Het is 3 uur 's nachts en Julia ligt al een aantal uren in dromenland. Het is nu 3 dagen geleden dat Julia uit haar coma kwam. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar het gaat alweer een stukje beter met haar. Bart en Ilse zijn alle dagen bij haar geweest en daar is ze dankbaar voor. Ze vertrouwde ze en dat gaf een goed gevoel. Opeens schrikt Julia wakker. Gelijk toen ze wakker werd begon ze te huilen. Ze had het gedroomd. Alles kwam weer terug. Willem die boos op haar werd, Willem die over haar heen boog met het bierflesje en daarna de klap. Ze begon nog harder te huilen en was weer ontzettend bang. Bang, dat was een gevoel dat ze de afgelopen 3 dagen niet meer had gevoelt. Ze voelde zich al die tijd vrolijk door Ilse en Bart terwijl ze in het toch ziekenhuis lag. Maar nu voelde ze zich nog banger dan eerst.
Het is de volgende ochtend. Julia heeft niet meer geslapen sinds de nare droom. Ze heeft alleen maar gehuild diep onder de dekens. Ilse en Bart stapten in de auto. Ze zijn op weg naar het ziekenhuis om naar Julia te gaan.'Ik ben blij dat het zo goed met haar gaat' glimlachte Ilse. 'Ik ook'.'Ik hoop dat ze snel naar huis mag' antwoorde Bart. Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats stapte Ilse en Bart uit en liepen in de richting van het ziekenhuis. Hand in hand lopen ze naar de kamer van Julia. Toen ze binnen stapte zag ze Julia onder de dekens uitschieten. Met betraande oogjes keek ze Ilse aan.'Hé Julia, wat is er aan de hand'? Vroeg Ilse toen ze snel naar Julia liep en op de stoel naast het bed ging zitten.'Ik heb vannacht een droom gehad' zei Julia snikkend.'Wat droomde je dan'? Vroeg Bart toen hij naast Ilse ging zitten.'Ik weet weer wat er allemaal is gebeurd'. Ilse en Bart keken elkaar aan.'Wil je er over praten'? vroeg Ilse. Julia knikte en begon met haar verhaal.'Eerder op die avond toen jullie me hadden gevonden kwam Willem binnen'. 'Hij had volgens mij veel gedronken'.'Dat deed hij wel vaker'.'Hij was heel driftig en boos'.'Toen liet ik per ongeluk een stapel papieren vallen'.'Hij hoorde het en begon te schreeuwen'. Ze keek Ilse aan en zag dat Ilse het verhaal heel erg vond.'Toen pakte hij een bierflesje van de tafel en hief zijn armen boven zijn hoofd'.'Daarna zag ik het flesje op mijn afkomen'.'Een pijnscheut ging door mijn hoofd en toen werd alles zwart'. Julia barste in huilen uit en ook Ilse hield het niet meer droog. Ze wilde Julia een knuffel geven, maar ze was bang op haar pijn te doen. Bart aaide over Ilses haar en legde zijn hand op die van Ilse die al de hele tijd op de hand van Julia lag. Na een kwatier waren ze weer een beetje gekalmeerd. Toen zag liep de arts binnen. 'Meneer Vergoossen en mevrouw De Lange'? Ze keken naar de arts.'Zou ik u even op de gang kunnen spreken'? Ze knikte instemmend en liepen achter de arts aan naar de gang.
JE LEEST
Ilse De Lange And The Story Behind Julia
RandomDoor het drukke werk dat Ilse deed dacht Ilse eigenlijk nooit aan kinderen, maar toen ze Julia zag was het anders. Julia heeft veel meegemaakt en Ilse wil haar helpen. Maar kan dat wel en hoe?