I LOVE YOU MS.NERD..
CHAPTER 3..SAMBUNGAN...
"Ishhh. ...ishh..ishhh pergi mandi lepsatu turun makan tau."kata ommnya lalu keluar dari bilik Jihyo.
"Baik omma."lalu Jihyo bangun dari katilnya dan mencapai tuala lalu menuju ke bilik air.
Continue...
Keesokkan paginya di rumah Jihyo..
Jihyo mengeliat dan menguap sebaik saja dia bangun dari tidurnya.
"Hmmm dah pukul bape??"Jihyo melihat jam di sebelah katilnya lalu dia menjerit.
"WHATT!!!!Dah pukul 7:30!!"Jihyo segera bangun daripada katilnya lalu pergi menyiapkan diri.
Di dapur....
Puan Lee sedang menyiapkan sarapan tiba tiba terkejut mendengar anaknya menjerit.
"Ishh..ishh..ishh pagi pagi dah menjerit."lalu meneruskan kerjanya untuk menyiapkan sarapan.
Beberapa minit kemudian Jihyo pon pergi ke dapur.
"Omma kenapa x kejut Hyo???Hyo semalam tido lambat."kata Jihyo lalu duduk dimeja makan.
"Kalau x... boleh Hyo buatkan omma sarapan. Mesti omma penatkan buatkan Hyo sarapan. Maafkan Hyo omma."kata Hyo yg bersalah.
"Ish kamu nie..x penat pon. Lagipun bukan selalu pon omma buatkan sarapan untuk anak omma nie. Hyo selalu x bagi omma buat keje."balas Puan Lee.
"Omma kan sakit sebab tu Hyo x bagi omma buat keje. Alamak Hyo dah lambat laa!!!"kata Jihyo sambil menjerit.
"Lambat apa??"tanya Puan Lee.
"Lambat pergi keje lah."kata Jihyo.
"Jam baru pukul 8. Keje apanya?? Keje kamu kan start pukul 10??"tanya omma Jihyo.
"Haah lah lupa pulak."kata Jihyo sambil tersengih.
"Macam mana lah lepas kamu kawin nanti. Kamu kena jalankan tanggungjawab sebagai isteri macam bangun awal siapkan sarapan."Puan Lee buat ceramah pulak pagi nie.
"Apa omma nie cakap pasal kawin?? Hyo muda lagilah. Baru 25".(saya buat Jihyo muda tau)kata Jihyo.
"Muda kamu cakap??!! Kamu ingat umur kamu 15??? Omma pon nak jugak merasa menimbang cucu."kata Puan Lee.
"Ehhh baru Hyo ingat yg hari nie bos suruh datang awal.Bye omma Hyo pergi dulu tau."kata Jihyo lalu mengambil sekeping roti yg dibuat oleh Puan Lee tadi dan bersalaman dengan Puan Lee.
"Ish budak nie bile cakap asal kawin je mesti tukar topik."kata Puan Lee sambil menggelengkan kepalanya."Omma harinie Hyo balik lambat tau."kata Jihyo.
"Yelah..tapi jgn lambat sangat tau."
YOU ARE READING
I Love You Ms.Nerd♥ChanHyo♥
RomanceSong Jihyo. Seorang gadis yang cantik namun kecantikkannya ditutup oleh sepasang cermin mata. Kehidupannya yang daif menyebabkan dia terpaksa bekerja lebih dari satu kerja untuk menampung hidupnya dengan seorang ibu dan seorang adik lelaki. Kisah c...