[ OUR OPPA ].
.
.
-Setelah mendengar bahaw eunha jatuh pengsan sowon dan jin segera ke bilik ke sihatan dan dj sana eunha baring lemah di katil bersama adik beradik yang lain muka eunha nampaj pucat buat kan sowon risau..
''Eunha-ah..waegurae apa dah jadi ni..kenapa awak boleh pengsan..''soal sowon pada eunha..''unnie..kata cikgu eunha unnie mengalami stress dan kurang tidur..sebab tu unnie kurang sihat dan pengsan apa lagi tubuh eunha unnie kan memang lemah dan tak bolh telalu stress..''jelas sinb bagi pihaj eunha..''apa yang eunha fikir kam sampai kan bolrh sakit..''soal sowon lagi..eunha pun tersenyum pahti.
''Umin oppa tak datang..''soal eunha buat kan mereka terdiam..''cijgu dah maklum kan pada oppa..tapi oppa tak juga datang..''jawap yerin menjelas kan nya..''oppa..memang tak peduli kan kita lagi ke..''ucap eunha lemah..umji yang mudah tersnetuh memilih meningal kan tempat itu....sejak akhir² ini umji selalu menangis terkenang kan perubahan xiumin selama ini..
''Jangan lah berfikran bukan² mungkin juga umin oppa ada hal dan lambat sikit nanti dia datang lah tu''kata sinb tak ingin fikran buruk hantui mereka..
''Eunha!"
Mereka terkejut saat namjoon main masuk sajan dengan wajah cemas nya..tak peduli kan siapa pun ada disitu namjoon terus ,endekati eunha..''gwenchana..seunghee kata awak pengsan apa dah jadi..''soal namjoon begity cemas..''gwenchana..eunha hanya perlu kan rehat..''balas eunha tersneyum''kan oppa dah cakap..jangan telalu stress kenapa eunha keras kepala juga,,..''ucap namjoon sebelum inu namjoon memnag nasihat kan eunha agar tak telalu memikir kan hal xiumin kerna itu aoajn menyebab kan diri nya jatuh sakit...seperti sekrang..
''Mian oppA...''ucap eunha serba salah..namjoon duduk di samping katil eunha dan memeluj eunha..''awak buat oppa risau..''kata namjoon..yang lain hanya perhati kan mereka..tak lama kemudian cikgu yang menjadi doktor di skeolah itu masuk untuk memberi laporan ..
''Eunbi..oppa awak tak boleh datant sebab kan dia sibuj oleh itu kami akan hantar awak balik rumah..dan kami juga dah buat surat kebenaran cuti awak..buat masa sekrang rehat lah jamgan telalu stress..''jelas cikgu taeyeon..baru saja mereka duga bahawa xiumin tak datang ternyata ia betul mau ntak mauneunua begitu kecewa...''saem..sowon akan ikut balik lagi pun di rumah tiada yabg akan jaga eunha..''kata sowon ..cikgu taeyeon pun mentanguk pertanda ia setuju..
''Kata ada abang..macam tiada abang..yuju tak fagam dengan fikiran xiumin oppa..kerja lebih penting dari adik dia yang sakit''
''Choi yuna...jaga nada awak apa pun xiumin oppa tetap oppa kita mungkin juga dia memang sibuk oppa kerja pun untuk cari makan kita bukan bermain..tolong hormat jangan ikut perasaan..''
Sowon membela xiumin berbandint yuju yany mula tak suka kan xiumon..
''unnie tak rasa ke umin oppa tu dah teruk..dia ungkir janji dan dia selalu marah..xiumin oppa juga tak peduli-
''CHOI YUNA!!!"tengkingan sowon pada yuju buat kan yuju terdiam yang lain ada di situ terkejut dan cikgu pulak mula perhati kan mereka..''korant boleh tak jangan bergaduh..''lirih eunha hati eunha pedih melihat kakak-adik nya bergaduh..''araseo..yuju nak tengik sejauh mana oppa boleh abai kan kita! Tengok jer lah!!"marah yuju lalu pergi meningal kan bilik itu membWa perasaan marah nya...''perlu ke kita rumit kan keadaaan..cukuo lah umin oppa buat kita macam ni jangan kita pulak rengang..''airmata sinb jatuh ke pipi nya sebab kan telalu sedih..bukan senang menerima perubahan xiumin pada mereka.
Sinb turut meningal kan bilik itu dan di ikuti oleh taehyung..tingal kan cikgu jin namnjoon sowon dan eunha..
Cikgu taeyeon sedikit megeluh dan mendekati sowon..
YOU ARE READING
OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_complete
Romantizm#BTS #GFRIEND #XIUMIN IKUti kisah xiumin abang sulung kepada 6adik yeoja nya. setelah kepergian appa dan omma mereka ...xiumin sebagai oppa telah mengambil ahli tugas appa dan omma nya untuk menjaga ke semua adik nya iaitu. yuju, umji, sowon, yerin...