Sambungan
[V P.O.V]
"Tentu Hyojae pilih aku sebab aku namchin dialah." Kata aku.
"Mana ada. Dh terang2 aku yg paling sweet tentu Hyojae pilih aku." Jungkook mempertahankan diri.
"Hyojae, aku kan paling sweet?" Soal aku. Namun Hyojae tidak membalas.
"Hyojae?" Sekali lagi aku memanggilnya.
"Aiee?" Aku berasa pelik lalu memandang tempat duduk Hyojae.
"Mana Hyojae?" Soal aku kepada Jungkook. Jungkook mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Mana yg lain?" Soal Jungkook lalu memandang sekeliling cafe. Namun tiada kelibat mereka dkt cafe.
"Kau pikir aku tahu ke?" Tanya aku sambil mengangkat kening tanda tidak puas hati. Yelah dh tadi bergaduh sampai tak sedar yorang dh pergi. Aku bukan CCTV. Bengong punya Jungkook ada ke patut tanya soalan mcm tu.
BIPP~ BIPP~
Bunyi hp aku tanda mesej masuk begitu juga dengan Jungkook. Aku pun baca mesej yg dihantar oleh Hyojae dlm group.
'Oppa!! Kitrang dkt taman yg berhampiran cafe tadi. Kitrang pergi taman sbb Oppa asyik gaduh dengan Kookie je. Sebab tu lah kitrang tinggalkan Oppa dekat situ. Ouhh!! Soalan Oppa sapa yg paling sweet. Saya dh ada jawapannya. Kalau nak tahu dtg lah dkt taman. Sekarang ni ktrang makan aiskrim. Cepat dtg tau!! Annyeong!!!' - Hyojae.
Aku memandang Jungkook antara satu sama lain. Dengan pantas aku berlari keluar lalu menuju ke arah taman. Jungkook memecut dri belakang aku. Tak sampai dlm beberapa minit Jungkook dh berada di depan aku. Aku menggigit bibir tanda geram. Aku tahulah kau dpt no satu dlm acara 400 meter.
Aku ternampak kelibat orng yg aku kenali lalu aku menuju kearah mereka yg tengah ketawa. Setelah sampai aku tercunggap-cunggap untuk mengambil nafas. Lepas nafas aku teratur mula aku menyoal.
"Hyojae sapa paling sweet?" Soal aku dengan laju. OK dtg sini terus tanya soal tu. Tak patut tak patut.
"Oppa lah." Bls Hyojae tersenyum manis. Aku yg dengar tu mula melompat kegembiraan.
"Kan aku dh kata aku yg paling sweet. Wuhooo!!!! Jungkook kalah!!!!" Jerit aku kegembiraan.
"Mmg ah. Sebab hyung yeochin Hyojae. Mestilah Hyojae pilih hyung." Jungkook mula merajuk.
"Saya bukan pilih sbb V namchin saya tapi sbb saya sayangkan dia." Terang Hyojae dengan jujur.
"Omo!! Saranghae Hyojae." Selamba badak aku mencium pipi Hyojae dpn members aku.
"Arggghh!!! Hbs mata suci aku." Kata Jhope lalu menutup mata dngn tangannya.
"Itu barulah swagg." Ujar Suga dengan gaya swagnya.
"Kau ni tak habis-habis dngn swag. Tak ada ayat lain ke selain swag." Celah jin.
"Suka hatilah. Swag is my style. Bukan mcm hyung asyik-asyik pink kalau boleh seluruh dapur warna pink." Ucap Suga.
"Amboi, suka hati beruk kau hina warna pink aku. Nak aku ketuk kepala kau dngn kuali kejap lagi ke." Marah Jin.
"What?! Kau panggil aku beruk!! Jangan nak cabar aku. Ketuk lah kalau berani. Nanti aku tukar kuali kau yg berwarna pink tu kpd warna hitam." Bentak Suga.
"Buatlah. Nanti aku taknak masak......." Kata2 Jin terhenti apabila seseorang telah menyumbat aiskrim kedalam mulutnya begitu juga dengan Suga.
Lantas Jin dan Suga mengeluarkan aiskrim yg berada di dlm mulutnya dengan serentak. Jin dan Suga memandang tajam ke arah orang yg muka tiada perasaan.
"Bising lagi bising. Kan dh kena yumbat dengan aiskrim." Kata Namjoon sambil menjilat aiskrim yg berada di tangan kanannya. Namjoon di bantu oleh Jhope sambil tersengih gembira.
"Namjoon!! Jhope!!" Marah Suga dan Jin. Serentak itulah namjoon dan jhope pecut melarikan diri dari ditangkap oleh jin dan Suga. Apa lagi, yorang kejarlah. Aku ketawa melihat aksi mereka yg mencuit hati.
"Nak aiskrim." Minta aku dngn manja.
"Saya dh belikan aiskrim untuk Oppa. Nah!! Perisa coklat kegemaran Oppa." Hyojae memberi aiskrim kpd aku.
"Gomawo." Aku mengambil dan menjilat aiskrim coklat kesukaan aku.
"Saya?" Jungkook mula memanja.
"Tu." Tunjuk Hyojae kearah Yeri yg setia memegang aiskrim untuk Jungkook.
"Chagi beli perisa apa?" Soal Jungkook manja.
"Vanilla." Balas Yeri sambil tersenyum manis.
"Wahh! Gomawo chagi-ah." Kata Jungkook.
Aku melihat telatah chingu2 aku yg sedang bergembira. Alangkah bagusnya kalau aku dpt bersama mereka buat selama-lamanya. Tapi aku tak mampu. Aku tersangkut dlm 2 pilihan tapi takpe aku dh buat keputusan dngn tepat. Kenapa dunia ni kejam sangat. Kenapa aku perlu menepuhi segala dugaan. Apa salah aku? Wae?! Wae?! Aku baru berseronok tetapi kebahagian aku cuma sementara.
'Aku akan ingat kenangan manis ini buat selama-lamanya kalau aku mampu. Mianhae chingu-ah. Mianhae Hyojae. Oppa tak dpt tunaikan janji chagi. Tak lama lagi Oppa akan tinggalkan chagi. Oppa buat semua ni sbb Oppa sygkan chagi. Gomawo guys sbb sudi jadi kawan aku & gomawo Hyojae sbb pernah sygkan Oppa dan gomawo sebab pernah jadi yeochin Oppa. Mulai esok Oppa akan cuba abaikan chagi.' Desis aku dlm keadaan sebak.
Tanpa izin air mata aku mengalir. Dengan cepat aku membuang air mata aku. Nasib baik Hyojae tengah pandang kawannya kalau tak....hmmm tak tahulah. Hyojae berpaling lalu memandang wajah aku.
"Oppa, waeyo? Wae mata Oppa berair?" Soal Hyojae kerisauan.
"Ahh. Mata Oppa masuk habuk tadi sbb tulah berair ni." Tipu aku.
"Jeongmal?" Hyojae meminta kepastian.
"Nae. Janganlah risau. Oppa tak apa2." Aku menyakinkan Hyojae lalu merangkul bahunya. Hyojae tersenyum bila melihat telatah aku.
'Aku akan rindu senyuman tu.' Desis aku dlm hati.
(Flashback)
*Di cafe Butterfly*
Semasa aku melamar Hyojae.
"Oppa janji JANGAN tinggalkan saya." Kata Hyojae sambil menekankan perkataan jangan untuk memperingatkan aku.
"Mestilah oppa janji. Oppa takkan tinggalkan chagi tak kira apa pun yg berlaku." Ujar aku dengan keyakinan.
Hyojae tersenyum manis bila aku kata sebegitu. Aku menggosok kepala Hyojae dengan manja.
(End Flashback)
#Kenapa V kata mcm tu? Kenapa V nak tinggalkan Hyojae? Adakah V curang? Ataupun sebaliknya? Kalau nak tahu tunggu chapter seterusnya. Jangan lupa vote+comments.
YOU ARE READING
[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)
FanficCerita sambungan dari season 1. Sudah 2 tahun hubungan V Dan Hyojae mempertahankan hubungan mereka sebagai pasangan kekasih. Kini, hubungan V Dan Hyojae tidak serapat dulu lagi. Mereka sudah jarang meluangkan masa bersama disebabkan rahsia besar V...