Caner Kara Kimdir?

791 5 0
                                    

1 Aralık 1983 tarihinde Kars'ın Arpaçay ilçesinin Göldalı Köyü'nde doğmuştur

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

1 Aralık 1983 tarihinde Kars'ın Arpaçay ilçesinin Göldalı Köyü'nde doğmuştur.
Ailesi 1987 yılında Bursa'nın Osmangazi ilçesine göç etmiştir.
1995 yılında ilkokulu, 1998 yılında orta okulu, 2002 yılında Demirtaşpaşa Anadolu Teknik Lisesi'ni bitirmiştir.
Halâ açıköğretim fakültesinin Türk Dili Edebiyatı bölümüne kayıtlıdır.
Öğretime devam etmemektedir.
Evlenmemiştir, serbest meslekle meşguldür. Dekorasyonla ilgili taşeronluk yaparak geçimini sağlar.

1997 yılından 2004 yılına kadar çeşitli mahalli teşkilatlarda faaliyetlerde bulunmuş, çeşitli sıfatlarla teşkilatçılık yapmıştır.
2004 yılı Şubat ayında 1984/1 tertip olarak askere gitmiştir. Askerliğini Van Çaldıran Uzunpınar Hudut Karakolu'nda yapmıştır.

Teşkilat:

2005 yılının Mayıs ayında Bursa'da Kara Sancaklılar adında, tam bağımsız bir teşkilat kurarak Türkçü mücadeleye katılmıştır.
2009 yılında, farklı illerde faaliyet gösteren bir çok Türkçü teşkilat gibi bu teşkilat da Genç Atsızlar adı altında birleşmiştir.
2011 yılında çıkmaya başlayan Kömen Dergisi'nin imtiyaz sahibidir.
Kömen Dergisi, aylık süreli yayın olarak 18 sayı çıkmıştır.

2013 yılında çıkmaya başlayan Ötüken Dergisi'nin imtiyaz sahibidir.
Ötüken Dergisi, aylık süreli yayın olarak, yayın hayatına devam etmektedir.

2014 yılında kurulan Türkçü Turancılar Derneği'nin kurucusudur ve derneğin genel başkanlığı görevine devam etmektedir.

Eserleri:

2013 yılında "Türkçülük Nedir?" adlı bir kitapçık yayınlamıştır.

Nisan 2015'te "Kürşad'ın Sofrasında" adlı ilk şiir kitabı yayınlanmıştır.

Kasım 2015'te "SIZI" adlı ikinci şiir kitabı yayınlanmıştır.

Aralık 2015'te "Kara Beçkem" adlı, Türkçülüğün tanımlandırılması konulu bir kitapçık yayınlamıştır.

Şubat 2016'da "Karın Ağrısı" adlı, İslamcıların Türkçüler aleyhinde ithamlarına cevap niteliğinde çalışması yayınlanmıştır.

Kitap çalışmaları devam etmektedir...

Tayma:

Caner Kara, şiirlerinde mahlas olarak "Tayma" kelimesini kullanmaktadır.
Bu kelime Basri Gocul adlı Türkçü bir şairin, "Kopuzlama ve Oğuzlama" adlı eserinde geçer.
Hüseyin Nihal Atsız, 1951 yılında Orkun Dergisi'nin 34. sayısında, Basri Gocul'un eserine dair yazdığı yazıda, bu kelimenin anlamına dair açıklama yapmıştır. Atsız Beğ'den aynen aktaralım :

"Kiyir kiyir kişneşiyor
Atlar yeri eşe eşe!

Gün doğusu kızıllaştı;
Yayılalım dağa, taşa!

"Tayma! Tayma" naraları
korku salsın uçar kuşa!

Bir uğurdan saldıralım
Çarpıyorken oklar döşe!

Tam hamâsî bir şiir olan bu parçadaki "kiyir kiyir kişnemek" bize hiç de yabancı gelmiyor. Manasını da hiçbir sözlüğe bakmadan anlıyoruz. Keza "tayma"nın bir hücum narası olduğunu da kolayca farkediyoruz."

Evet, tayma kelimesi bir hücum narasıdır.
Düşme, kayma,dengeli ol anlamlarında, emir cümlesidir.

Ayrıca:

* Saka/Yakut Türkleri'nin Bir Destanında geçen Tatar-Tayma/Taatar-Tayma isimli bir bilge avcı adı
* Saka/Yakut Türkleri'nde avcılıkta ustalaşanlara verilen bir ünvandır.

Türkçe'deki tayma kelimesinin, Arap Yarımadası'ndaki bir yerleşim adıyla hiçbir ilgisi yoktur.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 23, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

TAYMA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin