Al 2 doden...

32 3 0
                                    

Veerle
Ik ren tussen de bomen van het herfst seizoen en kijk achter me. Gelukkig volgt niemand me. Ik kom aan bij een wat dikkere boom. Ik ga er tegen aan staan en hijg even uit. Dan ga ik op de grond zitten en doe de messenriem die ik de hele tijd in mijn hand had om. Dan maak ik het rugzakje open ik gooi hem leeg op de grond. Er zat in: een touw, een leeg drink flesje en een bakje met aardbeien. 'Gatver,' zeg ik teleurgesteld en doe de aardbeien weer terug in de rugtas. Ik doe de rugtas weer om en ik sta op. Ik pak mijn zwaard en zie het bloed van Luuk dat er nog op zit. Ik loop naar een plant met grote bladeren en pluk er een paar. Ik veeg mijn zwaard ermee schoon en loop dan verder het bos in.

Amber
Ik ren over de open vlakte in de brandende zon. Ik kijk om me heen maar ik zie nergens bomen. Of andere dingen waar ik in de schaduw kan staan. Dan zie ik opeens iets. Het beweegt en ik pak snel een pijl. Ik leg hem op mijn boog en richt. Het is vast een konijn ofzo en het zou fijn zijn als ik nu alvast wat te eten kan fixen. Ik sta op het punt om de pijl los te laten als iets me opvalt. Het is geen konijn, het is een tribuut! Ik ga plat op de grond liggen. Gelukkig heeft hij of zij me nog niet gezien. Ik zie dat het Jules is en hij komt steeds dichter bij. Hij heeft mij nogsteeds niet gezien. Ik herinner me dat hij gelijk weg was gerend en hij dus geen wapens heeft. Ik sta op en pak een pijl. Hij ziet me en stopt met rennen. Ik richt op zijn hart. 'Wacht!,' roept hij. 'Schiet me niet neer!' 'En waarom zou ik dat niet doen?' Ik wacht nog even met schieten. 'Omdat... Eh...,' zegt hij en hij denkt na. 'Je tijd is om,' zeg ik en ik laat de pijl los. Ik raak hem in zijn keel. Niet helemaal waar ik had gehoopt maar goed genoeg om hem dood te krijgen. Het duurt een paar seconden maar dan hoor ik een luide scheet en weet ik zeker dat hij dood is. Ik loop naar zijn lijk en ga er op mijn knieën naast zitten. Ik pak de pijl uit zijn keel en veeg hem schoon aan het gras. Dan sta ik weer op en pak ik zijn benen. Ik loop verder terwijl ik hem achter me aan trek. Zolang ik bij hem in de buurt ben zal hij niet meegenomen worden door een hoovercraft en kan ik hem dus opeten zodat ik niet verhonger. Ik loop de richting op waar hij vandaan kwam. Als ik het me goed herinner rende hij eigenlijk de winter in en dat lijkt me een goede plek om even af te koelen.

The I'm Hungry Games (Nederlandse Parody op The Hunger Games)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu