(Skrang yorang dkt kantin masa time tu tgh rehat kecuali V. V berada di rooftoop)
[V P.O.V]
"Tak lama lagi aku takde dkt sini dh. Aku jauh drpd korang nanti." Aku bercakap sendirian.
"Hyung?" Tegur seseorang. Aku berpaling.
"Ouh, waeyo kookie?" Soal aku sambil tersenyum tawar.
"Apa mksd hyung jauh drpd ktrang? Hyung pergi mana?" Soal Jungkook. Kelihatan muka Jungkook risau.
"Hyung tak ke mana2 pun. Hyung tetap ada di sisi korang." Aku memberi alasan lalu meleparkan senyuman paling manis aku. Tapi bagi aku itu hanyalah senyuman palsu.
"Ouhhhh..... Hyung kookie nak tanya ni?" Pinta Jungkook. Aku memandang wajah Jungkook 'apa dia'.
"Hyung....OK tak? Pasal kelmarin hyung merintih sakit......kenapa? Hyung ada masalah ke? Share la dengan kookie kalau hyung ada masalah.....kitakan dh anggap mcm satu family." Aku memandang wajah kookie. Ye, Jungkook lah yg selamatkan aku kelmarin.
'Dia anggap aku ni family dia?'
"Aku....tak suka share masalah aku dngn orang lain. Mianhae. Aku jenis yg suka pendam perasaan sendiri. Hope kau tak terasa." Aku tersenyum memandang wajah Jungkook. Jungkook angguk tanda faham.
"OK. Hhmmm.....kalau terasa nak bagitahu sesuatu, cari kookie. Kookie akan tolong hyung apa2 sahaja demi hyung sbb kookie dh anggap hyung sebagai abg angkat kookie."
Ujar Jungkook bersungguh-sungguh. Aku tergelak kecil.
'Abg angkat?'
"Kookie....aku nak tanya satu soalan. Harap kau jawab jujur dengan soalan aku ni." Kata aku serious.
"Apa dia?" Jungkook meniup kukunya. Aku tunduk dan bersuara.
"Andai kata aku akan tinggalkan korang jauh drpd aku, kau kisah tak?" Jungkook menoleh ke arah aku. Ditunjal perlahan dahi aku.
"Haiishhh....jinjja.....apa yg hyung merepek ni? Tentulah kookie kisah pasal hyung. Kookie akan sentiasa sayang hyung sampai kita mati. Itu janji kookie tau. Walaupun hyung tengah sakit ke pndh sklh ke pndh luar negara ke tanpa pengetahuan dari kookie sekalipun.....kookie tetap ambil berat pasal hyung. Kenapa hyung cakap mcm tu?" Ucap Jungkook panjang lebar.
Air mata aku menitis apabila Jungkook kata macam tu. Entah kenapa aku emotional sangat.
"Hyung...hajima." Jungkook menyeka air mata aku.
"Aku cuma tanya je." Kata aku dlm suara serak.
Kedengaran loceng berbunyi menandakan waktu rehat tamat. Aku memakan ubat tersebut tanpa pengetahuan Jungkook apabila dia menuju ke arah pintu.
#Aigoo sweet ye yorang....hahaha..... Tapi yorang bukan ghei k. Yorang anggap family je tak lebih dari tu. Kalau ada org fikir sampai kesitu mohonlah buang semua perkara negatif dlm otak tu. Vote+ comments.
YOU ARE READING
[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)
FanfictionCerita sambungan dari season 1. Sudah 2 tahun hubungan V Dan Hyojae mempertahankan hubungan mereka sebagai pasangan kekasih. Kini, hubungan V Dan Hyojae tidak serapat dulu lagi. Mereka sudah jarang meluangkan masa bersama disebabkan rahsia besar V...