SHORT STORY 2

1K 89 0
                                    

Jungkook termenung jauh.Dia hanya memandang ke luar tingkap kafe tersebut.Dia hanya memandang orang lalu-lalang di situ.Tertiba dia ternampak sepasang kekasih sedang lalu di hadapannya.
"Song ji hyo"nama itu disebut jungkook sehingga yoona dihadapannya itu berpaling muka ke arah yang dipandang Jungkook."Tak de pun song ji hyo"bisik hati yoona.

Dia memandang jungkook dengan perasaan sedih.Dipegang tangan jungkook.Diusap-usap tangan itu."kesian awak jungkook,andai 'benda' itu tak menyerang awak,mesti awak dengan song ji hyo tengah bahagia sekarang."monolong hati yoona.Dia teringat akan song ji hyo.Song ji hyo sudah 3 bulan tidak munculkan diri sejak peristiwa malam itu."dimana kau ji hyo?,kenapa kau bodoh sangat!kenapa kau tak pernah cari apa punca jungkook tinggalkan kau.Kenapa kau percaya bulat-bulat tentang kisah aku dengan jungkook,wae,Kau bodoh"kata hati yoona geram.

Dipandang jungkook yang sedang menangis."saya cintakan dia yoona,sangat-ii"kata jungkook.

Yoona bertukar tempat.Dia duduk di bahagian sebelah jungkook.Diusap kepala jungkook penuh kasih sayang.Dibelai rambut jungkook.Jungkook hanya membiarkan.Kepalanya diletak di bahu yoona.Yoona tersenyum."kalau bukan sebab song ji hyo,mungkin kau akan jadi milik aku jungkook"yoona bermonolong.Dipeluk erat jungkook.

Di sisi lain.

Song ji hyo hanya memandang jungkook yang berada di dalam pelukan yoona.Dia mengengam tanggannya kuat.Dipegang garfu yang berada di tanggannya itu lalu ditetak garfu itu di meja sehingga menjadi bengkok.Song ji hyo hanya menjeling pada orang ramai yang melihatnya."Apa yang kau tengok-tengok?"jerit song ji hyo kuat.Orang ramai yang melihat hanya terdiam."gila agaknya"itulah yang berada difikiran mereka.

Song ji hyo hanya memerhati jungkook dan yoona dengan mata yang bermerah.Ditahan air matanya itu."yoona,aku bunuh kau!"itulah kata keramat yang selalu disebut song ji hyo.

Song ji hyo memegang sesuatu yang tajam dengan kuat.Dia tersenyum.Dipegang benda tajam itu sehingga melukakan tapak tangannya itu."sabar sayang,kejap lagi kau beraksi"kata song ji hyo seolah-olah orang sakit mental.Darah yang mengalir di tangannya itu disapu dengan tisu.

Song ji hyo memerhati lama jungkook dan yoona.Dipandang penuh khusyuk.Dia melihat mereka keluar dari kafe tersebut.Song ji hyo bangun lalu dipakai topi dan mengekori mereka.Digengam pisau dengan berhati-hati.

Dia hanya mengekori mereka dari belakang.Song ji hyo melihat mereka memasuki perkarangan parking yang sunyi.Dipandang yoona yang jauh dari jungkook.

Song ji hyo tersenyum."ini masanya"

Song ji hyo berlari laju sambil mengengam pisau itu.Dia ingin menikam perut yoona.Namun yoona perasan seseorang sedang berlari ke arahnya.Yoona memalingkan badannya ke kiri sehingga target song ji hyo tersasar.Yoona memegang tangannya yang tercedera itu.

Jungkook terkejut.Dipandang song ji hyo tajam.Ditarik yoona ke belakang.Jungkook ingin melindungi yoona."awak,duduk belakang saya"arah jungkook kepada yoona.

Yoona hanya mengangguk.Dia ketakutan.

Song ji hyo mengigil.Dipukul pipinya berkali-kali."apa yang kau buat nie ji hyo?"Song ji hyo menangis.

Jungkook menghampiri song ji hyo.Semakin dekat sehingga muka song ji hyo boleh melihat jungkook sedang marah.jungkook memandang song ji hyo tajam.Walaupun dia rindu tapi kerana perbuatan gila song ji hyo,api kemarahan jungkook mengatasi rindunya itu.

Song ji hyo ingin memegang tangan Jungkook.namun,jungkook menarik tangannya itu.Jungkook menaikkan tangannya

Pang

Satu tamparan menghinggap pipi Song ji hyo.Song ji hyo terkaku.Yoona terkejut dengan tindakan jungkook.Song ji hyo menangis."kau lagi bela dia dari aku,aku kekasih kau,bukan dia"Tengking song ji hyo kuat sambil menunding jari ke arah yoona.

"Dia kekasih aku,bukan kau"Tengking jungkook sambil menunjukkan yoona.Song ji hyo terduduk.Dia menangis sepuas-puasnya."aku menyesal kenal kau".Song ji hyo berlari meninggalkan mereka.

Jungkook terduduk.Dia menangis sepuas-puasnya.Yonna menghampiri jungkook.Diusap belakang jungkook.

"Aku minta maaf,song ji hyo"

******************************
Song ji hyo memandang sekeliling airport itu.Dia hanya terduduk sambil menangis.Dia masih memakai rantai yang diberi Jungkook.Dipegang rantai itu.

"Aku rindukan kau"

Song ji hyo berjalan ke arah pengawal itu.Diberi passportnya itu.

"Selamat tinggal"Song ji hyo memasuki badan pesawat itu.

"Aku cintakan kau sampai mati jungkook"

******************************

(SELEPAS 2 BULAN)

Song ji hyo berlari keluar dari airport dengan perasaan takut dan bimbang.yaa,takut kerana suara yoona di dalam talian telefon sangat mencemaskan bercerita tentang jungkook.Dan bimbang tentang keadaan Jungkook.Yoona tidak bercerita lanjut tentang Jungkook.

(Flashback)

Panggilan telefon tidak diangkat song ji hyo.Panggilan yang asyik menggangu dirinya dari tadi.Dia masih sakit hati dengan pemanggil itu."perempuan itu memang tidak sedar diri"Song ji hyo ingin mematikan telefonnya itu.Namun satu pesanan masuk.Dilihat siapakah gerangan yang menghantar mesejnya itu."kau lagi yoona,Kau memang perempuan yang tidak tahu malu.Dah aku malas nak angkat panggilan kau,kau masih nak mesej aku bagai,"Song ji hyo mengutuk yoona di dalam hati namun tangannya masih membuka pesanan itu.Song ji hyo terkejut membaca isi pesanan mesej itu.

"Tolong angkat panggilan aku,ini tentang Jungkook song ji hyo.kalau kau sayang dia,tolong kembali ke korea.Kalau kau nak tengok kali terakhir wajah dia"-yoona.

Mata song ji hyo terbuntang.Dadanya seolah-olah bergerak dengan kelajuan yang sangat tinggi."apa maksud dia,kali terakhir tengok wajah dia?"

Song ji hyo terus mencari nombor telefon yoona.Didail nombor itu.Song ji hyo resah.Dia merasa sesuatu akan terjadi.Digigit jarinya itu."mana yoona nie?"

"Hello,?.Panggilan disambut.

"Kenapa dengan jungkook?,"Song ji hyo terus bertanya.Dia tidak kisah jika yoona berasa perbuatannya itu agak kurang ajar dengan suara yang kuat,yang dia kisah sekarang tentang jungkook.

"Jung...kook,"suara yoona tersekat-sekat.

"Kenapa dengan jungkook?"jerit song ji hyo kuat.Tangannya mengigil.Dia takut kalau terjadi sesuatu dengan jungkook.

"Aku cakap sekali jer,song ji hyo.Kalau kau betul-betul cintakan dia,balik korea dan jumpa dia,aku tak tahu nak cakap macam mana,"Balas yoona dengan jawapan yang digantung.

Song ji hyo resah.Dadanya sangat sakit memikirkan Jungkook.Dia takut,takut sangat-sangat jika dia akan kehilangan sesuatu yang berharga dalam hidupnya."Aku balik sekarang,"Song ji hyo mematikan talian.Dikemas barang yang diperlukannya sahaja.

"Jeon Jungkook,tolong tunggu saya"

(FLASHBACK END)

"Cik?"Panggil seseorang sehingga menggangu song ji hyo.Song ji hyo mengangkat wajah acuh tak acuh."kau nak apa?"desis hati song ji hyo geram.yaa!dia geram kerana lamunanya telah digangu seseorang.

"Dah sampai!,"Balas orang itu.Song ji hyo berpaling wajah ke kirinya.Terpapang sebuah bangunan.yaa!Bangunan itu adalah hospital.Song ji hyo terus resah.Hospital?,"Jeon jungkook!

Song ji hyo dengan cepat-cepat mengeluarkan wang sakunya lalu dibayar.Tanpa mengucapkan terima kasih,song ji hyo terus melarikan diri memasuki kawasan hospital.Pemandu itu hanya mengeleng."tiada ada langsung"itulah yang difikir pemandu itu tentang song ji hyo!

Please Let Me Go ✔️Where stories live. Discover now