LYKTH 2 : 10

411 42 0
                                    


[Author P.O.V]

-Petang-

"Omma! Appa! Tae pergi dulu nae! Annyeong!!" Tegur v lantas V mengambil kunci kereta lalu menuju ke garaj.

"Hati2 bawa kereta tu." Jerit Puan Kim dari dlm.

V menghidupkan enjin kereta lalu menuju ke suatu tempat. Tanpa V sedari seseorang telah lama perhati gelagat V lalu mengikut V dari belakang.

V meletakkan kereta di tempat parking yg tlh disediakan. V masuk ke dlm bangunan tersebut.

[Someone P.O.V]

Aku melihat V masuk ke dlm bangunan itu. Aku menatap bangunan itu perasaan bingung.

"Hospital Seoul?" Baca aku.

"V buat apa dtg ke sini?" Soal aku sendirian.

Aku melangkah ke arah hospital lalu mencari kelibat V. Kelihatan V sedang duduk tempat pesakit. Aku bersembunyi di sebalik dinding.Tiba2 aku melihat seorang yeoja yg berbaju putih kelihatan seperti doktor menuju ke arah V.

Aku tidak beberapa mendengar perbualan mereka. Mereka kelihatan serious membincang sesuatu. Mereka menuju ke arah bilik doktor. Aku merapatkan diri di hadapan pintu ingin mendengar perbualan mereka tapi tidak jelas.

Aku cuba mencari jln lain. Aku teringat sesuatu lantas aku menuju ke kaunter pertanyaan.

"Selamat petang encik. Boleh saya bantu?" Sapa salah seorang nurse yeoja.

"Hmm.....ada tak nama pesakit Kim Taehyung?" Teka aku.

"Kejap ye encik." Nurse mencari maklumat dlm computer.

"Ada. Kenapa encik tanya?" Soal nurse yeoja.

"Dia sakit apa ye?" Soal aku balik.

"Maaf encik. Kami tak boleh dedahkan maklumat pesakit kepada org yg tidak kenali kecuali persetujuan dia." Jelas nurse yeoja.

"Tapi saya kawan dia." Aku tidak mengalah.

"Maaf encik, kami memang tak boleh dedahkan maklumat pesakit. Harap encik faham." Ujar nurse yeoja. Aku mengeluh.

"Oklah kalau macm tu, gomawo." Aku beredar dari situ lalu aku menuju ke kereta aku.

[V P.O.V]

Aku duduk kerusi pesakit sambil mencari seseorang.

"Tae?" Tegur seseorang. Aku berpaling ternyata ia adalah doktor peribadi aku. Namanya Park Shin Hye. Aku dh anggap dia sebagai unnie aku.

"Noona." Sapa aku sambil tersenyum manis.

"Kenapa Tae nak jumpa dngn noona? Tae ada masalah ke?" Soal Shin Hye.

"Tae nak ckp sesuatu pasal pilihan tu." Pinta aku serious.

"Tae dh fikir masak2?" Soal Shin Hye. Aku mengangguk kepala tanda ya.

"Kalau mcm tu kita bincang di bilik noona." Ajak Shin Hye. Aku mengangguk lalu mengikuti langkahnya.

*Pejabat Shin Hye*

"OK teruskan." Kata Shin Hye selepas melabuhkan kerusinya.

"Tae pilih pilihan kedua." Ucap aku terketar. Kelihatan riak Shin Hye terkejut.

"Tae pasti ke? Tae sampai hati ke tinggalkan org yg Tae sayang?" Soal Shin Hye risau.

"Hanya itu je jalan terbaik untuk Tae. Tae tak ada jln lain selain itu. Harap noona fhm." Nafas aku mula tak teratur.

"Berapa lama masa Tae tinggal?" Sambung aku.

"Noona tak pasti tentang tu. Nanti noona bagitahu kalau noona tahu sebelum tu kita check kesihatan Tae dulu. Dkt sklh ada apa2 yg terjadi ke?" Soal Shin Hye sambil melengkapkan sesuatu di lengan aku (nak benda org yg selalu check darah arah lengannya kalau tak tahu....tahu2 je lah)

"Nae. Tae hmpr pengsan dkt sklh mujur ada kawan Tae tolong Tae. Nasib baik dia tak tahu ttg ubat tu." Jelas aku.

"Wae tak bagitahu kawan Tae?" Kata Shin Hye lalu memeriksa suhu badan aku.

"Suatu hari rahsia Tae pasti akan terbongkar juga kan....hahahaha." Aku ketawa kekok di hujung ayat.

Suasana mula menjadi senyap. Hanya bunyi alat kesihatan sahaja kedengaran. 10 minit berlalu.

"Okey dh siap. Nanti noona mesej. Noona nak buat data analisis kesihatan Tae dulu." Ujar Shin Hye.

"Nae. Kamsahamnida. Tae pergi dulu, annyeong." Aku menunduk hormat.

"Nae, jalja!" Balas Shin Hye apabila aku memulas tombul pintu.




















#Apa pilihan kedua itu eh? Vote + comments tau.

[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)Where stories live. Discover now