RINGG~~RINGG~~
[Hyojae P.O.V]
Bunyi loceng tanda masuk waktu rehat. Aku mengemas buku aku begitu juga dengan Yeri. Selepas mengemas aku pergi ke meja V diikuti Yeri di belakang aku.
"Oppa jom rehat." Sapa aku mesra. V hanya mengangguk sambil tangannya lincah mengemas barang.
"Yah!! Cepatlah!! Perut aku dh buat konsert lagu fire ni. Jangan nak salahkan aku kalau tangan sebelah takda." Jerkah Namjoon yg berada di dpn pintu.
"Hyojae, aku pergi rehat dngn Yeri dulu tau." Jungkook meminta izin. Aku mengangguk. Jungkook menarik tangan Yeri lalu menuju ke arah BTS.
Sekarang hanya tinggal aku dan V je dlm kls. Aku melihat V membuka zip begnya untuk menyimpan bukunya. Tanpa sengaja aku tertengok plastik warna hitam di dlm beg V.
'Kenapa ada plastik dlm beg Oppa? Oppa ada sembunyikan saya sesuatu ke? Apa agaknya dlm plastik tu? Aku patut tanya ni." Tanya aku dlm hati.
Aku melihat V tutup semula begnya lalu memandang aku hairan. Yelah aku tengok dia mcm org tngh siasat kes lagilah ada.
"Wae pandang oppa mcm tu? Ada benda dkt muka Oppa ke?" Soal V lalu meraba-raba mukanya.
"Ani." Aku menggeleng kepala.
"Sya nak tanya ni?" Tanya aku berhati2.
"Sejak bila chagi dh pandai tanya ni? Hahaha tanya lah Oppa akan cuba jawab." Ujar V sambil tersengih.
"Oppa.....ada sembunyikan saya sesuatu ke?" Soal aku.
Aku melihat pandangan V mula bertukar arah seperti elak memandang mata aku. Dia lihat seperti keadaan gelisah.
"Ma....ksud chagi?" Terketar suara V.
"Saya tertengok ada plastik hitam dlm beg Oppa. Oppa ada sembunyikan sesuatu ke? Ada apa dlm plastik hitam tu?" Bertubi2 soalan aku dilontar ke arah V.
"Ahhh!!! Tu....tu baju cousin Oppa. Dia tertinggal baju dia dkt rumah Oppa. Katanya baju itu kegemarannya. Dia sruh Oppa hntrkan lepas hbs sklh ni." Kata V namun suaranya tergagap2 sikit.
"Jeongmal?" Aku meminta kepastian. Yelah tengok muka dia mcm dh takut nak jawab soalan aku.
"Betullah...takkan nak tipu kot." Ujar V.
"Nugu?" Soal aku lagi.
"Baekhyun." Kata V laju.
"Kalau mcm tu nak tengok baju dia." Soal aku lagi. Aku dpt rasakan yg V tengah tipu aku.
"Hah!! Tak perlu lah sbb......" Kata2 V mula berhenti. Aku mengerut dahi tanda hairan.
"Sbb?" Tanya aku.
"Sbb......." V mula merapatkan dirinya lalu berbisik di telinga aku.
"Sbb itu seluar dlm dia. Oppa sebut baju sbb oppa taknak chagi malu." Bisik V.
Muka aku mula membahang. Malu? Ye, skrang aku malu. Malu!! Lantas aku kluar dri kls lalu menuju ke arah kantin. V? Nantilah dia dtg. Yg penting skrang aku nak hilangkan malu aku. Menyesal aku kata nak tengok. Hishh!!!
Setelah sampai aku menuju ke arah member aku yg sedang rancak berborak. Aku duduk di tempat aku.
"Mana V?" Soal Jimin sambil mencari kelibat V.
"Kejap lagi dtg lah tu." Blas aku.
"Hyojae, kenapa muka kau merah?" Soal Suga. Aduh janganlah tanya soalan mcm tu.
"Ni mesti V buat sesuatu dkt kau ni kan." Duga Jhope sambil tersenyum sinis.
"Anigodeun!! (Mana ada)." Kata aku.
"Hbis tu?" Soal Jin.
"Dhlah aku nak makn." Lantas aku mengambil makanan yg berada di atas meja. Yorang dh tolong belikan makanan untuk aku dan V.
[V P.O.V]
Aku melihat Hyojae melangkah kluar dari kls. Maybe dia pergi ke kantin kot. Aku mengeluh lega nasib baik otak aku berfungsi dengan cepat. Nampaknya aku kena sembunyikan ubat ni betul2. Kenapalah aku cuai sangat ni.
Aku berjalan kluar sambil tangan memasukkan ke dlm poket sluar. Sesetengah pljr yeoja mengedip mata ke arah aku. Aku hnya membuat muka blank. Fikir cantik ke? Cantik lagi Hyojae aku. Aku menuju ke arah kantin.
Aku melihat kelibat kawan aku yg sedang menikmati makanan.
"Hai korang." Sapa aku. Lantas aku duduk sebelah Hyojae yg tengah makan. Aku melihat mereka hanya mengangguk sahaja. Tanpa membuang masa aku mencapai mangkuk yg berisi makanan lalu memakan makanan tersebut.
-SKIP-
*Dalam Kelas*
Skrang masa waktu PJ. Songsaenim meminta kami semua menukar pakaian lepas tu pergi ke padang untuk membuat ujian segak.
Mereka semua mula pergi ke tempat persalinan kecuali aku. Hanya aku sorang je yg berada dlm kls.
Aku duduk di tempat aku sambil memegang satu botol kecil.
'Kenapa aku kena makan benda ni? Aku bukannya demam. Hurmm....tapi aku kena dengar cakap Omma dan Appa untuk makan ubat ni selalu walaupun bagi aku, ubat ni langsung tak memberi kesan kpd aku.' Kata aku berbisik dlm hati.
Aku membuka penutup botol itu dan ditumpahkan ke atas tangan kanan. Air mineral dicapai dan diteguk sekali dengan ubat tadi.
"Urghhh...." Aku menunduk sambil memegang kepala. Aku cuba mencari ketenangan. Tiba2......
"Hyung! Hyung makan apa tu?"
#Kenapa V kata ubat tu langsung tak memberi kesan kepadanya? Agaknya sapa yg tengah tegur V? Kalau nak tahu tunggu lah. Jangan lupa vote+comments.
YOU ARE READING
[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)
FanficCerita sambungan dari season 1. Sudah 2 tahun hubungan V Dan Hyojae mempertahankan hubungan mereka sebagai pasangan kekasih. Kini, hubungan V Dan Hyojae tidak serapat dulu lagi. Mereka sudah jarang meluangkan masa bersama disebabkan rahsia besar V...