[Someone P.O.V]
Loceng berbunyi menandakan masa rehat tamat. Aku dan yg lain pergi ke kelas. Dlm beberapa minit yg berlalu kelihatan V belom sampai. Aku mula rasa tidak sedap hati.
Aku kluar dri kls untuk mencari V. Satu kawasan sklh aku mencari V namun kelibat V langsung tidak nampak. Tiba2 aku teringat tempat yg aku belum periksa iaitu rooftoop!!
Terus aku memecut laju ke arah rooftoop. Setelah sampai aku mendengar seseorang merintih kesakitan lantas aku membuka pintu.
Kelihatan seseorang terduduk di atas lantai sambil menahan kesakitan. Bentuk badan seperti aku kenali kelihatan seperti..............
"V!!!" Aku terkejut lantas aku menuju ke arah V.
"Yahh.....gwaenchanha?" Ujar aku sambil memegang bahu V.
V mengangkat tangan perlahan lalu menunjuk ke arah satu botol yg berjauhan dri V. Aku faham maksd V terus aku mengambil botol tersebut. Aku ingin membaca botol itu tapi kelihatan V sangat memerlukannya.
Aku menuju ke arah V lantas V merampas botol itu dari tangan aku. V cepat2 mengambil ubat itu lalu menelan shaja tanpa sebarang air mineral.
Aku menghulurkan air mineral yg berhampiran dngn V. V terus meneguk air tanpa berhenti.
Setelah keadaan V okey, aku membantu V berdiri. Aku melihat V menyimpan botol kecil ke dlm poket. Aku membawa V ke kelas.
Setibanya depan pintu kelas V menyuruh melepaskan lengannya, aku hanya patuh.
"Kau masuk lah dulu nanti aku masuk." Kata V lemah.
Aku mengangguk permintaan V terus aku memasuki ke kelas. Aku ingin menanya pasal tadi namun hati aku kata tidak perlu. Maybe aku akan tanya hari esok.
[V P.O.V]
Aku mengeluh lega apabila rahsia aku belum terbongkar. Nasib baik dia tak baca botol ubat tu. Maybe aku perlu beritahu 'dia' tentang pilihan itu.
Aku perlu bertindak dengan cepat sebelum keadaan aku makin teruk.
"Hari ni saem ada mesyuarat jadi jangan buat bising nae." Kata songsaenim lalu songsaenim kluar dari kls.
"Wehh V, jom agak yorang. Yorang dah kumpul tu." Ajak Jimin sambil menunjuk ke arah tempat Hyojae.
"Takpelah kau pergi jelah." Tolak aku.
"Taknak. Aku takkan pergi selagi kau tak ikut." Tegas Jimin.
"Tapi....." Kata aku tercantas.
"Jom lah hyung." Rengek Jungkook sambil menarik lengan baju aku.
Aku melihat riak Jungkook mula setuju ajakan mereka. Terus mereka menarik aku lalu paksa aku duduk di sebelah Hyojae. Mereka fikir aku ni masih budak ke. Aku memberi pandangan tajam ke arah mereka. Mereka hanya memberi sign peace je.
"Nak tak ptg nanti kita lepak sama2 dkt sungai Han." Ajak Namjoon teruja. Tanpa banyak soal member aku terus kata setuju dngn serentak kecuali aku sorang je yg tak jawab. Mereka semua menatap aku pandangan hairan.
"Kau pergi tak?" Soal Jhope.
"Tak." Jawab aku sepatah.
"Wae!..." Kelihatan Jhope ingin menjerit lantas Suga menutup mulutnya.
"Boleh tak dlm masa sehari jangan menjerit." Marah Suga. Jhope yg tak tahan lantas menggigit tangan Suga.
"Arrghh...." Suga merintih sakit.
"Sbb aku ada hal petang ni." Celah aku.
"Hal apa?" Soal Jungkook.
"Hal peribadi." Ujar aku.
"Eleh nak peribadi bagai selalunya kau yg paling excited kalau kitrang ajak lepak walaupun kau ada hal tapi kali ni kau tolak. Kau demam ke?" Tutur Jimin panjang sambil melekat tangannya ke dahi aku.
"Aku tak demam lah." Aku mengalih tangan Jimin.
"Habis tu." Sahut Jin.
"Dh urgent apa boleh buat." Kata aku malas.
"V, aku nak tanya ni.........asal time rehat kau tak layan Hyojae?" Celah Yeri.
Lidah aku terkelu apabila dengar soalan yeri. Aku memandang wajah Hyojae seperti meminta aku terang.
"Aku nak pergi tandas aku tak tahan ni." Elak aku terus aku bangkit lalu menuju ke pintu kelas.
#Sapa yg tolong V eh? Nanti author bagitahu. Jangan lupa vote+comments
YOU ARE READING
[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)
FanficCerita sambungan dari season 1. Sudah 2 tahun hubungan V Dan Hyojae mempertahankan hubungan mereka sebagai pasangan kekasih. Kini, hubungan V Dan Hyojae tidak serapat dulu lagi. Mereka sudah jarang meluangkan masa bersama disebabkan rahsia besar V...