TRECE

1K 57 13
                                    

Dagarna gick utan att jag pratade med Felix. Jag undvikts honom så mycket jag kunde och jag ska inte ljuga, jag saknar honom något otroligt. Jag vet inte ens varför jag undviker honom, varför jag inte låter han komma in. Jag förstår inte hur jag själv tänker ibland. Istället har jag tillbringat mycket tid med mamma. Vi har gjort en massa tråkiga semester grejer, som att åka iväg med turistbussar, gå på små marknader och så vidare. Det har inte varit roligt men det har fått mig att tänka på lite annat för ett tag. Mitt enda problem just nu är att jag inte kan få tag i cigg själv och mitt paket börjar ta slut. Jag har exakt två och en halv kvar, sparsam som jag är. Tyvärr är jag bara sjutton år och den enda myndiga som skulle kunna köpa ut åt mig är ju självklart den jag knappt pratat med på fyra dagar. Och när han äntligen åkt hemifrån för att göra gud vet vad så kan jag sno hans balkong för ett tag och röka den lilla halvan. Jag kollar ut över staden som bara blir finare och finare för varje dag och bara tänker på hur jag ska fixa detta. Det är inget problem egentligen, jag känner mig bara så pinsam. Han såg mig nyvaken men den värsta baksmällan jag någonsin haft och jag luktade säkert spya också. Jag vet inte ens om jag är arg för att han inte berättade heller. Jag menar, vad skulle det gjort för skillnad? Jag skulle bara skämts.
Mitt i mitt tänkande öppnas balkongdörren och jag får smått panik då jag trodde att de bara vad min mamma som var hemma. Ut kommer istället Felix, men en burk öl i handen. Han säger ingenting utan slår sig bara ned någon meter bort. Det är bara någon meter men det känns som flera mil. Jag vill bara krypa till honom och nästan som smälta in i honom. Dock så kollar han inte ens på mig, det är som om jag inte ens finns i hans ögon. Det kanske jag heller inte gör längre. Jag slänger ned min fimp genom gallret och reser mig för att gå när Felix tar tag i min arm.
"När hade du tänkt att prata med mig igen?"
Jag bara kollade på honom och fick inte fram ett svar. Jag satte mig bara ned igen och han suckade. Han grävde i sin ficka på jeansshortsen och drog upp ett paket cigg.
"Jag vet att du har sparat ordentligt på de du har kvar. Du får de, krävs bara att du öppnar din käft för en gångs skull."
"Snacka inte med mig sådär!"
Jag fick plötsligt en lust att bara smälla till honom, men det gjorde jag inte eftersom han visste att det är såhär han skulle få mig att prata.
"Jag är ledsen elda, men det börjar gå lite långt."
"Jag saknar dig."
"Jag vet, men det är bara du som kan göra något åt det."
"Förlåt Felix, jag vet inte vad som händer med mig."
"Jag tror du börjar känna något som du aldrig någonsin känt förut."
"Som vad?"
"Kärlek."
//\\
4 montages later looool
Om någon ens har kvar denna i sitt bibliotek??
Vet ej om ja fortsätter mitt liv e knas atm så aa de därför ja ej uppdaterat mycke. Hoppas ni gillar det lilla ja slängde ihop!! xoxo

sex veckor - f.sWhere stories live. Discover now