Het Kontenimperium - hoofdstuk 1 Het vreemde licht

1.4K 7 2
                                    

Hallo,

oke, ik weet niet zeker hoe ik dit verhaal het beste aan de man kan brengen, maar probeer het ook gewoon op Wattpad. Ik kwam erachter dat er veel Nederlanders op zitten en vraag me af wat jullie ervan vinden. Het is eigenlijk een kort verhaal voor kinderen van 6-9 jaar. De titel doet misschien anders vermoeden, maar er zitten absoluut geen grove, seksueel getinte, of rare dingen in. Ik heb het ook door mensen/kinderen in mijn omgeving laten lezen en over het algemeen positieve/grappige reacties gehad.

Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden, graag jullie eerlijke mening. Het mag om grammatica of stijlfouten gaan, maar ook andere tips/suggesties/opmerkingen zijn welkom.

 Het is mijn idee, niet dat van iemand anders. Als iemand het 'waagt' te jatten van mij, weet ik je te vinden! Sorry, maar dit verhaal is zo'n beetje mijn kindje en ik hoop dat het op waarde geschat kan worden.

Hoe dan ook: hier komt het verhaal!

Het Kontenimperium

Voor Anne

Voor het aanhoren van mijn slappe lach buien,

waarin ik de meest gekke ideëen heb gekregen

Voor Chris

Voor het enthousiaste meedenken en je vriendschap

Hoofdstuk 1 - Het vreemde licht

Dit verhaal gaat over een meisje dat Rowena heet.

Rowena is altijd heel erg vergeetachtig. Ze is zo vergeetachtig dat mensen wel eens tegen haar zeggen: Rowena: je vergeet je kont nog eens!

Rowena weet best dat ze vergeetachtig is. Ze kan er maar niets aan doen. Ze heeft al heel veel dingen geprobeerd om maar niets te kunnen vergeten. Dingen zoals een touwtje om haar pols, met de pen een kruis op haar hand tekenen, een alarm op haar horloge instellen, een briefje schrijven. Maar het touwtje om haar pols vergat ze goed vast te knopen. Het kruis op haar hand veegde ze er per ongeluk af. Van haar horloge vergat ze de batterij te vervangen en het briefje raakte ze kwijt.

Wat moet ze dan toch beginnen? Ze wordt er moedeloos van. Elke nacht droomt ze dat ze iets heel belangrijks vergeten is, maar dat ze niet meer weet wat. Daar wordt ze dan weer huilend wakker van.

Deze nacht is het net zo als anders. In haar droom is Rowena op haar kamer en is ze op zoek naar iets. Maar ze weet niet wat ze zoekt. Het is iets heel belangrijks en ze moet het snel vinden want ze moet zo naar school. Zonder hetgeen dat ze zoekt kan ze niet naar school. Maar ze mag ook niet te laat komen, want dan krijgt ze straf. Hoe langer het duurt, hoe verdrietiger Rowena wordt. Ze zal het niet vinden en dan komt ze ook nog te laat op school. Huilend wordt ze weer wakker. Het was gelukkig maar een droom...

Met tegenzin probeert ze maar weer verder te slapen, totdat ze opeens iets vreemds in haar kamer ziet. Er komt licht van onder haar klerenkast. Verwonderd stapt ze uit bed en loopt naar de kast. Ze doet de deur open en schrikt; de binnenkant van haar klerenkast is weg! In plaats daarvan ziet ze een kleine tunnel met heel veel lampjes aan het plafond en in de muren. Aan het eind van de tunnel ziet ze een ander licht.

Rowena wil toch niet meer slapen omdat ze niet nog zo'n nachtmerrie wil beleven. Ze besluit de tunnel in te lopen om te kijken waar dat andere licht vandaan komt. De deur van haar klerenkast laat ze open staan, zodat ze de weg terug kan vinden.

Het is gelukkig niet koud in de tunnel. Dat is maar goed ook, want Rowena is haar jas vergeten aan te trekken en heeft alleen haar pyjama en pantoffels aan.

Zoals ik aan het begin ook al gevraagd heb: alsjeblieft laat weten wat je ervan vond!!! Plaats een opmerking, stem of fan!!! Eerlijke meningen zijn welkom. Als je het niets vind mag je het zeggen, maar graag wel een legitieme reden erbij!!!

Het KontenimperiumWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu