Jeg vågner, "tænk det er Idag jeg skal starte på en helt ny skole." Jeg går ned og spiser morgenmad. "Amalia" råber mor, "hvad," "vi skal køre nu" Amalia går ud i bilen. De ankommer til den nye skole. "Skal vi gå ind?" spørg mor, "ja okay." Siger Amalia nervøst.
De kommer ind i klassen. "Hej" siger klasselæren, "kom ind og set dig ved siden af Selma, Amalia går hen og sætter sig. I kan få en lille pause så i kan snakke med Amalia. Amalia går ud sammen med Selma og Amanda, Amalia syndes de er søde mod hende.
"Hvad for en skole gik du på før du kom hertil?" "Jeg gik på stensvedskolen," men vi skulle flytte til et nyt hus og så skulle jeg starte på en ny skole. "Er du så glad for at komme på den her skole?" Spørg Amanda
"Ja jeg er glad for at i har taget så godt imod mig☺️""Klokken ringer"
Det kommer ind de skal ha dansk, med deres lærer Birgitte. I får fri en time før Idag, "hvorfor?" Spørg Amanda og Selma. Fordi Amalia er kommet, så kan i få lidt tidlige fri. Nu skal vi bare ha en god sidste time inden i skal hjem.
En time senere
Nu må i gerne gå hjem. De går hjem Amalia finder ud af at Selma og Amanda bor lige i nærheden af hvor Amalia bor. De følges hjem, "vi ses imorgen" siger Amalia. Hun går ind og mor råber, "hej" råber mor, "var det en god første skole dag?" Amalia råber tilbage "ja den var fin nok jeg har fået to veninder, Amanda og Selma, de er mega søde mod mig"
5 timer senere
Kommer du ned vi skal spise. "Det er lidt sendt aftensmad kl er 19:15. Men det går nok. De sidder ved spiseboret ligepludselig siger mor " jeg har fundet en rideskole til dig. "Hvorhenne" spørg Amalia tre gårde længere ude, så du kan cykle derhen. "Du kan cykle derhen imorgen" siger mor. De er færdige med at spise, og går i seng