Hoofdstuk 1

4 0 0
                                    

Ik stapte mijn bed uit en keek in de spiegel. Dat suffe lichaam, die brede benen, mijn heupen. Waarom? Ik pakte mijn eyeliner en tekende twee wings boven mijn ogen. Ik liep zachtjes naar de kamer van mijn moeder, waar mijn kleding kast stond, en deed mijn best haar niet wakker te maken. Ik pakte kleding uit de kast en liep naar beneden. Ik maakte snel twee boterhammen klaar, at ze op, kleedde me om, en pakte mijn tas in. "Geen zin om lunch te maken" dacht ik, "ik koop wel wat op school." Met een snelle beweging greep ik mijn portemonnee van de kast, met als gevolg dat al mijn pasjes op de grond vielen. M'n schoolpasje, m'n CJP-pas, m'n ov kaart. Alleen m'n ID nog. Hij was onder de kast gevallen.. Ik ging zitten en greep mijn ID onder de kast vandaan. Daar stond die weer... Die foto met dat vreselijke kind.. Emilie Davidson 16 jaar oud. Met een zucht stopte ik het pasje terug in mijn portemonnee en maakte me klaar om naar school te gaan.

Eenmaal op school aangekomen begon het al lekker. Sleutels vergeten, dus hing ik mijn jas aan de kapstok. Had ik wel het juiste shirt aan? Is het niet te doorschijnend? Zijn de mouwen lang genoeg?
Eerste les uur maatschappij leer. Meneer Jansen vertelde over de puberteit en hoe het voor sommige tieners zo ontzetten lastig kan zijn. Ik kladder wat in m'n schriftje, man precies het onderwerp waar ik nu niks over wil horen! Laten we hopen dat deze les snel voorbij is. Ik pak een briefje uit mijn tas en krabbel er iets op; "Hey! Vanmiddag naar de kermis?" En vervolgens schuif ik het naar het meisje naast me, mijn beste vriendin Maja. Maja het briefje en knikt ja.
In de pauze ga ik samen met Maya op ons vaste plekje onder de trap zitten en we beginnen met het plannen van onze middag. Eerst naar Maya toe om te chillen, bij mij thuis pizza eten en daarna naar de kermis. "Dit wordt super gezellig!" maar daar dacht ik wel anders over...
________________________________
ja en dan he? Ik zal zo snel mogelijk weer schrijven! Doei! XD -Xx-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 11, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Live behind a smileWhere stories live. Discover now