. Na nog wat kletsen gingen Ilse en Bart weer naar huis.'Wij moeten ook maar weer eens naar huis' zei Bart. Het gezicht van Julia vertrok. 'Komen jullie morgen weer terug'? Vroeg Julia zachtjes. Ze vind Bart en Ilse heel aardig en ze vertrouwde ze. Ze was bang dat ze haar niet meer zagen.'Tuurlijk'! Riep Ilse en Julia lachte vrolijk. In de auto vertelde Ilse ook aan Bart het verhaal dat ze eerder had gehoord van Julia. Bart schrok en was erg verbaasd over het verhaal dat Ilse vertelde.'Dat een meisje van 6 jaar zoveel heeft moeten doorstaan' zei hij toen Ilse het hele verhaal had verteld.'Ja ik weet het zei Ilse bedroefd'.

Ilse De Lange And The Story Behind JuliaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu