_LAST CAPTER_ [ capter 24]

1.5K 102 23
                                    


[ OUR OPPA ]

-
-
-
/
-
-
-
-
-

// sebulan yang lalu sebelum semua nya terjadi/

Xiunin ke hospital untuk melihat kesihatan nya..ia berjumpa demgan doktor hwang ..setelah buat temujanji xiumin datang tepat pada masa nya..xiumin dah habis di periksa dan sebagai nya dan sekrang xiumin tungu keputusan dari doktor..saat ini xiumin ada di ruang tungu...

''Oppa..hidung oppa berdarah..''kata budak kecil berumur sekitar 5tahun itu..xiumin menyentuh hidumg nya dan betul ia keluar darah xiumin pun cepat² mengesat nya.. ''Awak patut buat pemeriksaan kesihatan..''kata abang budak itu xiumin hanya tersenyum tak lama kemudian nama xiumin di pangil xiumin pun masuk ke dalam bilik doktor..doktor hwang menatao xiumin namun riak wajah nya sangat sejuk ia tak sedap do pandang oleh xiumin..

''Macam mana doktor..saya tak apa² kan hanya sebab kan cuaca panas saya selalu pening dan keluar kan darah..''soal xiumin doktor hwang mengambil fail coklat dan menarkk nafas panjang..''mianhae minseok-ah..saya terpaksa mengata kan, yang awak adalah pesakit kanser otak...''ucapan doktor hwang buat kan xiumin terkejut..'

'er..apa doktor kata kan ni..''xiumin sukar percaya..''kami dah berulangkali buat ujian namun keputusan nya tetap sama..awak menghidapi penyakit kanser otak dan..dah masuik ke tahap yang kedua..''jelas doktor lagi..xiumin sukar menerima hal tersebut..
''Tapi saya tak apa² kan..penyakit saya ni penyakit biasa jer kan..''kata ximin mengelabah..

''minseok..awak pun doktor..awak pasti tau penyakit kanser bukan penyakit biasa..ia akan membawa maut telalu nipis untuk hidup..''jelas doktor..xiumin pun terdiam dunia nya seakan berputar bwgitu laju....

''Saya nak buat perbedahan..apa pun saya nak penyakit ni sembuh..saya akan okey kan..''kata xiumin lagi mula tak tentu arah..''minseok-ah..penyakit awak dah serius masa ni..kalau kita buat perbedahan..ia telalu nipis..peluang untuk hidup hanya 50% kalau kami gagal..aqwak tak boleh di selamag kan..''kata doktor....mata xiumin mula berair swbab kan sedih..''tapi saya akan okeu kalau saya minum obat kan..''kata xiumin lagi..doktor hwang mengengam tangan xiumin..''kami kurang pasti...tapi peratus unyuk peluang hidup bagi pesakit kanser otak hanya ada 39% paling tingi..''balas doktor..xiumin menunduk kan kepala nya..

''Tapi...saya ada 6adik perempuan yang perlu di jaga..mereja telalu muda untuk di tingal kan..tolong lah buat apa ker asal kan saya selamat..''

Namun rayuan xiumin tak bermakna tak sati doktor sangup ambil resiko perbedahan.-kerna itu akan menyebab kan xiumin mati dalam perbedahan..xiumin balik dalam keadaan hujan..sedih terknang kan nasip nya bahkan pangilan dari hani xiumin tak juga jawap...tubuh nya basah oleh hujan yang turun..

Sampai nya dirumah..xiumin menatap'gambar nya bersama keswemua saeng nya..senyuman mereka buat kan xiumin sedih..macam mana kalau senyum kebahagian itu bertukar ke senyum kesedihan..xiumin tak mampu xiumin tak kuat melihat saeng nya beesedih bila tau diri nya akan pergi..sejak hari itu dua hari xiumin tak turun kerja dan tak jawap pangilam dari hani bahkan luhan pun ia tak peduli walau datang ke rumah nya xiu in mengurung diri nya di bilik sambil meratapi gambar mereka sekluarga...

''Omma..apa perlu xiumin buat...wae...wae mesti xiumin yang ada penyakit ni..kenapa mewsti xiumin~~kalau xiumin pergi..yuji dan yang lain macam mana~~siapa akan jaga mereka..siapa akan manja kan mereka..siapa akan masak kan mereka..omma~~xiumin tak mau mati..xiumin tak bersedia untuk pergi~~xiumin masoh ingin menjaga mereka~~hiks~~ommaa~~''

xiumin memeluk gambar terswbut dan menangis kesedihan..berhari xiumin fikor kan cara untuk selesaj kan bemda tersebut namun xiumin tiada jalan..apa lagi hari esok saeng nya akan balik..ketukan pintu dari hani dan luhan xiumin tak hirau kan..sehinga lah hari esok di mana xiumin berjanji akan menjempuy saeng nya..namun niat xiumin berubah..

OUR OPPA> [ xiumin x Gfriend FF ]_completeWhere stories live. Discover now